Kawałek dalej ten tor przecinał ulicę Słowackiego i przecina do tej pory :) Jedyna pozostałość po tej linii kolejowej w centrum miasta. Zastanawiam się jaki był jej przebieg... możliwe że to ta sama linia która brała swój początek na Dworcu Marchijskim i szła przez pl.Wolności.
Ciekawa lokomotywa - jakaś mała spalinówka.
Stacja końcowa była na pl. Polskim k/ Akademii Sztuk Pięknych, tory szły w kierunku ul. Świdnickiej (chyba Oławską), Świdnicką, potem przez pl. Wolności, fosę, do bocznic Dworca Świebodzkiego.
Rozumiem, że pytanie nie było retorycznym i choć nie domnie skierowanym, to odpowiem, że wg mojej wiedzy jest to lokomotywka polskiej produkcji, wyprodukowana w chrzanowskim Fabloku. Jej oznaczenie fabryczne to Ls- 40, a kolejowe SM- 02.Wyprodukowano ich dość dużo, głównie dla potrzeb wywozu gruzów z odbudowywanych miast. Łatwo ustalić początkową datę wykonania zdjęcia, bowiem produkcję lokomotywki zaczęto w 1952 roku. Następną po tej lokomotywie była SM- 03, potocznie zwana Łajką. Obie lokomotywy można spotkać głównie w kolejowych skansenach, poza nielicznymi przypadkami eksploatacji ich na małych zakładowych bocznicach. Dodam, że lokomotywy SM- 02, których jeden z egzemplarzy przedstawia zdjęcie, miały swój wrocławski epizod: były modernizowane we wrocławskim ZNTK, gdzie wymieniano im silniki na mocniejsze.
To na pewno nie jest Ls40 - SM02, a tym bardziej SM03 tylk lokomotywa niemiecka przedwojennej lub wojennej produkcji, wg mnie któraś z odmian lokomotyw Deutza.