Paweł Rychter:
Czy posiada ktoś informacje co było z nimi robione po rozbiórce? Albo zdjęcia z transportu? Tak się składa, że woził je mój tato, ale nie pamięta, chyba na Politechnikę.
Rok 1936. Jelenia Góra- dzielnica Goduszyn. Zainteresowanie moje zwrócił nie tyle przejazd pociągu towarowego ze znanym elektrowozem górskim, a wozy drabiniaste i w ogóle sielsko- anielski krajobraz sfotografowanego miejsca. Gdyby nie realia kolejowe, można by pomyśleć, że jesteśmy w naszej epoce.
Stacja Jelenia Góra Główna, połowa lat 30 Obok nastawni dysponującej przejeżdża pociąg pasażerski. Widoczny w składzie wagon towarowy służył do przewozu drobnicy- obok niego wagon bagażowo- pocztowy. Pozostałe wagony to boczniaki, znane dobrze starszym mieszkańcom Dolnego Śląska. Wysokość napięcia w sieci trakcyjnej była pięciokrotnie większa od obecnej i wynosiła 15 kV przy częstotliwości.16 ⅔ Hz. Tak duże napięcie rodziło pewne problemy techniczne, było jednak zdecydowanie ekonomiczniejsze. Elektrowóz miał oznaczenie EP- 235.
Moja kolejna dedykacja dla Kazimierza P. Tym razem są nią dwa rozkłady jazdy z Jeleniej Góry: pierwszy z 1937 r. do Korzeniowa przez Szklarską Porębę, a drugi z 1981 r. tylko do Szklarskiej Poręby ( wskutek powojennych zawirowań polsko- czeskich, odcinek ze Sz. P. do Czech był już nieczynny). Nie muszę dodawać, że w 1937 r. pociągi obsługiwane były elektrycznymi zespołami trakcyjnymi ET 90, znanymi z naszej strony.
Fotokopię rozkładu jazdy pociągów AD 1938 z Jeleniej Góry do Kamiennej Góry i czeskiego Korzeniowa ( Polaun) dedykuję osobliwie naszemu piewcy jeleniogórskich krajobrazów- Kazimierzowi P.