Prawdopodobnie w latach 20. XX w. zbudowano drewnianą kładkę nad Nysą Kłodzką, łączącą d. Holzplan z prawobrzeżną promenadą. Skracało to drogę mieszkającym w południowej części miasta po obu stronach rzeki. Mimo solidnej konstrukcji, ta przeprawa uległa zniszczeniu podczas powodzi we wrześniu 1938 r.
W tym samym miejscu postawiono nowoczesną kładkę "na linach", po wojnie zwaną "kładka wisząca". Miała ona ok. 2 m szerokości, ze "ścieżką" z grubych desek.
Pod koniec lat 60-tych zmieniono konstrukcję na bardziej stabilną. Oprócz dwóch filarów blisko przeczółków, zbudowano trzeci ustawiony niesymetrycznie (poza normalnum nurtem). Przęsła stalowe łączone, lekko łukowe. Szerokość bitumicznej ścieżki 2 m, długość kładki 51 m.
Zniszczone przęsła podczas powodzi 1997 r. zostały wkrótce odbudowane. [Stan]