MENU
Na pierwszym planie widać imponujący nasyp linii Wałbrzych-Kłodzko. Jednocześnie właśnie w tym miejscu Linia Bystrzycka (w km.81,500) łaczy się z linią kłodzką i wspólnie "dobiegają" do stacji Jedlina Zdrój. Tunel pod nasypem, to obecna ulica Ogrodowa. Zdjęcie pochodzi z prywatnych zbiorów p.C.Sieradzkiego.

Dodał: Trapp° - Data: 2008-01-18 19:06:22 - Odsłon: 7816
Rok 1959

Linią Bystrzycką (przed wojną nazywana Weistritztalbahn) nazywano liczący 24 km górski odcinek linii kolejowej numer 285 (wg nomenklatury PKP-PLK) rozpoczynający się na stacji Świdnica Przedmieście (łącznik), a zasadniczo - Świdnica Kraszowice, biegnący kolejno przez: Bystrzycę Dolną, Burkatów, Bystrzycę Górną, Lubachów, Zagórze Śląskie, Niedźwiedzice, Jugowice, Olszyniec i Jedlinę (dzielnice Jedlinka, Suliszów, Glinica). Linia kończyła swój bieg na stacji Jedlina Zdrój, gdzie miała powiązanie ze Śląską Koleją Górską z Wałbrzycha do Kłodzka.

Kilometraż stacji (st.) i przystanków (po.) na linii - liczony od grupy torów WGB Wrocław Towarowy (w nawiasie od Świdnicy Przedmieście):
- , Świdnica Przedmieście, st., km 58,004 (km 0,000),
- , Świdnica Kraszowice, po., km 60,752 (km 2,748),
- , Bystrzyca Dolna, po., km 62,280 (km 4,276),
- , Bystrzyca Górna, st., km 65,828 (km 7,624),
- , Lubachów, po., km 67,422 (km 9,418),
- , Zagórze Śląskie, st., km 71,294 (km 13,290),
- , Jugowice, st. km 73,888 (km 15,884),
- , Olszyniec, bocznica szlakowa, km 75,800 ,
- , Jedlina Dolna, st., km 78,260 (km 20,256),
- , Jedlina Zdrój, st., km 82,166 (km 24,162).

