You are not logged in
NEW ACCOUNT

      Forgot password

Polski Deutsch English

ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
No object found
advanced options
Clear

 
 
 
 
Bocznica kolejowa do lotniska w Mirosławicach
10
 
Kolejka wąskotorowa Rogów Sobócki - Stradów
2
 
Kolejka wąskotorowa Rogów Sobócki - Wojnarowice
5
 
Ładownia - Rogów Sobócki
6
 
Przejazd kolejowy (Rogów Sobócki - Wojnarowice)
2
 
 
 
 
  ID: 531082

Przystanek kolejowy Rogów Sobócki (d. stacja)

Rogau-Rosenau, Rogau, Rożnów Śląski (do 1947 r.)



Budowa
1885
Status
Istnieje częściowo
Likwidacja
2000
 
Ze stacji odchodziła linia wąskotorowa, ROGÓW SOBÓCKI — STRADÓW koło Zachowic oraz odgałęzienie do Wojnarowic.
"Długość linii 7 km, plus 2,2 km bocznica do Wojnarowic. Rozstaw szyn 760 mm. Linia ta wychodziła ze stacji normalnotorowej W Rogowie Sobóckim i biegła wzdłuż polnej drogi do mirosławickiego lotniska (prawie dokładnie na północ). W miejscu przecięcia z polną drogą Michałowice — Okulice istniał rozjazd dla skręcającej w lewo bocznicy. Stąd wzdłuż wspomnianej polnej drogi, biegła ona do ...
Ze stacji odchodziła linia wąskotorowa, ROGÓW SOBÓCKI — STRADÓW koło Zachowic oraz odgałęzienie do Wojnarowic.
"Długość linii 7 km, plus 2,2 km bocznica do Wojnarowic. Rozstaw szyn 760 mm. Linia ta wychodziła ze stacji normalnotorowej W Rogowie Sobóckim i biegła wzdłuż polnej drogi do mirosławickiego lotniska (prawie dokładnie na północ). W miejscu przecięcia z polną drogą Michałowice — Okulice istniał rozjazd dla skręcającej w lewo bocznicy. Stąd wzdłuż wspomnianej polnej drogi, biegła ona do Wojnarowic, przecinając szosę Świdnica — Wrocław, a następnie (po ok. 400 m) skręcała trzykrotnie pod kątem prostym, po czym osiągała polną drogę z Kamionnej do Wojnarowic. Następnie biegnąc wzdłuż jej prawej strony docierala do celu, jakim były zabudowania byłego majątku w Wojnarowicach. Natomiast linia główna, od wspomnianego rozjazdu, wiodła dalej prosto na północ, a po przecięciu szosy Świdnica — Wrocław (na wysokości dzisiejszego Zakładu Inwestycji i Budownicwta) biegła przez teren dawnego lotniska. Po przecięciu dwóch dalszych dróg (obecnie asfaltowych) z Mirosławic do Kamionnej i z Kamionnej do Zachowic, kończyła się przy cegielni w Stradowie, położonej prawie nad samą Bystrzycą.
W późniejszych czasach linię tą rozbudowano, a ślad jednego z odgałęzień jest dzisiaj dobrze widoczny, w postaci nasypu pomiędzy trasą Świdnica — Wrocław, a Sobótka — Mirosławice, tuż przed głównym skrzyżowaniem przed Mirosławicami". na podstawie źródła Które podaje również że istniała linia MICHAŁOWICE — MIROSŁAWICZKI która musiała brać początek w Rogowie Sobóckim. "Wiodła ona na północ od trasy Sobótka — Kobierzyce odbijając od linii głównej na wysokości wsi Michałowice. Bezmanewrowy wjazd na nią był możliwy tylko od strony Rogowa Sobóckiego. Biegnąc lewym brzegiem Czarnej Wody, w niewielkiej odległości od niej, dochodziła do miejscowej fabryczki. Nie wykluczone, iż była to boczna linia normalnotorowa".
Na mapie na przeciwko budynku stacji po przeciwnej stronie torów jest zaznaczony obiekt wielkości budynku stacyjnego, być może pełnił rolę jakiegoś budynku magazynowego lub pomocniczego?
dopisał /Krzysztof Bach/
Show more Show less
 

