Stacja od 30 stycznia 2021 r., a do 2021 r. przystanek kolejowy z funkcją ruchową w km 95,216 linii nr 276 z Wrocławia Głównego do Międzylesia (- Lichkova). Stację zbudowano ok. 1895 roku w momencie budowy linii do Stronia Śląskiego. Stacja miejska obsługiwała wyłącznie przelotowy ruch osobowy. Na początku lat 30. uznano, że obecny przystanek nie jest wystarczający dla potrzeb miasta, a stacja Kłodzko Główne zlokalizowana od miasta o ok. 2 km jest zbyt odległa dla obsługi rosnących potoków podróżnych, zwłaszcza że to z Kłodzka Głównego odjeżdżały pociągu w pięciu kierunkach t.j. Wrocławia, Wałbrzycha, Międzylesia, Stronia Śląskiego oraz Kudowy Zdrój. Założono że nowa stacja Kłodzko Miasto przejmie wszystkie funkcje obsługi ruchu osobowego, stąd przewidywano znaczną rozbudowę układu torowego jak i samej stacji . Pod koniec lat 30. zrealizowano część inwestycji. Poszerzono nasyp i wybudowano dodatkowe dwa perony, każdy dwutorowy i zadaszony. Wykonano połączenie peronów przejściem podziemnym, pomieszczenia i tunel techniczny wraz z szybami dla wind towarowych. Zadaszenie peronów wykonano z drewna na stopach betonowych. Niestety nie udało się uruchomić nowej stacji w planowanym zakresie do wybuchu II wojny światowej.
Po wojnie wracano do koncepcji budowy stacji Kłodzko Miasto. Ciekawy układ stacji, z wyjściem z dworca przy Placu Jedności schodami na wysoki nasyp-estakadę gdzie znajdowały się perony, został zniszczony w 1974 roku, kiedy zaplanowano wrócić do koncepcji rozbudowy stacji opracowanej 40 lat wcześniej przy okazji przebudowy układu drogowego w mieście. Wyburzono budynek stacyjny, gdyż stał na drodze budowanej głównej drogowej osi komunikacyjnej. Rozebrano imponującą, blisko 300-metrową, drewnianą wiatę peronową, rozebrano także wiaty nad peronami bocznymi. Przebudowano już nawet wiadukt kolejowy przy stacji robiąc miejsce na dodatkowe /trzecie/ przęsło dla położenia toru obsługującego wybudowane przed wojną perony. Na tym niestety inwestycję przerwano i przebudowa przystanku osobowego Kłodzko Miasto nie doczekała się zakończenia. Prowizoryczny stan utrzymywał się blisko 40 lat. Do tematu przebudowy wracano już wielokrotnie, w 2016 przedstawiono wizualizację zintegrowanego dworca autobusowego i nowej stacji kolejowej. Na początku 2018 r. PKP PLK ogłosiły przetarg na przebudowę przystanku na stację:
Umowę na przebudowę Kłodzko Miasta podpisano 11 czerwca 2018 r. Po fazie prac projektowych, pod koniec 2018 r. wykonawca przystąpił do robót budowlanych. Wartość zadania wyniosła wg umowy 59.778,7 tys. zł netto. Inwestycja realizowano z budżetu państwa. Wykonawcą była firma Infra-Silesia z Rybnika. Po przebudowie obecny przystanek jest stacją z dwoma peronami. Obiekty wyposażono w nowe wiaty i system nagłośnienia i informacji dla podróżnych. Podróżni oprócz schodów mają do dyspozycji windy. Na peron nr 1 prowadzi pochylnia dla wózków i rowerów od ul. Kościuszki/Placu Jedności. Na dawnym przystanku Kłodzko Miasto rozbudowano układ torów. Takie rozwiązanie pozwala na usprawnienie przejazdu pociągów w kierunku: Kudowy, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiego i Wałbrzycha. Na przystanku pociągi mogą kończyć i rozpoczynać bieg. Do dwóch istniejących torów dobudowano i zelektryfikowano dwa nowe. Sprawną obsługę pociągów zapewni 9 rozjazdów, wyposażonych w elektryczne ogrzewanie, które gwarantuje dobrą pracę urządzeń w warunkach zimowych. Nadzór nad stacją będzie pełniła obsługa nowej nastawni KM. Wartość zadania ustalona początkowo na 60 mln zł wzrosła ostatecznie do 70 mln zł. Początkowe plany, zakładające finisz prac w maju 2020 roku, musiały zostać skorygowane z powodu konieczności wzmocnienia gruntu i ostatecznie zadanie skończono w styczniu 2021 r. (moose, różne źródła).