Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




Zabór
maras - Administrator: Jest z obiegu 1897 r.
Schronisko Strzecha Leśna (dawne), Karpacz
maras - Administrator: Wymiana na lepszy skan.
Osiedle Nowy Oporów, ul. Awicenny Ibn Siny, Wrocław
maras - Administrator: Słusznie, nic na siłę. Warto powtórzyć. Musisz pamiętać, że przy tego typu ujęciach lepiej nie mieć na pierwszym planie żadnych obiektów, bo autofocus automatycznie dopasuje ostrość na najbliższy obiekt, a nie na to co mamy w zamyśle :)
ul. Libana Jerzego, Legnica
Tomasz Korycki: Pamiętam takie poczwórne jeszcze w latach 90. w Lubinie na skrzyżowaniu Skłodowskiej i Niepodległości. Miały identyczny kształt, jak i te ze zdjęcia. Przypuszczam, że dodatkowa czerwona komora była dla bezpieczeństwa z uwagi na prymitywny układ elektryczny i sterownik. Współczesne sterowniki sygnalizacji posiadają kontrolę przepalenia się żarówki w którejś z komór dla ruchu ogólnego (co ciekawe te od ...
Kino Świteź (nieczynne), ul. Bolesława Chrobrego, Łagów
stap: A istnieją jeszcze w Polsce, działające kina analogowe?

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

maras - Administrator
pavelo
FM
dariuszfaranciszek
stap
maras - Administrator
maras - Administrator
MacGyver_74
maras - Administrator
MacGyver_74
MacGyver_74
maras - Administrator
KrzysztofKudowa
maras - Administrator
KrzysztofKudowa
KrzysztofKudowa
moose (administrator)
FM
FM
rok - Administrator
morgot

Ostatnio wyszukiwane hasła


Wyników: 124 1 2 3 4 5 6 7 8 9  


komentarze 0
Stacja Węgliniec i peron zgorzelecki przy dworcu. Obieg z 1924 r.
Polska / Linie kolejowe 201-300 / Linie kolejowe nr 201-300 278 / Linia kolejowa nr 278 Węgliniec - Zgorzelec 0,000 / Stacja kolejowa Węgliniec
Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat zgorzelecki / Węgliniec / ul. Kolejowa / Dworzec kolejowy Węgliniec

Dodane: 2021-04-04 22:13:50, Przez: moose (administrator)°, Odsłon: 91, Ocena: 6.00 (3)

komentarze 2
Pociąg POLREGIO relacji Görlitz - Zielona Góra Gł. prowadzony szynobusem serii SA108 (RegioTramp prod. ZNTK Poznań, 2006) na wschodnim przyczółku mostu granicznego na Nysie Łużyckiej, wjeżdża na stację Zgorzelec.
Polska / Rzeki w Polsce Odr / Rzeka Odra 1 / Dorzecze Odry N (L) / Rzeka Nysa Łużycka M / Rzeka Nysa Łużycka w Zgorzelcu i Görlitz / Most kolejowy (rz. Nysa Łużycka / Zgorzelec-Görlitz)
Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat zgorzelecki / Zgorzelec / Dzielnica Ujazd / Stacja kolejowa Zgorzelec

Dodane: 2021-01-03 21:40:12, Przez: moose (administrator)°, Odsłon: 287, Ocena: 6.00 (13)

komentarze 0
Wschodni wjazd na graniczny most kolejowy nad Nysą Łużycką. Most, jak się okazało, może służyć także jako miejsce postoju i manewrowania składów Kolei Dolnośląskich - tu ezt 31WE-022 wjeżdża na stację Zgorzelec po zmianie kierunku. Trakcja elektryczna jest obecna w Zgorzelcu od grudnia 2019 roku.
Polska / Rzeki w Polsce Odr / Rzeka Odra 1 / Dorzecze Odry N (L) / Rzeka Nysa Łużycka M / Rzeka Nysa Łużycka w Zgorzelcu i Görlitz / Most kolejowy (rz. Nysa Łużycka / Zgorzelec-Görlitz)
Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat zgorzelecki / Zgorzelec / Dzielnica Ujazd / Stacja kolejowa Zgorzelec

Dodane: 2021-01-03 21:40:12, Przez: moose (administrator)°, Odsłon: 192, Ocena: 6.00 (10)

komentarze 0
Most kolejowy nad Nysą Łużycką z polskiego przyczółka. Tor właściwy służy także jako tor postojowy dla składów zaczynająych bieg ze stacji Zgorzelec. Od połowy mostu widoczna niemiecka sygnalizacja świetlna (tarcze ostrzegawcze), ale za nimi jeszcze polskie pięciokomorowe semafory Y i Z. Kilometraż na masztach liczony od Wrocławia Świebodzkiego dla linii 274. Elektryfikację linii 278 ukończono w grudniu 2019 r.
Polska / Rzeki w Polsce Odr / Rzeka Odra 1 / Dorzecze Odry N (L) / Rzeka Nysa Łużycka M / Rzeka Nysa Łużycka w Zgorzelcu i Görlitz / Most kolejowy (rz. Nysa Łużycka / Zgorzelec-Görlitz)