  • Date: 1904
    Comments of photo: 0
    Pozdrowienia z Rogowa Sobóckiego. W miniaturach nieistniejący ...
  • Date: 1912-1915
    Comments of photo: 0
    Rogów Sobócki - zajazd, kościoły, poczta, dworzec
  • Date: 1920
    Comments of photo: 0
    Piekarnia Gluchego, dworzec kolejowy, poczta oraz nieistniejący ...
  • Date: 1920-1923
    Comments of photo: 0
    Stacja kolejowa, piekarnia, poczta oraz dawny kościół ewangelicki ...
  • Date: 1952
    Comments of photo: 4
    Fragment mapy w skali 1:50 000 przedstawiający powojenny przebieg ...
  • Date: 1959-1960
    Comments of photo: 3
    "Na polach wokół Ślęży rozwinęło się rolnictwo. Dolny Śląsk ma ...
  • Date: 2008-06-28
    Comments of photo: 0
    Teren przystanku - widok z drogi Rogów Sobócki-Wojnarowice. Dawniej, ...
  • Date: 2008-06-28
    Comments of photo: 1
    Krawędź peronowa powoli zarasta drzewami.
  • Date: 2008-06-28
    Comments of photo: 0
    Linia kolejowa Kobierzyce - Świdnica jest obecnie używana wyłącznie ...
  • Date: 2008-06-28
    Comments of photo: 0
    Zlikwidowany peron i rozjazdy.
  • Date: 2011-04-03
    Comments of photo: 0
    Fragmenty fundamentów pierwotnego budynku stacji, na którym zbudowano ...
  • Date: 2011-04-03
    Comments of photo: 0
    Schody do dawnego budynku stacji od strony brukowanej drogii
  • Date: 2011-04-03
    Comments of photo: 0
    Widok torowiska przy peronie 1 w kierunku Wrocławia
  • Date: 2011-04-03
    Comments of photo: 0
    Rozebrany częściowo rozjazd przy peronie 2.
  • Date: 2011-04-03
    Comments of photo: 0
    Betonowe nadbrzeżne peronu 2 - widok w kierunku Sobótki
  • Date: 2011-04-03
    Comments of photo: 0
    Widok zarośniętego torowiska toru towarowego (po prawej) oraz ...
  • Date: 2011-04-03
    Comments of photo: 0
    Fragment parterowego budynku stacji zbudowanego prawdopodobnie ...
  • Date: 2013-06-20
    Comments of photo: 0
    Teren przystanku - na pierwszym planie droga Rogów Sobócki-Wojnarowice.
  • Date: 2013-06-20
    Comments of photo: 2
    Teren przystanku, częściowo zarośnięty boczny tor.
  • Date: 2014-02-22
    Comments of photo: 0
    Widok na przejazd kolejowy, po lewej stronie rampa kolejowa.
  • Date: 2014-02-22
    Comments of photo: 0
    Pokaźne fragmenty gruzu ceglano-betonowego które znajdują się ...
  • Date: 2014-02-22
    Comments of photo: 0
    Widok z rampy kolejowej na nową zabudowę Rogowa Sobóckiego.
  • Date: 2014-02-22
    Comments of photo: 0
    Widok na zwrotnicę (krzyżową?) wyprodukowaną w 1961 roku, od strony ...
  • Date: 2014-02-22
    Comments of photo: 0
    Widok na przejazd kolejowy. Na pierwszym planie betonowa krawędź ...
  • Date: 2020-04-20
    Comments of photo: 0
    Wiata na przystanku Rogów Sobócki. Foto Tomasz K.
  • Date: 2020-04-20
    Comments of photo: 0
    Peron na przystanku Rogów Sobócki. Widok w kierunku przejazdu ...
  • Date: 2020-04-20
    Comments of photo: 0
    Ulica Dworcowa. Nieużywany tor w bruku.
  • Date: 2020-04-20
    Comments of photo: 0
    Widok z przejazdu kolejowego w kierunku budynku 1 przy Dworcowej. ...
  • Date: 2020-04-20
    Comments of photo: 0
    Rozjazd kolejowy w okolicy rampy. W oddali ulica Wrocławska. Foto ...
  • Date: 2020-04-20
    Comments of photo: 0
    Brukowa droga z regularnymi śladami. Teren gdzie mogła być bocznica ...
  • Date: 2020-10-11
    Comments of photo: 0
    Przystanek kolejowy Rogów Sobócki. Widok od strony ulicy Wrocławskiej ...
  • Date: 2020-10-11
    Comments of photo: 0
    Przystanek kolejowy Rogów Sobócki. Po prawej nowy tłuczeń. Foto ...
  • Date: 2020-10-11
    Comments of photo: 0
    Przebudowa linii kolejowej nr 285. Przejazd kolejowy na ulicy ...
  • Date: 2021-02-02
    Comments of photo: 4
    Widok z przejazdu kolejowego na rewitalizowaną linię, przy przystanku ...
  • Date: 2021-02-23
    Comments of photo: 0
    Przejazd składu pracującego przy rewitalizowanej linii. Tutaj ...
  • Date: 2021-02-23
    Comments of photo: 0
    Widok z przejazdu kolejowego na czekające ciężarówki, które prawdopodobnie ...
  • Date: 2021-02-24
    Comments of photo: 0
    Imponująca hałda tłucznia przy przejeździe przez ul. Wrocławską; ...
  • Date: 2021-02-24
    Comments of photo: 0
    Układanie torów na wschód od ul. Wrocławskiej; kierunek - Wrocław.
  • Date: 2022-03-27
    Comments of photo: 0
    Przystanek kolejowy Rogów Sobócki. Widok od strony ulicy Wrocławskiej ...
  • Date: 2022-03-27
    Comments of photo: 0
    Widok na przejazd kolejowy. Ulica Wrocławska w Rogowie Sobóckim.

Przystanek kolejowy Rogów Sobócki (d. stacja) on other photos
1937