  • /foto/3281/3281377m.jpg
    1898 - 1899
  • /foto/235/235950m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/233/233170m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/3629/3629338m.jpg
    1900 - 1925
  • /foto/234/234624m.jpg
    1900 - 1945
  • /foto/3281/3281378m.jpg
    1902 - 1904
  • /foto/228/228557m.jpg
    1903
  • /foto/233/233164m.jpg
    1903
  • /foto/5394/5394787m.jpg
    1903
  • /foto/3930/3930160m.jpg
    1903 - 1904
  • /foto/4241/4241099m.jpg
    1903 - 1904
  • /foto/5143/5143852m.jpg
    1904
  • /foto/368/368717m.jpg
    1904 - 1905
  • /foto/6519/6519874m.jpg
    1904 - 1905
  • /foto/7475/7475433m.jpg
    1904 - 1905
  • /foto/83/83209m.jpg
    1904 - 1906
  • /foto/101/101468m.jpg
    1904 - 1906
  • /foto/408/408695m.jpg
    1904 - 1907
  • /foto/3344/3344514m.jpg
    1904 - 1907
  • /foto/316/316509m.jpg
    1904 - 1908
  • /foto/4241/4241097m.jpg
    1904 - 1908
  • /foto/4241/4241107m.jpg
    1904 - 1910
  • /foto/4799/4799995m.jpg
    1904 - 1910
  • /foto/7723/7723182m.jpg
    1904 - 1910
  • /foto/3281/3281333m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281340m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281344m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281387m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281390m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281391m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281397m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281398m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281402m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281409m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281471m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281533m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281548m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281560m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281566m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281569m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/3281/3281578m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/174/174697m.jpg
    1904 - 1915
  • /foto/3782/3782794m.jpg
    1904 - 1915
  • /foto/97/97132m.jpg
    1904 - 1920
  • /foto/405/405481m.jpg
    1904 - 1930
  • /foto/97/97481m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/110/110359m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/410/410418m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/410/410427m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/410/410447m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/410/410450m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/426/426179m.jpg
    1904 - 1945
  • /foto/230/230202m.jpg
    1905
  • /foto/280/280042m.jpg
    1905
  • /foto/280/280043m.jpg
    1905
  • /foto/307/307747m.jpg
    1905
  • /foto/4258/4258294m.jpg
    1905 - 1906
  • /foto/4258/4258306m.jpg
    1905 - 1907
  • /foto/410/410417m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/410/410422m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/410/410451m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/415/415525m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/6925/6925030m.jpg
    1905 - 1911
  • /foto/322/322075m.jpg
    1905 - 1920
  • /foto/3629/3629299m.jpg
    1905 - 1920
  • /foto/193/193615m.jpg
    1907
  • /foto/230/230219m.jpg
    1907
  • /foto/3492/3492265m.jpg
    1907
  • /foto/5912/5912375m.jpg
    1907
  • /foto/413/413634m.jpg
    1907 - 1908
  • /foto/4255/4255780m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/4255/4255782m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/4255/4255784m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/4255/4255795m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/4258/4258405m.jpg
    1908
  • /foto/4249/4249843m.jpg
    1908 - 1910
  • /foto/4258/4258336m.jpg
    1908 - 1910
  • /foto/4258/4258185m.jpg
    1908 - 1911
  • /foto/4258/4258201m.jpg
    1908 - 1913
  • /foto/5925/5925880m.jpg
    1909
  • /foto/7054/7054851m.jpg
    1909
  • /foto/235/235455m.jpg
    1909 - 1927
  • /foto/4151/4151840m.jpg
    1910
  • /foto/4258/4258237m.jpg
    1910 - 1911
  • /foto/4240/4240938m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/4240/4240976m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/4249/4249908m.jpg
    1910 - 1913
  • /foto/3629/3629204m.jpg
    1910 - 1914
  • /foto/4240/4240947m.jpg
    1910 - 1914
  • /foto/4255/4255796m.jpg
    1910 - 1914
  • /foto/4241/4241130m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/4258/4258349m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/4258/4258374m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/4826/4826619m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/316/316572m.jpg
    1910 - 1916
  • /foto/3492/3492216m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/3492/3492224m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/3629/3629273m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/4241/4241140m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/6430/6430454m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/309/309367m.jpg
    1910 - 1930
  • /foto/4790/4790671m.jpg
    1910 - 1930
  • /foto/4937/4937677m.jpg
    1912
  • /foto/4249/4249918m.jpg
    1912 - 1913
  • /foto/417/417763m.jpg
    1913
  • /foto/277/277152m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/4243/4243696m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/4241/4241079m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/4249/4249899m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/4255/4255788m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/4258/4258417m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/426/426180m.jpg
