![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uwaga - obiekt założony wyłącznie dla podkreślenia łączności z Dolnym Śląskiem. Dopuszczalne są tylko zdjęcia przedwojenne stacji.
Przez pierwszych kilkanaście miesięcy po zakończeniu wojny stacja była obsadzona pracownikami PKP, którzy współpracowali z niemieckimi kolejarzami. Nie był pewny ostateczny kształt granicy i spodziewano się, że Guben może w całości przypaść Polsce. Tymczasem w Gubinie nie było żadnej infrastruktury do obrządzania parowozów czy utrzymania wagonów, dworzec w Gubinie ...
Uwaga - obiekt założony wyłącznie dla podkreślenia łączności z Dolnym Śląskiem. Dopuszczalne są tylko zdjęcia przedwojenne stacji.
Show more
Show less
Przez pierwszych kilkanaście miesięcy po zakończeniu wojny stacja była obsadzona pracownikami PKP, którzy współpracowali z niemieckimi kolejarzami. Nie był pewny ostateczny kształt granicy i spodziewano się, że Guben może w całości przypaść Polsce. Tymczasem w Gubinie nie było żadnej infrastruktury do obrządzania parowozów czy utrzymania wagonów, dworzec w Gubinie został urządzony później i zawsze miał charakter dość prowizoryczny. Dość długo więc pociągi wysadzały w Gubinie pasażerów i przejeżdżały do Guben, gdzie był cały serwis parowozowo-wagonowy, a po obrządzeniu podstawiały się z powrotem na stację w Gubinie. Na samym początku w ogóle nie było przystanku w Gubinie, ale pasażerowie wysiadali w Guben i na podstawie posiadanych dokumentów meldunkowych pieszo przekraczali granicę z powrotem do Polski. (Informacja uzyskana od emerytowanego maszynisty ze Zbąszynka, jeżdżącego linią zaraz po wojnie.) (za www.bazakolejowa.pl) |
|||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||
|
||
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
||
---|---|---|---|