komentarze 2
|
Wjazd na część pasażerską stacji Jelenia Góra od zachodu (formalnie stacja rozpoczyna się wcześniej). Po lewej kamienica nr 2 przy ul. Złotniczej i zabudowa ul. W. Pola, w oddali Jelfa. Na zdjęciu widoczne zejścia do przejścia pod torami, w oddali dworzec i przebudowa peronów, która zakończyła się w 2017 r. Niezamierzone porównanie do:
|
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Jelenia Góra
/
Centrum
/
ul. Pola Wincentego
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Jelenia Góra
/
Centrum
/
ul. 1 Maja
/
Stacja kolejowa Jelenia Góra
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Jelenia Góra
/
Centrum
/
ul. Złotnicza
2
/
Kamienica nr 2
|
Dodane: 2018-04-02 08:49:53,
Przez:
moose°,
Odsłon: 2087,
Ocena: 6.00 (14)
|
komentarze 0
|
Najstarsza część jeleniogórskiej lokomotywowni na dwa lata przed zamknięciem jej na głucho. Obok manewrowa "stonka" serii SM42-967 z 1978 r. Lokomotywa obecnie stacjonuje we Wrocławiu
|
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Jelenia Góra
/
Centrum
/
ul. 1 Maja
/
Stacja kolejowa Jelenia Góra
4
/
Tereny i zakłady kolejowe / Lokomotywownia MD Jelenia Góra
L
/
Hala taboru i warsztaty kolejowe (MD Jelenia Góra)
|
Dodane: 2018-03-30 22:57:09,
Przez:
moose°,
Odsłon: 1093,
Ocena: 6.00 (6)
|
komentarze 0
|
Lokomotywownia Jelenia Góra. Za manewrową "stonką" SM42-647 komin kotłowni i dwie wieże ciśnień. Od 1 stycznia 2015 r. szopa zamknięta na głucho, a lokomotywa dziś jest własnością prywatnej firmy GTC i pojawia się w okolicach Szczecina. Zdjęcie Wernera Brutzera.
|
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Jelenia Góra
/
Centrum
/
ul. 1 Maja
/
Stacja kolejowa Jelenia Góra
4
/
Tereny i zakłady kolejowe / Lokomotywownia MD Jelenia Góra
L
/
Hala taboru i warsztaty kolejowe (MD Jelenia Góra)
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Jelenia Góra
/
Centrum
/
ul. Krakowska
/
Wieża ciśnień kolejowa 1
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Jelenia Góra
/
Centrum
/
ul. Krakowska
/
Wieża ciśnień kolejowa 2
|
Dodane: 2018-03-30 22:47:38,
Przez:
moose°,
Odsłon: 1086,
Ocena: 6.00 (8)
|
komentarze 0
|
Jeleniogórski osiołek TKt48-58 w peronach macierzystej stacji przyprowadził prawdopodobnie pociąg z Lubawki. Parowóz stał przez wiele lat (od 1988 r.) jako pomnik techniki obok nieczynnej już lokomotywowni, by zostać w końcu stamtąd zabranym ok. 2015 r. Gdzie teraz gnije? Na Brochowie? Autorem zdjęcia jest Hansjoerg Brutzer.
|
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Jelenia Góra
/
Centrum
/
ul. 1 Maja
/
Stacja kolejowa Jelenia Góra
2
/
Perony stacji Jelenia Góra
|
Dodane: 2018-03-29 23:46:19,
Przez:
moose°,
Odsłon: 1287,
Ocena: 6.00 (8)
|
komentarze 0
|
Peron 1c na stacji Jelenia Góra. Stąd z reguły odjeżdżały pociągi do Szklarskiej Poręby. W tym dniu ustawiły się obok siebie dwa szynobusy KD SA135-005 i -004. Jeden za chwile wyjedzie do Lwówka, drugi ma w tym dniu kurs do Zgorzelca.
|
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Jelenia Góra
/
Centrum
/
ul. 1 Maja
/
Stacja kolejowa Jelenia Góra
2
/
Perony stacji Jelenia Góra
|
Dodane: 2018-03-29 23:31:44,
Przez:
moose°,
Odsłon: 1123,
Ocena: 6.00 (7)
|
komentarze 0
|
Majowe pogaduchy hyrdalowców przy półobrotnicy, krótko przed rozpoczęciem przebudowy stacji. Rozbiorą, czy nie rozbiorą?