    1916
  • /foto/321/321398m.jpg
    1920
  • /foto/3629/3629193m.jpg
    1920 - 1924
  • /foto/3629/3629242m.jpg
    1920 - 1924
  • /foto/359/359754m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/4230/4230249m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/4243/4243658m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/4249/4249804m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/4243/4243670m.jpg
    1920 - 1939
  • /foto/97/97449m.jpg
    1920 - 1945
  • /foto/97/97450m.jpg
    1920 - 1945
  • /foto/97/97452m.jpg
    1920 - 1945
  • /foto/4258/4258282m.jpg
    1921
  • /foto/7340/7340028m.jpg
    1922
  • /foto/4258/4258262m.jpg
    1925
  • /foto/4258/4258313m.jpg
    1925
  • /foto/4258/4258318m.jpg
    1925
  • /foto/4258/4258410m.jpg
    1925
  • /foto/247/247230m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/410/410421m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/4249/4249875m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/410/410429m.jpg
    1925 - 1933
  • /foto/419/419559m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/6519/6519871m.jpg
    1927 - 1929
  • /foto/350/350155m.jpg
    1929
  • /foto/4249/4249830m.jpg
    1930 - 1932
  • /foto/3936/3936609m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/4241/4241022m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/4396/4396814m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/4249/4249864m.jpg
    1930 - 1938
  • /foto/303/303393m.jpg
    1930 - 1939
  • /foto/202/202308m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/202/202316m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/410/410435m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/410/410436m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/410/410440m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/417/417995m.jpg
    1934 - 1936
  • /foto/4241/4241087m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/4249/4249888m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/3525/3525683m.jpg
    1935 - 1944
  • /foto/230/230487m.jpg
    1935 - 1945
  • /foto/230/230490m.jpg
    1935 - 1945
  • /foto/346/346262m.jpg
    1935 - 1945
  • /foto/410/410449m.jpg
    1935 - 1945
  • /foto/97/97456m.jpg
    1936
  • /foto/7276/7276878m.jpg
    1937
  • /foto/5751/5751667m.jpg
    1942
  • /foto/246/246347m.jpg
    1944 - 1945
  • /foto/246/246353m.jpg
    1944 - 1945
  • /foto/197/197083m.jpg
    1959
  • /foto/197/197088m.jpg
    1959
  • /foto/197/197089m.jpg
    1959
  • /foto/197/197090m.jpg
    1959
  • /foto/197/197092m.jpg
    1959
  • /foto/197/197093m.jpg
    1959
  • /foto/197/197095m.jpg
    1959
  • /foto/197/197098m.jpg
    1959
  • /foto/197/197099m.jpg
    1959
  • /foto/87/87413m.jpg
    1960 - 1970
  • /foto/69/69427m.jpg
    1962 - 1964
  • /foto/3821/3821627m.jpg
    1985
  • /foto/421/421327m.jpg
    1985
  • /foto/421/421330m.jpg
    1985
  • /foto/95/95716m.jpg
    1995
  • /foto/116/116542m.jpg
    1997
  • /foto/116/116555m.jpg
    1997
  • /foto/204/204440m.jpg
    1999
  • /foto/204/204441m.jpg
    1999
  • /foto/93/93001m.jpg
    2006
  • /foto/99/99099m.jpg
    2006
  • /foto/5660/5660355m.jpg
    2006
  • /foto/131/131078m.jpg
    2006
  • /foto/131/131098m.jpg
    2006
  • /foto/216/216746m.jpg
    2008
  • /foto/4214/4214142m.jpg
    2008
  • /foto/5190/5190902m.jpg
    2009
  • /foto/5190/5190905m.jpg
    2009
  • /foto/273/273606m.jpg
    2009
  • /foto/277/277058m.jpg
    2009
  • /foto/323/323177m.jpg
    2009
  • /foto/323/323181m.jpg
    2009
  • /foto/323/323186m.jpg
    2009
  • /foto/323/323187m.jpg
    2009
  • /foto/323/323204m.jpg
    2009
  • /foto/323/323205m.jpg
    2009
  • /foto/323/323207m.jpg
    2009
  • /foto/323/323209m.jpg
    2009
  • /foto/310/310194m.jpg
    2010
  • /foto/386/386108m.jpg
    2010
  • /foto/351/351716m.jpg
    2010
  • /foto/368/368473m.jpg
    2010
  • /foto/3264/3264142m.jpg
    2012
  • /foto/3221/3221874m.jpg
    2012
  • /foto/4697/4697668m.jpg
    2013
  • /foto/5138/5138445m.jpg
    2013
  • /foto/5146/5146181m.jpg
    2013
  • /foto/5150/5150203m.jpg
    2013
  • /foto/4438/4438553m.jpg
    2014
  • /foto/6556/6556446m.jpg
    2017
  • /foto/7225/7225761m.jpg
    2018
  • /foto/7225/7225848m.jpg
    2018
  • /foto/7225/7225866m.jpg
    2018
  • /foto/7225/7225912m.jpg
    2018
  • /foto/7227/7227838m.jpg
    2018
  • /foto/7227/7227842m.jpg
    2018
  • /foto/7227/7227972m.jpg
    2018
  • /foto/7228/7228006m.jpg
    2018
  • /foto/7228/7228041m.jpg
    2018
  • /foto/7228/7228063m.jpg
    2018
  • /foto/7228/7228075m.jpg
    2018
  • /foto/7228/7228126m.jpg
    2018
  • /foto/7229/7229842m.jpg
    2018
  • /foto/7229/7229852m.jpg
    2018
  • /foto/7229/7229892m.jpg
    2018
  • /foto/7229/7229908m.jpg
    2018
  • /foto/7229/7229925m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232126m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232154m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232166m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232167m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232169m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232314m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232409m.jpg
    2018
  • /foto/7232/7232417m.jpg
    2018
  • /foto/7235/7235194m.jpg
    2018
  • /foto/7961/7961222m.jpg
    2019
  • /foto/7961/7961225m.jpg
    2019

