Autorami projektu nowej przeprawy będącej w istocie gruntowną przebudową poprzednich mostów

byli: miejski radca budowlany do spraw urbanistyki Günther Trauer i inż.Reimer.
Realizację projektu przeprowadzono w latach 1933-34.
Mosty Uniwersyteckie uległy poważnym uszkodzeniom podczas oblężenia Festung Breslau w 1945 tak, że po naprawie ponownie oddano je do użytku dopiero w 1947. W 1992 konstrukcja mostów przeszła remont generalny. W 2006 r. przeprowadzono remont nawierzchni (w czasie przebudowy ul. Grodzkiej).
Podstawowe parametry:
Część północna:
długość - 79,50 m,
szerokość pomostu - 19 m,
szerokość jezdni - 11 m,
szerokość chodników - 2x2,81 i 1,19 m,
rozpiętość przęseł - 3x26,36 m
Część południowa:
długość - 52,80 m,
szerokość pomostu - 19 m,
szerokość jezdni - 11 m,
szerokość chodników - 2x2,81 i 1,19 m,
rozpiętość przęseł - 3x26,36 m