Stacja w Przewozie - początkowo jako końcowa dla linii Kolei Łużyckiej LEAG powstała w 1895 r. Na stacji znajdowała się niewielka, dwustanowiskowa parowozownia i prawdopodobnie istniała instalacja do wodowania parowozów, z uwagi na odległość od Jankowej. W 1907 r. do Przewozu swoją linię doprowadziła prywatna spółka Kolejka Horka-Rothenburg-Priebus (HRP). Kolejka HRP utworzyła odrębny od LEAG dworzec Przewóz Południe, który po upaństwowieniu obydwu kolejek w 1939 r. stał się częścią towarową stacji Przewóz. Plany rozwojowe kolei LEAG zakończyły się budową 7 km odgałęzienia Przewóz - Potok Lubuski - Przysieka (ładownia węgla brunatnego z Pechern transportowanego ponad Nysą Łużycką) oddanego 1 października 1913 r. Linia miała być przedłużona do Nowych Czapli (linia Tuplice - Mużaków w zarządzie LEAG), ale wybuch wojny przerwał te zamiary. W latach 30. w Potoku powstała podziemna fabryka prochu i odgałęzienie z Przewozu funkcjonowało już tylko jako bocznica wojskowa - tak jest do dnia dzisiejszego - Wojskowa bocznica kolejowa WBK 713 ze stacji Przewóz dochodzi do bylej JW 3303, obecnie składnicy amunicji wchodzącej w skład 5. Rejonowej Bazy Materiałowej z/s w Nowogrodzie Bobrzańskim. Remont linii nr 380, który zakończył się w styczniu 2019 r. został sfinansowany ze środków MON. (moose)