Zbiory prywatne

Poprzednie: Odcinek Świdnica Przedmieście - Jedlina Zdrój
Kolej Doliny Bystrzycy
Strona Główna Następne: Odcinek Świdnica Przedmieście - Jedlina Zdrój
Kolej Doliny Bystrzycy


Vittorio | 2008-01-18 19:31:28
To nie ulica Ogrodowa, to dawna Dolina Trosk .
Vittorio | 2008-01-18 22:29:57
Na torowisku po prawej stronie, przed peronami widoczny jest szereg wagonów, będący wówczas ośrodkiem wczasowym dla kolejarzy. Dzisiaj niewiele z tego zostało.
jakas1 | 2008-02-25 20:54:02
Troche mi na tym zdjęciu nie grają szczegóły z opisem: Nasyp na linii Wałbrzych-Kłodzko kończy się nieco przed "Doliną Trosk", a samo miejsce połączenia linii kłodzkiej z bystrzycką leży praktycznie 800 metrów wcześniej niż tzw. "Dolina Trosk". Ale z drugiej strony jeżeli tory, które widać to już stacja w Suliszowie, to to na pewno jest właśnie Dolina Trosk, ale wtedy to nie jest miejsce spotkania linii bystrzyckiej z kłodzką. Dobrze rozumuję? ALBO jest to Dolina, albo wlot linii bystrzyckiej w kłodzką. Ale nie jednocześnie, jak w opisie A inna sprawa, że tzw. "Dolina Trosk" ma chyba jednak swoją nazwę polską, a jest to ulica Dzika.
U.N. | 2008-02-25 22:09:51
Dzięki za informację, ul. Dzika już jest. Co do reszty Twoich wątpliwości niech wypowiedzą się koledzy z SBK.
Vittorio | 2008-02-27 19:30:07
Gratuluję utworzenia nowej ulicy w Jedlinie !!!
U.N. | 2008-02-28 10:31:30
Nowa? Figuruje w bazie Teryt i zaznaczona jest na mapie Wałbrzycha i okolic wyd. Plan z 2004 r.
zygmunt laskowski | 2009-01-15 15:49:09
Po prawej stronie,na łuku torowiska widoczna nastawnia JZ2,a za nią wczasy wagonowe. na daszym planie widać wiaty peronowe Stacji Jedlina Zdrój.Przed nastawnią pod torowiskiem znjduje się przepust,gdzie prowadzi droga do wczasów wag.(teren byłej parowozowni).
moose (administrator) | 2009-01-15 16:26:45
Dodać należy - nieistniejącej od 2007 roku nastawni JZ2.