|
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Jelenia Góra
/
Centrum
/
ul. 1 Maja
/
Stacja kolejowa Jelenia Góra
2
/
Perony stacji Jelenia Góra
/
Półobrotnica peronowa
Polska
/
Hydralowcy w akcji!!
|
Dodane: 2018-03-29 23:21:26,
Przez:
moose°,
Odsłon: 1071,
Ocena: 6.00 (7)
|
komentarze 0
|
Stacja Jelenia Góra w 1919, w trakcie elektryfikacji prowadzonej przez konsorcjum berlińskie Siemens-Schuckert (SSW). Widoczna po prawej lokomotywownia, po lewej magazyn ekspedycji kolejowej. Widok w kierunku wschodnim. Zelektryfikowany odcinek oddano do użytku 15.07.1920 r. / 11 Ebs, Bhf Hirschberg, 1919 / Siemens Corporate Archives
|
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Jelenia Góra
/
Centrum
/
ul. 1 Maja
/
Stacja kolejowa Jelenia Góra
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Jelenia Góra
/
Centrum
/
ul. 1 Maja
/
Stacja kolejowa Jelenia Góra
4
/
Tereny i zakłady kolejowe / Lokomotywownia MD Jelenia Góra
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Jelenia Góra
/
Centrum
/
ul. Pola Wincentego
4
/
Hale użytkowe / Magazyny (d. ekspedycja kolejowa)
|
Dodane: 2018-03-29 22:58:59,
Przez:
moose°,
Odsłon: 2319,
Ocena: 6.00 (8)
|
komentarze 0
|
Schematyczny rysunek układu torowego stacji Jelenia Góra wg stanu na koniec 1929 r. Zdjęcie dzięki uprzejmości strony Ogólnopolska Baza Kolejowa / bazakolejowa.pl
|
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Jelenia Góra
/
Centrum
/
ul. 1 Maja
/
Stacja kolejowa Jelenia Góra
|
Dodane: 2018-03-29 15:59:10,
Przez:
moose°,
Odsłon: 1602,
Ocena: 6.00 (5)
|
komentarze 2
|
Perony stacji Jelenia Góra jeszcze kilka lat przed ich przebudową, a w peronach pociąg InterRegio PIAST prowadzony czeską lokomotywą serii 163 (prod. Škoda). W latach 2012-2016 Przewozy Regionalne, z braku własego taboru, dzierżawiły 10 czeskich elektrowozów, którym nadano własne imiona - tu Wanda.
|
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Jelenia Góra
/
Centrum
/
ul. 1 Maja
/
Stacja kolejowa Jelenia Góra
2
/
Perony stacji Jelenia Góra
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Jelenia Góra
/
Centrum
/
ul. 1 Maja
/
Stacja kolejowa Jelenia Góra
6
/
Tabor na stacji Jelenia Góra
|
Dodane: 2018-03-24 17:30:28,
Przez:
moose°,
Odsłon: 1276,
Ocena: 6.00 (8)
|
komentarze 3
|
Lipiec 1921 - uniwersalny elektrowóz EG559-560 (późniejsza seria E90.5) w peronach stacji Jelenia Góra. Są to jazdy testowe tego elektrowozu na Śląskiej Kolei Górskiej - konstrukcja okazała się tak udana że lokomotywy te po ewakuacji części taboru do Niemiec pod koniec wojny funkcjonowały tam do końca lat 50. Skan zdjęcia, prawdopodobnie wykonanego dla dokumentacji jazd, przekazał mi Christian Tietze - nieżyjący już, wielki pasjonat śląskich kolei.
|
Polska
/
Województwo dolnośląskie
/
Jelenia Góra
/
Centrum
/
ul. 1 Maja
/
Stacja kolejowa Jelenia Góra
|
Dodane: 2017-09-01 08:02:07,
Przez:
moose°,
Odsłon: 2219,
Ocena: 6.00 (27)
|