MENU
Odcinek linii bystrzyckiej w Glinicy - niestety parowóz ciągnący skład jest za ciemny, ale zdjęcie jest tak rzadkie, że wstawiam. Ostatnie wagony składu znajdują się na mostku nad ul. Kamienną, równolegle do linii kolejowej widać ul. Konopnicką, na prawo od jednotorowej linii bystrzyckiej skarpę z linią do Kłodzka.

Dodał: U.N.° - Data: 2006-06-21 23:09:50 - Odsłon: 5784
Lata 1960-1970

Linią Bystrzycką (przed wojną nazywana Weistritztalbahn) nazywano liczący 24 km górski odcinek linii kolejowej numer 285 (wg nomenklatury PKP-PLK) rozpoczynający się na stacji Świdnica Przedmieście (łącznik), a zasadniczo - Świdnica Kraszowice, biegnący kolejno przez: Bystrzycę Dolną, Burkatów, Bystrzycę Górną, Lubachów, Zagórze Śląskie, Niedźwiedzice, Jugowice, Olszyniec i Jedlinę (dzielnice Jedlinka, Suliszów, Glinica). Linia kończyła swój bieg na stacji Jedlina Zdrój, gdzie miała powiązanie ze Śląską Koleją Górską z Wałbrzycha do Kłodzka.

Kilometraż stacji (st.) i przystanków (po.) na linii - liczony od grupy torów WGB Wrocław Towarowy (w nawiasie od Świdnicy Przedmieście):
- , Świdnica Przedmieście, st., km 58,004 (km 0,000),
- , Świdnica Kraszowice, po., km 60,752 (km 2,748),
- , Bystrzyca Dolna, po., km 62,280 (km 4,276),
- , Bystrzyca Górna, st., km 65,828 (km 7,624),
- , Lubachów, po., km 67,422 (km 9,418),
- , Zagórze Śląskie, st., km 71,294 (km 13,290),
- , Jugowice, st. km 73,888 (km 15,884),
- , Olszyniec, bocznica szlakowa, km 75,800 ,
- , Jedlina Dolna, st., km 78,260 (km 20,256),
- , Jedlina Zdrój, st., km 82,166 (km 24,162).