Dodane: 2021-01-03 21:40:11, Przez: moose (administrator)°, Odsłon: 139, Ocena: 6.00 (9)

komentarze 0
Wrzesień 1931 r. - Spółka Kolejki Leszno-Góra-Ścinawa (Lissa-Guhrau-Steinauer Kleinbahn AG) po pomyślnej eksploatacji od 1927 r. pierwszego wagonu motorowego prod. Beuchelt/AEG zamawia na początku 1931 r. w zakładach WUMAG/Görlitz drugiego "motoraka" który otrzymuje oznaczenie wg schematu Lenz@Co. "1022 T." Wagon posiadał 50 miejsc, posiadał jeden silnik prod. Büssing (6 cylindrów w układzie widlastym z przekładnią Mylius, o mocy 95KM).

Oryginalny opis zdjęcia: Fotografie: zweiachsiger Triebwagen dritte Klasse Lissa-Guhrau/Steinauer Kleinbahn, mit 50 Sitzplätzen mit Büssing-Motor und Mylius-Getriebe (Außenansicht), 1931. Auf dem Werksfoto ist die Außenansicht eines zweiachsigen Triebwagens dritte Klasse abgebildet. Auftraggeber war Lenz & Co. Bahnstrecke: Lissa-Guhrau/Steinauer Kleinbahn. Wagennummer: 1022 T. Auftragsnummer: 10194. Inventarisierung im Werksarchiv: 14.09.1931

Link do zdjęcia:

Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
Polska / Linie kolejowe 301-400 / Linie kolejowe nr 301-400 318 / Linia kolejowa nr 318 Krzelów - Leszno Dworzec Mały
Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat zgorzelecki / Görlitz / Innenstadt / ul. Christoph Lüders-Straße 24 / Zakłady Bombardier Transportation Görlitz (d. WUMAG Görlitz)

Dodane: 2020-10-26 09:29:02, Przez: moose (administrator)°, Odsłon: 304, Ocena: 6.00 (5)

komentarze 0
Czterowidok ze Starego Węglińca - zajazd "Zur Eisenbahn" (dzisiejsza szkoła podstawowa) i przystanek kolejowy w Starym Węglińcu. Inne kolory niż na: . Obieg 1922 r.
Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat zgorzelecki / Stary Węgliniec / ul. Główna 50 / Szkoła Podstawowa
Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat zgorzelecki / Stary Węgliniec / ul. Słowackiego Juliusza / Przystanek kolejowy Stary Węgliniec

Dodane: 2020-08-08 10:39:07, Przez: moose (administrator)°, Odsłon: 202, Ocena: 6.00 (3)

komentarze 0
Listopad 1934 r. - Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) po testach od 1934 r. pierwszego, małego "motoraka" na linii kupuje w zakładach WUMAG Görlitz swój własny, dwuosiowy wagon motorowy (VT), oznaczając go cyfrą "10". Wagon posiadał 50 miejsc. Zamówiono wagon ze sprzęgiem, co pozwalało do niego doczepić małą przyczepkę na narty (zakupiona w styczniu 1935 r.). Wagon posiadał jeden silnik diesla prod. Mercedes-Benz o mocy 95KM i pojemności baku paliwa 100 l. Tu widok od czoła.

Oryginalny opis zdjęcia: Auf dem Werksfoto ist die Stirnansicht eines zweiachsigen Kleintriebwagens abgebildet. Auftraggeber war die Isergebirgsbahn. Bahnstrecke: Flinsberg - Deutsche Krone. Wagennummer: nicht verzeichnet. Auftragsnummer: 10227; Inventarisierung im Werksarchiv: November 1934

Link do zdjęcia:

Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
Polska / Linie kolejowe 301-400 / Linie kolejowe nr 301-400 336 / Linia kolejowa nr 336 Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo
Kolejka Izerska

Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat zgorzelecki / Görlitz / Innenstadt / ul. Christoph Lüders-Straße 24 / Zakłady Bombardier Transportation Görlitz (d. WUMAG Görlitz) / Produkty zakładów taboru w Görlitz

Dodane: 2020-07-31 00:43:49, Przez: moose (administrator)°, Odsłon: 305, Ocena: 6.00 (6)

komentarze 0
Listopad 1934 r. - Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) po testach od 1934 r. pierwszego "motoraka" na linii kupuje w zakładach WUMAG Görlitz swój własny, dwuosiowy wagon motorowy (VT), oznaczając go cyfrą "10". Wagon posiadał 50 miejsc. Zamówiono wagon ze sprzęgiem, co pozwalało do niego doczepić małą przyczepkę na narty (zakupiona w styczniu 1935 r.). Wagon posiadał jeden silnik diesla prod. Mercedes-Benz o mocy 95KM i pojemności baku paliwa 100 l.

