Škoda 16 T
Škoda 16 T to oznaczenie tramwaju przeznaczonego dla Wrocławia. Jego produkcja jest prowadzona w zakładachŠkoda Holding w Pilznie w Czechach.
Konstrukcja:
Tramwaj ten wywodzi się od prototypowego modelu Škoda 05 T - jest to pięcioczłonowy tramwaj niskopodłogowy z 65% niskiej podłogi w środkowym członie. Pudło oparte jest na trzech wózkach - z czego środkowy jest toczny, a dwa skrajne wyposażone w dwa trójfazowe, asynchroniczne silniki zasilane przez chłodzone powietrzem falowniki IGBT. Tramwaj posiada elektrohydrauliczny hamulec tarczowy, elektromagnetyczny hamulec szynowy oraz trakcyjny (z odzyskiem energii lub wytracaniem jej w rezystorach). Wygląd pudła wagonu zaprojektowany został przez studio Porsche Design. Podobny wygląd będzie miał też planowany tramwaj dla Pragi - Škoda 14 T.
Eksploatacja:
W marcu 2005 MPK podpisało ze spółką Škoda Transportation umowę na dostawę ośmiu sztuk. W listopadzie 2005 spółka z Pilzna podpisała następną, dzięki której powiększy dostawę o kolejnych dziewięć wozów. Proponowany dla Wrocławia model 16 T posiada 38 miesięczną gwarancję, a jeden wagon będzie kosztował 1,72 mln Euro. Dostawy pierwszej partii odbędą się w drugiej połowie 2006 roku.
Dane techniczne:
Długość - 30250 mm
Szerokość - 2460 mm
Wysokość - 3400 mm
Masa - 37360 kg
Liczba miejsc siedzących - 69
Liczba miejsc stojących - 210
Liczba i moc silników - 4 x 90 kW
Żródło - Wikipedia
Škoda 16 T to oznaczenie tramwaju przeznaczonego dla Wrocławia. Jego produkcja jest prowadzona w zakładachŠkoda Holding w Pilznie w Czechach.
Konstrukcja:
Tramwaj ten wywodzi się od prototypowego modelu Škoda 05 T - jest to pięcioczłonowy tramwaj niskopodłogowy z 65% niskiej podłogi w środkowym członie. Pudło oparte jest na trzech wózkach - z czego środkowy jest toczny, a dwa skrajne wyposażone w dwa trójfazowe, asynchroniczne silniki zasilane przez chłodzone powietrzem falowniki IGBT. Tramwaj posiada elektrohydrauliczny hamulec tarczowy, elektromagnetyczny hamulec szynowy oraz trakcyjny (z odzyskiem energii lub wytracaniem jej w rezystorach). Wygląd pudła wagonu zaprojektowany został przez studio Porsche Design. Podobny wygląd będzie miał też planowany tramwaj dla Pragi - Škoda 14 T.
Eksploatacja:
W marcu 2005 MPK podpisało ze spółką Škoda Transportation umowę na dostawę ośmiu sztuk. W listopadzie 2005 spółka z Pilzna podpisała następną, dzięki której powiększy dostawę o kolejnych dziewięć wozów. Proponowany dla Wrocławia model 16 T posiada 38 miesięczną gwarancję, a jeden wagon będzie kosztował 1,72 mln Euro. Dostawy pierwszej partii odbędą się w drugiej połowie 2006 roku.
Dane techniczne:
Długość - 30250 mm
Szerokość - 2460 mm
Wysokość - 3400 mm
Masa - 37360 kg
Liczba miejsc siedzących - 69
Liczba miejsc stojących - 210
Liczba i moc silników - 4 x 90 kW
Żródło - Wikipedia
