MENU
 Zobacz to zdjęcie w artykule (1) 
©koda wraca do zajezdnii.

Dodał: Koloko° - Data: 2007-01-12 17:12:47 - Odsłon: 4764
12 stycznia 2007

Škoda 16 T

Škoda 16 T to oznaczenie tramwaju przeznaczonego dla Wrocławia. Jego produkcja jest prowadzona w zakładachŠkoda Holding w Pilznie w Czechach.

Konstrukcja:
Tramwaj ten wywodzi się od prototypowego modelu Škoda 05 T - jest to pięcioczłonowy tramwaj niskopodłogowy z 65% niskiej podłogi w środkowym członie. Pudło oparte jest na trzech wózkach - z czego środkowy jest toczny, a dwa skrajne wyposażone w dwa trójfazowe, asynchroniczne silniki zasilane przez chłodzone powietrzem falowniki IGBT. Tramwaj posiada elektrohydrauliczny hamulec tarczowy, elektromagnetyczny hamulec szynowy oraz trakcyjny (z odzyskiem energii lub wytracaniem jej w rezystorach). Wygląd pudła wagonu zaprojektowany został przez studio Porsche Design. Podobny wygląd będzie miał też planowany tramwaj dla Pragi - Škoda 14 T.

Eksploatacja:
W marcu 2005 MPK podpisało ze spółką Škoda Transportation umowę na dostawę ośmiu sztuk. W listopadzie 2005 spółka z Pilzna podpisała następną, dzięki której powiększy dostawę o kolejnych dziewięć wozów. Proponowany dla Wrocławia model 16 T posiada 38 miesięczną gwarancję, a jeden wagon będzie kosztował 1,72 mln Euro. Dostawy pierwszej partii odbędą się w drugiej połowie 2006 roku.

Dane techniczne:
Długość - 30250 mm
Szerokość - 2460 mm
Wysokość - 3400 mm
Masa - 37360 kg
Liczba miejsc siedzących - 69
Liczba miejsc stojących - 210
Liczba i moc silników - 4 x 90 kW
Żródło - Wikipedia

  • /foto/128/128543m.jpg
    2006
  • /foto/129/129105m.jpg
    2007
  • /foto/129/129109m.jpg
    2007
  • /foto/129/129111m.jpg
    2007
  • /foto/129/129129m.jpg
    2007
  • /foto/129/129130m.jpg
    2007
  • /foto/129/129131m.jpg
    2007
  • /foto/129/129134m.jpg
    2007
  • /foto/129/129137m.jpg
    2007
  • /foto/129/129139m.jpg
    2007
  • /foto/136/136382m.jpg
    2007
  • /foto/136/136391m.jpg
    2007
  • /foto/7104/7104203m.jpg
    2007
  • /foto/146/146851m.jpg
    2007
  • /foto/146/146884m.jpg
    2007
  • /foto/146/146887m.jpg
    2007
  • /foto/149/149317m.jpg
    2007
  • /foto/149/149322m.jpg
    2007
  • /foto/150/150246m.jpg
    2007
  • /foto/150/150248m.jpg
    2007
  • /foto/5253/5253359m.jpg
    2007
  • /foto/167/167249m.jpg
    2007
  • /foto/167/167252m.jpg
    2007
  • /foto/170/170780m.jpg
    2007
  • /foto/176/176920m.jpg
    2007
  • /foto/193/193150m.jpg
    2007
  • /foto/9633/9633726m.jpg
    2008
  • /foto/294/294978m.jpg
    2009
  • /foto/10315/10315569m.jpg
    2010
  • /foto/10317/10317122m.jpg
    2010
  • /foto/4613/4613133m.jpg
    2014
  • /foto/4953/4953974m.jpg
    2014
  • /foto/9512/9512110m.jpg
    2021
  • /foto/9615/9615806m.jpg
    2021
  • /foto/9702/9702553m.jpg
    2022
  • /foto/9702/9702557m.jpg
    2022
  • /foto/9709/9709353m.jpg
    2022
  • /foto/9746/9746950m.jpg
    2022
  • /foto/9800/9800476m.jpg
    2022
  • /foto/9800/9800477m.jpg
    2022
  • /foto/9885/9885643m.jpg
    2022

Koloko°

Poprzednie: Miejski plac zabaw (pl. Kościuszki) Strona Główna Następne: Krzyż przydrożny


Koloko | 2007-01-12 17:32:33
Pytanie : Czy reszte zdjęć ok (150): -Dodac pare do obiektu? -Napisać artykuł i dodać pare? -Wrzucić na własny serwer wszystkie
MT | 2007-01-12 17:37:03
Bez szaleństw, artykuł będzie zdecydowanie najlepszą akceptowalną formą prezentacji tego tramwaju no i maks z 10-15 zdjęciami...
kyniol | 2007-01-12 19:29:54
zrób artykuł i zamieść link do serwera gdzie zamieścisz wszystkie zdjęcia - kto będzie chciał to obejrzy cały pakiet ;)
Bastian | 2023-02-05 13:01:26
Škody są po remoncie.