  • /foto/3281/3281377m.jpg
    1898 - 1899
  • /foto/235/235950m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/233/233170m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/3629/3629338m.jpg
    1900 - 1925
  • /foto/234/234624m.jpg
    1900 - 1945
  • /foto/3281/3281378m.jpg
    1902 - 1904
  • /foto/228/228557m.jpg
    1903
  • /foto/233/233164m.jpg
    1903
  • /foto/5394/5394787m.jpg
    1903
  • /foto/3930/3930160m.jpg
    1903 - 1904
  • /foto/4241/4241099m.jpg
    1903 - 1904
  • /foto/5143/5143852m.jpg
    1904
  • /foto/368/368717m.jpg
    1904 - 1905
  • /foto/6519/6519874m.jpg
    1904 - 1905
  • /foto/7475/7475433m.jpg
    1904 - 1905
  • /foto/83/83209m.jpg
    1904 - 1906
  • /foto/101/101468m.jpg
    1904 - 1906
  • /foto/408/408695m.jpg
    1904 - 1907
  • /foto/3344/3344514m.jpg
    1904 - 1907
  • /foto/316/316509m.jpg
    1904 - 1908
  • /foto/4241/4241097m.jpg
    1904 - 1908
  • /foto/4241/4241107m.jpg
    1904 - 1910
  • /foto/4799/4799995m.jpg
    1904 - 1910
  • /foto/7723/7723182m.jpg
    1904 - 1910
  • /foto/3281/3281333m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281340m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281344m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281387m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281390m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281391m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281397m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281398m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281402m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281409m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281471m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281533m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281548m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281560m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281566m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281569m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281578m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/174/174697m.jpg
    1904 - 1915
  • /foto/3782/3782794m.jpg
    1904 - 1915
  • /foto/97/97132m.jpg
    1904 - 1920
  • /foto/405/405481m.jpg
    1904 - 1930
  • /foto/97/97481m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/110/110359m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/410/410418m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/410/410427m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/410/410447m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/410/410450m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/426/426179m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/230/230202m.jpg
    1905
  • /foto/280/280042m.jpg
    1905
  • /foto/280/280043m.jpg
    1905
  • /foto/307/307747m.jpg
    1905
  • /foto/4258/4258294m.jpg
    1905 - 1906
  • /foto/4258/4258306m.jpg
    1905 - 1907
  • /foto/410/410417m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/410/410422m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/410/410451m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/415/415525m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/6925/6925030m.jpg
    1905 - 1911
  • /foto/322/322075m.jpg
    1905 - 1920
  • /foto/3629/3629299m.jpg
    1905 - 1920
  • /foto/193/193615m.jpg
    1907
  • /foto/230/230219m.jpg
    1907
  • /foto/3492/3492265m.jpg
    1907
  • /foto/5912/5912375m.jpg
    1907
  • /foto/413/413634m.jpg
    1907 - 1908
  • /foto/4255/4255780m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/4255/4255782m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/4255/4255784m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/4255/4255795m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/4258/4258405m.jpg
    1908
  • /foto/4249/4249843m.jpg
    1908 - 1910
  • /foto/4258/4258336m.jpg
    1908 - 1910
  • /foto/4258/4258185m.jpg
    1908 - 1911
  • /foto/4258/4258201m.jpg
    1908 - 1913
  • /foto/5925/5925880m.jpg
    1909
  • /foto/7054/7054851m.jpg
    1909
  • /foto/235/235455m.jpg
    1909 - 1927
  • /foto/4151/4151840m.jpg
    1910
  • /foto/4258/4258237m.jpg
    1910 - 1911
  • /foto/4240/4240938m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/4240/4240976m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/4249/4249908m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/3629/3629204m.jpg
    1910 - 1914
  • /foto/4240/4240947m.jpg
    1910 - 1914
  • /foto/4255/4255796m.jpg
    1910 - 1914
  • /foto/4241/4241130m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/4258/4258349m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/4258/4258374m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/4826/4826619m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/316/316572m.jpg
    1910 - 1916
  • /foto/3492/3492216m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/3492/3492224m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/3629/3629273m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/4241/4241140m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/6430/6430454m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/309/309367m.jpg
    1910 - 1930
  • /foto/4790/4790671m.jpg
    1910 - 1930
  • /foto/4937/4937677m.jpg
    1912
  • /foto/4249/4249918m.jpg
    1912 - 1913
  • /foto/417/417763m.jpg
    1913
  • /foto/277/277152m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/4243/4243696m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/4241/4241079m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/4249/4249899m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/4255/4255788m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/4258/4258417m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/426/426180m.jpg
    1916
  • /foto/321/321398m.jpg
    1920
  • /foto/3629/3629193m.jpg
    1920 - 1924
  • /foto/3629/3629242m.jpg
    1920 - 1924
