Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




Bełchatów
Danuta B.: Ok.
ul. Kamieńska, Trzęsacz
heck: A po lewej - spory obiekt już powstał
Dom wczasowy Slavia (dawny), ul. Promenada Gwiazd, Międzyzdroje
Mmaciek: Dzięki!
Dom nr 21 (dawny), ul. Wolności, Szczytna
Termit: Tu jest bład całego obiektu bo to nie jest numer 21 tylko 19
Zdjęcia niezidentyfikowane (Szczytna), Szczytna
Hellrid: AB1927: Linke August, Fleischermstr. (na pewno Szczytna).
Radków
Hellrid: Zgodnie z mapą, dom strzelecki znajdował się powyżej budynku

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

krzych[k]
Tony
Paulus,
krzych[k]
Ireneusz1966
Ireneusz1966
Alistair
MacGyver_74
Hellrid
Rob G.
atom
Rob G.
Alistair
atom
atom
atom
atom
atom
atom
atom
LukaszGrzelik

Ostatnio wyszukiwane hasła


Wyników: 4  


komentarze 0
W 1962 r. Zdzisław Beksiński zaprojektował kolejny prototypowy autobus SFA-2, mocno przeszklony i z przestronnym wnętrzem dzięki wysokiemu nadwoziu i całkowicie płaskiej podłodze - niemal jak we współczesnych autokarach. Nowatorskie wzornictwo, a zwłaszcza pochylone słupki przednich okien, nie spodobało się jednak komunistycznym decydentom. Prototyp pozostał tylko na zdjęciach i rysunkach.
Za Marek Kuc "Autobusy z Sanoka. 1950-2013"
Polska / Województwo podkarpackie / Powiat sanocki / Sanok / ul. Lipińskiego Kazimierza 109 / Przedsiębiorstwo Autosan / Pojazdy produkcji Autosan

Dodane: 2018-11-03 14:02:30, Przez: Danuta B.°, Odsłon: 578, Ocena: 6.00 (3)

komentarze 0
Pracę w Autosanie, w końcu lat 50. Zdzisław Beksiński zaczął z rozmachem, projektując autobus turystyczny SFA-1 Sanok. W ówczesnej siermiężnej rzeczywistości futurystyczne kształty i nowoczesne rozwiązania tego prototypu musiały robić wrażenie.
Autobus był bardzo przeszklony, a z tyłu i przodu nadwozia miał płetwy, najmodniejszy wtedy element stylistyczny amerykańskich krążowników szos. We wnętrzu - składane stoliki i składane siatkowe półki pod sufitem. Był to pierwszy zaprojektowany w Polsce autobus z silnikiem z tyłu pojazdu - dziś rozwiązaniem standardowym.
Na zmontowanie prototypu tak awangardowego autobusu zdecydowano się w sanockich zakładach po objęciu władzy w PRL przez ekipę Władysława Gomułki, w czasach nadziei na prawdziwy przełom po erze stalinowskiego zamordyzmu. Na nadziejach się jednak skończyło. W marcu 1958 r. rządowa komisja oceny transportu samochodowego nakazała wstrzymanie dalszych prac nad prototypem.
Jedyny egzemplarz SFA-1 przekazano do ogródka jordanowskiego w Sanoku. Później trafił na złom.
Za: Marek Kuc "Autobusy z Sanoka. 1950-2013"
Polska / Województwo podkarpackie / Powiat sanocki / Sanok / ul. Lipińskiego Kazimierza 109 / Przedsiębiorstwo Autosan / Pojazdy produkcji Autosan

Dodane: 2018-11-03 13:58:01, Przez: Danuta B.°, Odsłon: 596, Ocena: 6.00 (7)

komentarze 0
Zakład w Sanoku produkował także eksportowe wersje mikrobusu Nysa. W 1964 r. Zdzisław Beksiński zaprojektował następcę tego pojazdu, oznaczonego jako SFA-4 Alfa. W tym przypadku władze dały wstępnie zgodę na produkcję tego modelu, który miał dostać zawieszenie i silnik z szykowanego w FSO auta warszawa-210. Ale przygotowania do produkcji wstrzymano, gdy Związek Radziecki zawarł umowę z Fiatem i także władze PRL podpisały z Włochami kontrakt na produkcję polskiego fiata 125p. W efekcie kolejny prototyp Beksińskiego pozostał na zdjęciach.
Za: Marek Kuc "Autobusy z Sanoka. 1950-2013"
Polska / Województwo podkarpackie / Powiat sanocki / Sanok / ul. Lipińskiego Kazimierza 109 / Przedsiębiorstwo Autosan / Pojazdy produkcji Autosan

Dodane: 2018-11-03 13:52:49, Przez: Danuta B.°, Odsłon: 587, Ocena: 6.00 (7)

komentarze 0
Logo marki z lat 50. przedstawiające bociana. Autorem jest Zdzisław Beksiński, który pod koniec lat 50. został projektantem fabryki.
Polska / Województwo podkarpackie / Powiat sanocki / Sanok / ul. Lipińskiego Kazimierza 109 / Przedsiębiorstwo Autosan

Dodane: 2018-11-03 13:48:57, Przez: Danuta B.°, Odsłon: 556, Ocena: 6.00 (4)