Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść



Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

Iras (Legzol)
StaszekM
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)
Iras (Legzol)
Popski
Darkow
Darkow
Popski
Popski
Darkow
J. Budziński z Kłodzka
Wincenty Miros
Wincenty Miros
Wincenty Miros
Wincenty Miros
Popski
Wincenty Miros
FM

Ostatnio wyszukiwane hasła


Lista ostatnio skomentowanych artykułów
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Tytuł (Autor) Komentarzy Ostatni komentarz Data ostatniego komentarza
Od wody do Coli   (maras) 1 maras 2023-03-25 21:35:36
Reglamentacja sprzedaży paliw w latach osiemdziesiątych XX wieku   (bogdanow) 2 Popski 2023-03-24 16:53:36
Dekada   (maras) 3 cezar56 2023-03-20 22:10:00
I Głogowski Festiwal Historyczny: 01.04.2023 r.   (mietok) 1 Zed 2023-03-18 16:17:07
Nazwy ulic Wałbrzycha i Szczawna-Zdroju w przekroju historycznym   (bogdanow) 38 bogdanow 2023-03-18 12:51:18
Jak przebiegała podróż koleją z Warszawy do Krakowa w 1850 roku   (bogdanow) 2 bogdanow 2023-03-12 23:11:30
Od Pałacyku przez Hefajstosa do Lewiatana   (maras) 2 stap 2023-03-11 11:55:39
1 2 3 4 5 6 7 8 9



Lista ostatnio skomentowanych zdjęć.
Kliknij na komentarz, aby na niego odpowiedzieć
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Sylwek°

Mmaciek (2010-06-30 18:53:05) Rozmiar do poprawy!

atom (2023-03-26 17:21:52) Zdjęcie dodane dwa razy:



atom°

StaSta (2023-03-22 17:50:37) Osobiście obiekt nazwałbym "nad kanałem", ale może nie mam racji.

atom (2023-03-22 18:31:23) Być może masz rację, ale kanał potraktowałem analogicznie, jak rzekę, a tu jest wypowiedź specjalisty w dziedzinie języka:

maras (2023-03-22 20:36:15) Poprawiłem nazwę obiektu zgodnie ze standardami na stronie.

atom (2023-03-22 21:20:42) OK, nauczę się :-)

maras (2023-03-22 21:21:15) Jasne :)

atom (2023-03-26 16:17:48) Kiedy zakładałem obiekt dla tej kładki, nie zauważyłem, że miała już wcześniej swój obiekt 547119 tylko nie był zaznaczony na mapie. W związku z tym proszę o połączenie obiektów i przepraszam za kłopot :-)

MacGyver_74 (2023-03-26 16:44:41) Scaliłem. Teoretycznie powinienem przenieść zdjęcia do tamtego obiektu, ale ten był lepiej przypisany i miał znacznik na mapie. :)

atom (2023-03-26 17:05:37) Dzięki :-)



moose°

Mmaciek (2020-03-06 23:22:02) Jak dla mnie jedynym, sensownym rozwiązaniem jest rozbudowa istniejącej A4 (tj. korytarz 1). Wszystkie inne warianty to istne sc-fi, które wywindują koszty inwestycji, nie mówiąc o degradacji tych terenów (choć pod kątem ekonomicznym, dałoby to niezłego kopa wielu gminom).

moose (2020-03-07 07:25:09) Remont A4 w jej obecnym korytarzu wywinduje koszty społeczne kilka razy wyżej niż budowa w nowym korytarzu. Zastanawiałeś się nad tym, że trzeba znieść i zbudować od nowa każdy wiadukt łączący przecież tereny na południe i północ od autostrady, albo np. co się stanie z przepustowością autostrady jeśli będzie remontowany jeden pas? To grozi paraliżem ekonomicznym regionu, nie wspominając o stratach w infrastrukturze miejsc, gdzie się przewali część tego ruchu. Szerzej należy na to patrzeć.

Mmaciek (2020-03-07 12:42:42) Nie demonizowałbym tak przebudowy istniejącej A4 (choć to już nie pierwsza taka opinia z którą się spotykam). Paraliż i tak już jest, więc czasowe niedogodności związane z pracami budowlanymi nie wywrócą stołu do góry nogami. Wariant ten jest o tyle sensowny, że zakłada wpierw budowę nowej nitki, która da 4 pasy (3+awaryjny) i przejmie tymczasowo cały ruch. Mamy zatem sytuacje 1:1, z tym że będzie się po prostu jeździć wolniej. Budowa nowych wiaduktów nad funkcjonującą drogą to nie jest jakiś lot w kosmos. Przerabialiśmy już to choćby przy budowie AOW. Dlatego nie zgodzę się, że taki wariant wywinduje koszty. Raczej odwrotnie, jest to najtańsza koncepcja, gdyż kotytarz jest już gotowy. Każdy inny wariant niesie za sobą koszty wykupu gruntów, odszkodowań, niwelacji terenu etc.

