Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




Dwór Antoniny, Leszno
KrzysztofKudowa: Dziękuję, poprawiłem.
Budynki mieszkalno-gospodarcze, ul. Wędkarzy, Wrocław
MacGyver_74: Przez kilkanaście lat trochę się tu zmieniło :)
Port Gdańsk, ul. Przemysłowa, Gdańsk
Danuta B.: Już znalazłam.
Pałac Przemków (dawny), ul. Zamkowa, Przemków
Hellrid: Szpital - to ob. Lipowa 6.
Restauracja (dawna), Strzelin
mietok: Wymiana na dużo większy, lepszy skan.
Teodorówka - studencka chata SKPB Warszawa, Teodorówka
mietok: Zdjęcie zmniejszyłem - było za duże, miało 4032 pix na dłuższym boku, a powinno mieć 1600 pix. Dodatkowo obróciłem z pozycji poziomej do pionowej.

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

MacGyver_74
mietok
Hellrid
Sendu
Sendu
Hellrid
Alistair
Rigo.
Hellrid
Hellrid
Hellrid
Hellrid
Hellrid
Hellrid
Alistair
Alistair
Jan R
Ireneusz1966
Ireneusz1966
blatro
morgot

Ostatnio wyszukiwane hasła


Wyników: 10  


komentarze 6
Elektryfikacja Śląśkiej Kolei Górskiej rozpoczęta w 1912 roku w roku 1914 była już mocno zaawansowana. Na wielu odcinkach wisiały już przewody jezdne. Niestety wybuch wojny przerwał prace, ale nie wstrzymał ich całkowicie. Mosiężne przewody jezdne zwinięto i przetopiono na pociski, ale wkrótce (w Marciszowje w końcówce 1919 r.) na masztach zawieszono nowe przewody - tym razem stalowe, kryzysowe. Tu zdjęcie z Marciszowa z 1914 r. fanpage_janowiece_wielkie: Pociąg przejeżdża przez most na Bobrze w Marciszowie. Źródło zdjęcia: Siemens Corporate Archives, München/Berlin
Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat kamiennogórski / Marciszów / Rzeka Bóbr w Marciszowie / Most kolejowy (rz. Bóbr / Marciszów-Dobrociesz)
Polska / Linie kolejowe 201-300 / Linie kolejowe nr 201-300 274 / Linia kolejowa nr 274 Wrocław Świebodzki - Zgorzelec (- Schlauroth)
Śląska Kolej Górska
3 / Odcinek Wałbrzych Główny - Jelenia Góra
Śląska Kolej Górska

Dodane: 2020-04-11 08:40:55, Przez: fanpage_janowice_wielkie°, Odsłon: 1882, Ocena: 6.00 (9)

komentarze 0
Stacja Jelenia Góra w 1919, w trakcie elektryfikacji prowadzonej przez konsorcjum berlińskie Siemens-Schuckert (SSW). Widoczna po prawej lokomotywownia, po lewej magazyn ekspedycji kolejowej. Widok w kierunku wschodnim. Zelektryfikowany odcinek oddano do użytku 15.07.1920 r. / 11 Ebs, Bhf Hirschberg, 1919 / Siemens Corporate Archives
Polska / Województwo dolnośląskie / Jelenia Góra / Centrum / ul. 1 Maja / Stacja kolejowa Jelenia Góra
Polska / Województwo dolnośląskie / Jelenia Góra / Centrum / ul. 1 Maja / Stacja kolejowa Jelenia Góra 4 / Tereny i zakłady kolejowe / Lokomotywownia MD Jelenia Góra
Polska / Województwo dolnośląskie / Jelenia Góra / Centrum / ul. Pola Wincentego 4 / Hale użytkowe / Magazyny (d. ekspedycja kolejowa)

Dodane: 2018-03-29 22:58:59, Przez: moose°, Odsłon: 2394, Ocena: 6.00 (8)

komentarze 0
Łuk Śląskiej Kolei Górskiej w Jeleniej Górze na wysokości kolejowej podstacji transformatorowej (Uw Hirschberg), której fragment widoczny jest po lewej stronie. Linia w kierunku Lubania została zelektryfikowana przez Siemensa w 1921 roku. Widoczny jest maszt przesyłowy dla napięcia 80 kV. Przewody doprowadzono do JG z Sędzisławia , a wychodziły one dalej w kierunku Lubania . Fotografia ze zbiorów Siemens AG, München/Berlin
Polska / Województwo dolnośląskie / Jelenia Góra / Centrum / ul. Grunwaldzka / Podstacja transformatorowa (dawna)
Polska / Linie kolejowe 201-300 / Linie kolejowe nr 201-300 274 / Linia kolejowa nr 274 Wrocław Świebodzki - Zgorzelec (- Schlauroth)
Śląska Kolej Górska
4 / Odcinek Jelenia Góra - Lubań Śląski
Śląska Kolej Górska