  • /foto/359/359754m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/4230/4230249m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/4243/4243658m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/4249/4249804m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/4243/4243670m.jpg
    1920 - 1939
  • /foto/97/97449m.jpg
    1920 - 1945
  • /foto/97/97450m.jpg
    1920 - 1945
  • /foto/97/97452m.jpg
    1920 - 1945
  • /foto/4258/4258282m.jpg
    1921
  • /foto/7340/7340028m.jpg
    1922
  • /foto/4258/4258262m.jpg
    1925
  • /foto/4258/4258313m.jpg
    1925
  • /foto/4258/4258318m.jpg
    1925
  • /foto/4258/4258410m.jpg
    1925
  • /foto/247/247230m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/410/410421m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/4249/4249875m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/410/410429m.jpg
    1925 - 1933
  • /foto/419/419559m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/6519/6519871m.jpg
    1927 - 1929
  • /foto/350/350155m.jpg
    1929
  • /foto/4249/4249830m.jpg
    1930 - 1932
  • /foto/3936/3936609m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/4241/4241022m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/4396/4396814m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/4249/4249864m.jpg
    1930 - 1938
  • /foto/303/303393m.jpg
    1930 - 1939
  • /foto/202/202308m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/202/202316m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/410/410435m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/410/410436m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/410/410440m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/417/417995m.jpg
    1934 - 1936
  • /foto/4241/4241087m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/4249/4249888m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/3525/3525683m.jpg
    1935 - 1944
  • /foto/230/230487m.jpg
    1935 - 1945
  • /foto/230/230490m.jpg
    1935 - 1945
  • /foto/346/346262m.jpg
    1935 - 1945
  • /foto/410/410449m.jpg
    1935 - 1945
  • /foto/97/97456m.jpg
    1936
  • /foto/7276/7276878m.jpg
    1937
  • /foto/5751/5751667m.jpg
    1942
  • /foto/246/246347m.jpg
    1944 - 1945
  • /foto/246/246353m.jpg
    1944 - 1945
  • /foto/197/197083m.jpg
    1959
  • /foto/197/197088m.jpg
    1959
  • /foto/197/197089m.jpg
    1959
  • /foto/197/197090m.jpg
    1959
  • /foto/197/197092m.jpg
    1959
  • /foto/197/197093m.jpg
    1959
  • /foto/197/197095m.jpg
    1959
  • /foto/197/197097m.jpg
    1959
  • /foto/197/197098m.jpg
    1959
  • /foto/197/197099m.jpg
    1959
  • /foto/69/69427m.jpg
    1962 - 1964
  • /foto/3821/3821627m.jpg
    1985
  • /foto/421/421327m.jpg
    1985
  • /foto/421/421330m.jpg
    1985
  • /foto/95/95716m.jpg
    1995
  • /foto/116/116542m.jpg
    1997
  • /foto/116/116555m.jpg
    1997
  • /foto/204/204440m.jpg
    1999
  • /foto/204/204441m.jpg
    1999
  • /foto/93/93001m.jpg
    2006
  • /foto/99/99099m.jpg
    2006
  • /foto/5660/5660355m.jpg
    2006
  • /foto/131/131078m.jpg
    2006
  • /foto/131/131098m.jpg
    2006
  • /foto/216/216746m.jpg
    2008
  • /foto/4214/4214142m.jpg
    2008
  • /foto/5190/5190902m.jpg
    2009
  • /foto/5190/5190905m.jpg
    2009
  • /foto/273/273606m.jpg
    2009
  • /foto/277/277058m.jpg
    2009
  • /foto/323/323177m.jpg
    2009
  • /foto/323/323181m.jpg
    2009
  • /foto/323/323186m.jpg
    2009
  • /foto/323/323187m.jpg
    2009
  • /foto/323/323204m.jpg
    2009
  • /foto/323/323205m.jpg
    2009
  • /foto/323/323207m.jpg
    2009
  • /foto/323/323209m.jpg
    2009
  • /foto/310/310194m.jpg
    2010
  • /foto/386/386108m.jpg
    2010
  • /foto/351/351716m.jpg
    2010
  • /foto/368/368473m.jpg
    2010
  • /foto/3264/3264142m.jpg
    2012
  • /foto/3221/3221874m.jpg
    2012
  • /foto/4697/4697668m.jpg
    2013
  • /foto/5138/5138445m.jpg
    2013
  • /foto/5146/5146181m.jpg
    2013
  • /foto/5150/5150203m.jpg
    2013
  • /foto/4438/4438553m.jpg
    2014
  • /foto/6556/6556446m.jpg
    2017
  • /foto/7225/7225761m.jpg
    2018
  • /foto/7225/7225848m.jpg
    2018
  • /foto/7225/7225866m.jpg
    2018
  • /foto/7225/7225912m.jpg
    2018
  • /foto/7227/7227838m.jpg
    2018
  • /foto/7227/7227842m.jpg
    2018
  • /foto/7227/7227972m.jpg
    2018
  • /foto/7228/7228006m.jpg
    2018
  • /foto/7228/7228041m.jpg
    2018
  • /foto/7228/7228063m.jpg
    2018
  • /foto/7228/7228075m.jpg
    2018
  • /foto/7228/7228126m.jpg
    2018
  • /foto/7229/7229842m.jpg
    2018
  • /foto/7229/7229852m.jpg
    2018
  • /foto/7229/7229892m.jpg
    2018
  • /foto/7229/7229908m.jpg
    2018
  • /foto/7229/7229925m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232126m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232154m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232166m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232167m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232169m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232314m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232409m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232417m.jpg
    2018
  • /foto/7235/7235194m.jpg
    2018
  • /foto/7961/7961222m.jpg
    2019
  • /foto/7961/7961225m.jpg
    2019
  • /foto/8218/8218019m.jpg
    2019

Album negatywów Stefana G.

Poprzednie: Willa nr 49 Strona Główna Następne: Basen


Sławek D. | 2006-06-21 23:39:17
Fajnie to wygląda - nasypy idealnie utrzymane, brak krzaków i samosiejek. Dziś te miejsca są nie do przejścia :)
Marian Soter | 2006-11-20 21:39:16
No jest to ciekawe zdjecie..?! Zastanawiam sie z ktorej strony jest parowoz ? Czy pociag jedzie do Jedliny ? Czy do Jedlinki ? Zastanawiam sie nad pora roku ?! Czy ta skarap po lewej stronie jest pokryta sniegiem ?! znasz moze cos wiecej o tym zdjeciu ?!
U.N. | 2010-02-18 20:26:24
Udało mi się zrobić lepszy skan, lokomotywa wprawdzie jest nadal czarna i więcej nie potrafię wyciągnąć z tego ujęcia, ale myślę, że widać teraz, że pociąg jedzie w stronę Jedlinki a na skarpie nie leży śnieg.