Petroniusz (2020-03-07 00:20:04) Ostro ale przyszłościowo. Za kilkadziesiąt lat taki Domasław będzie dzielnicą Wrocławia. Ale starą A4 bym zostawił jako drogę lokalną / dojazdową. Tylko czy Wrocław wymyśli jak usprawnić dojazd do miasta od południa? Korki na al. Karkonoskiej (od autostrady, przed skrzyżowaniem ze Zwycięską / Jeździecką) są bardzo męczące.

moose (2020-03-07 07:29:39) Dobrze że przewidziano łącznik "stara A4" od wschodu do nowej S5 i dalej do S3, z pominięciem węzła Bielany. Oczywiście pozostawienie starej A4 jako np. S4 będzie jak najbardziej wskazane. Ja jestem za wariantem nowego korytarza, który ma szanse ożywić miejscowości, które teraz cierpią z powodu "wrocławiocentryzmu" inwestycji lokowanych np. na Bielanach, czy w Biskupicach, co też wpływa na promienistość ciągów logistycznych, a to z kolei blokuje drogi. Rozwój regionalny jako tworzenie hubów, wysp rozwoju gospodarczego, a nie tylko jednego centrum.

Danuta B. (2020-03-07 10:26:57) Może być tak, że nim powstanie już będzie niewystarczająca. Jak z berlińskim lotniskiem, które prawie gotowe, a strażacy wciąż nowe wymagania stawiają. Zwiedzaliśmy budowę i mówiono, że ono JUŻ jest za małe dla miasta. Tu trochę zdjęć z 2016 r. .

MacGyver_74 (2020-03-07 11:06:32) Poszerzenie obecnego przebiegu A4 niewiele da. Popatrzcie na trójpasmową A2 pod Poznaniem (o Warszawie nie wspominając), lub na katowicki odcinek A4. Nowy przebieg, oprócz pobudzenia gospodarczego kilku gmin, przejmie ruch tranzytowy. W razie jakichś utrudnień (wypadek, remont, itp.) na jednym z przebiegów, drugi będzie mógł przejąć część ruchu. Ponadto, przy przebudowie "starej" A4 do nowych standardów likwidacji uległ by węzeł Pietrzykowice, a przy standardzie "S" dopuszczone jest większe zagęszczenie węzłów.

Mmaciek (2020-03-07 12:55:36) Mówisz tu o pewnym odcinku autostrady. Koncepcja zakłada 2 x 3+1 na 80-90 kilometrowej trasie.

MacGyver_74 (2020-03-07 14:03:06) Oczywiście, lecz jest to odcinek najbardziej obciążony.

Mmaciek (2020-03-07 14:12:42) Dlatego rozbudowa A4 musi koniecznie iść w parze z S5 via Świdnica i Świebodzice.

Mmaciek (2023-03-26 11:04:30) Na początku marca zostały przedstawione wstępne wyniki Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla przebudowy A4. Analiza składa się z 4 kryteriów: technicznego, społecznego, ekonomicznego i środowiskowego. We wszystkich tych obszarach przebieg starym śladem został oceniony najwyżej. Drugie miejsce zajął wariant nowego śladu 2.1. Wiążące decyzje mają zapaść w kwietniu, choć wiele wskazuje na to, że wybrana zostanie koncepcja rozbudowy aktualnego korytarza A4.

MacGyver_74 (2023-03-26 16:47:11) Czyli jak zwykle kierowców mają w d...e. Czeka nas kilka lat korków i objazdów, trzeba będzie wyburzyć wszystkie obiekty inżynieryjne na odcinku i ruch puścić jedna nitką...



maras°

Rob G. (2023-03-26 16:39:15) Budynek w górnym lewym rogu widokówki to obecny dom ul. Wrocławska 23 -



StaszekM°

Popski (2023-03-26 15:08:30) Widać jeszcze Metropol, pawilon Cepelii, fragment Marszałkowskiej i pl. Defilad.



piotr114°

MacGyver_74 (2023-03-24 17:35:20) Nie ma potrzeby usuwać. Obróciłem do pionu. :)

piotr114 (2023-03-26 14:52:31) O.K.



foxi°

foxi (2021-09-19 14:28:30) Największy fragment -

foxi (2023-03-26 13:14:50) Czasami coś po latach spada -



McAron°

tomimaki (2023-03-26 12:49:23) Wygląda na ulicę Dworną:

McAron (2023-03-26 12:58:51) Dzięki. Przeniosłem.



Parsley°

McAron (2023-03-26 11:03:24) To właściwie która szkoła nazywała się Kościuszki? Tutaj też taka jest:



Fritz°

rok (2023-03-26 11:02:53) Poprawiłem nazwę obiektu.


1 2 3 4 5 6 7 8 9