Oryginalny opis zdjęcia: Auf dem Werksfoto ist die Außenansicht eines zweiachsigen Kleintriebwagens abgebildet. Auftraggeber war die Isergebirgsbahn. Bahnstrecke: Flinsberg - Deutsche Krone; Wagennummer: 10; Auftragsnummer: 10227; Inventarisierung im Werksarchiv: November 1934

Link do zdjęcia:

Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
Polska / Linie kolejowe 301-400 / Linie kolejowe nr 301-400 336 / Linia kolejowa nr 336 Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo
Kolejka Izerska

Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat zgorzelecki / Görlitz / Innenstadt / ul. Christoph Lüders-Straße 24 / Zakłady Bombardier Transportation Görlitz (d. WUMAG Görlitz) / Produkty zakładów taboru w Görlitz

Dodane: 2020-07-31 00:43:49, Przez: moose (administrator)°, Odsłon: 303, Ocena: 6.00 (6)

komentarze 0
Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) po testach od 1934 r. pierwszego "motoraka" na linii kupuje w listopadzie 1934 r. w zakładach WUMAG Görlitz swój własny, dwuosiowy wagon motorowy (VT), oznaczając go cyfrą "10". Wagon posiadał 50 miejsc. Zamówiono wagon ze sprzęgiem, co pozwalało do niego doczepić małą przyczepkę na narty (zakupiona w styczniu 1935 r.). Wagon posiadał jeden silnik diesla prod. Mercedes-Benz o mocy 95KM i pojemności baku paliwa 100 l.

Oryginalny opis zdjęcia: Auf dem Werksfoto ist der Anhängewagen eines zweiachsigen Kleintriebwagens abgebildet. Auftraggeber war die Isergebirgsbahn. Bahnstrecke: Flinsberg - Deutsche Krone; Wagennummer: nicht verzeichnet; Auftragsnummer: 10227/26; Inventarisierung im Werksarchiv: 11.01.1935

Link do zdjęcia:

Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
Polska / Linie kolejowe 301-400 / Linie kolejowe nr 301-400 336 / Linia kolejowa nr 336 Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo
Kolejka Izerska

Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat zgorzelecki / Görlitz / Innenstadt / ul. Christoph Lüders-Straße 24 / Zakłady Bombardier Transportation Görlitz (d. WUMAG Görlitz) / Produkty zakładów taboru w Görlitz

Dodane: 2020-07-31 00:43:49, Przez: moose (administrator)°, Odsłon: 308, Ocena: 6.00 (7)

komentarze 0
Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) po testach od marca 1934 r. pierwszego "motoraka" na linii kupuje w listopadzie 1934 r. w zakładach WUMAG Görlitz swój własny, dwuosiowy wagon motorowy (VT), oznaczając go cyfrą "10". Wagon posiadał 50 miejsc. Zamówiono wagon ze sprzęgiem, co pozwalało do niego doczepić małą przyczepkę na narty (zakupiona w styczniu 1935 r.). Wagon posiadał jeden silnik diesla prod. Mercedes-Benz o mocy 95KM i pojemności baku paliwa 100 l.

Oryginalny opis zdjęcia: Auf dem Werksfoto ist ein zweiachsiger Kleintriebwagen mit Anhängewagen abgebildet. Auftraggeber war die Isergebirgsbahn. Bahnstrecke: Flinsberg - Deutsche Krone; Wagennummer: nicht verzeichnet; Auftragsnummer: 10227/26; Inventarisierung im Werksarchiv: 11.01.1935

Link do zdjęcia:

Właściciel/prawa autorskie: Schenkung der Bombardier Transportation, Werk Görlitz | Eigentum/Sammlung der Verkehrsmuseums Dresden gGmbH / Verkehrsmuseum Dresden [licencja CC BY-NC-SA]
Polska / Linie kolejowe 301-400 / Linie kolejowe nr 301-400 336 / Linia kolejowa nr 336 Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo
Kolejka Izerska

Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat zgorzelecki / Görlitz / Innenstadt / ul. Christoph Lüders-Straße 24 / Zakłady Bombardier Transportation Görlitz (d. WUMAG Görlitz) / Produkty zakładów taboru w Görlitz

Dodane: 2020-07-31 00:43:49, Przez: moose (administrator)°, Odsłon: 297, Ocena: 6.00 (4)
  1 2 3 4 5 6 7 8 9