Dodane: 2012-10-15 23:27:11, Przez: moose°, Odsłon: 4206, Ocena: 6.00 (13)

komentarze 4
Śląska Kolej Górska na odcinku Zaręba - Mikułowa już po elektryfikacji w sierpniu 1923 roku (czasy kryzysu!). Warto zwrócić uwagę na lokalizację posterunku dróżnika. Numer 420 nic mi niestety nie mówi - ani kilometraż to od Berlina, ani od Wrocławia. Rozmiar uzasadniony ilością szczegółów. Fotografia ze zbiorów Siemens AG, München/Berlin
Polska / Linie kolejowe 201-300 / Linie kolejowe nr 201-300 274 / Linia kolejowa nr 274 Wrocław Świebodzki - Zgorzelec (- Schlauroth)
Śląska Kolej Górska
5 / Odcinek Lubań Śląski - Zgorzelec (-Schlauroth)
Śląska Kolej Górska

Dodane: 2012-10-09 21:17:58, Przez: moose°, Odsłon: 4086, Ocena: 6.00 (19)

komentarze 0
Podstacja transformatorowa AEG z 1912 r. na stacji Szczawienko wybudowana w typowym dla tych czasów stylu - wyolbrzymionego dworu obronnego. Tutaj obiekt jeszcze sprzed rozbudowy z lat 20. o dodatkowe rozdzielnice - co wynikało z elektryfikacji kolei w kierunku Wrocławia. Zdjęcie z archiwum Siemensa zamieszczone w MIBA(Miniaturbahnen)-Spezial 16 - czerwiec 1993 r.
Polska / Województwo dolnośląskie / Wałbrzych / Szczawienko / ul. Stacyjna 11 / Podstacja transformatorowa Szczawienko (dawna)

Dodane: 2012-02-01 20:53:28, Przez: moose°, Odsłon: 3400, Ocena: 6.00 (20)

komentarze 0
Początek maja 1919 r. na stacji w Ciechanowicach. Firma Siemens ukończyła elektryfikację odcinka z Sędzisławia do Wojanowa dopiero na początku 1920 r. (czas kryzysu w Niemczech). Tu widok w kierunku wschodnim. Widoczna wiata nie istnieje, ale podobna (bardzo możliwe że z epoki) jest za plecami fotografa. Bramka trakcyjna z ciężarkami do naprężania sieci (tzw. dropsy). Zdjęcie pochodzi z archiwum Siemens AG, München/Berlin - Siemens Corporate Archives.
Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat kamiennogórski / Ciechanowice / Przystanek kolejowy Ciechanowice (d. stacja)

Dodane: 2012-01-29 22:33:51, Przez: moose°, Odsłon: 2341, Ocena: 6.00 (15)

komentarze 1
Rozbudowany układ torowy stacji Zaręba na początku lat 20. świeżo po elektryfikacji przeprowadzonej przez Siemens-Schuckert-Werke AG (SSW). Widok w kierunku Mikułowej (kierunek na zachód). Po lewej stronie zakład przerobu bazaltu (szutrownia). Zdjęcie pochodzi z archiwum Siemensa w wolnej dystrybucji (Siemens Corporate Archives).
Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat lubański / Zaręba / ul. Kolejowa 2 / Przystanek kolejowy Zaręba (d. stacja)
Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat lubański / Zaręba / Kopalnie węgla brunatnego Zaręba/Siekierczyn (nieistniejące) / Brykietownia (nie istnieje)

Dodane: 2011-09-02 20:50:54, Przez: moose°, Odsłon: 2881, Ocena: 6.00 (15)

komentarze 1
Zespół trakcyjny na prąd zmienny (osprzęt Siemens-Schuckert) dla berlińskiej kolei podmiejskiej. Zespół składający się z dwóch wagonów silnikowych ET1001 i ET1002 (skrajnych - tu jeszcze pojazdy tak świeże, że ich nr inwentarzowy jest napisany kredą!) i czterech doczep został sfotografowany podczas testów na stacji w Szczawnie Zdroju 1 października 1920 roku. Maszynom tak się na Dolnym Śląsku spodobało, że zostały tu już do 1945 roku, ale prawdziwy powód jest taki, że podczas testów zmieniła się władza na niemieckich kolejach, która dla Berlina wybrała inny system zasilania i nagle okazało się, że te maszyny nie będą już w Berlinie potrzebne. Po przemianowaniu na ET 507 i 508 Breslau służyły na linii Szczawienko-Mezimesti w różnych zestawieniach już do końca wojny. Od 1940 roku są znane pod oznaczeniem ET 88 01 i 02 (razem 4 wagony silnikowe, łącznie z później dostarczonymi nr 03 i 04). Zdjęcie z archiwum Siemensa w wolnej dystrybucji (dzięki uprzejmości Thomasa Kunze)
Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat wałbrzyski / Szczawno-Zdrój / ul. Kolejowa 31 / Stacja kolejowa Szczawno Śl. Zdrój (nie istnieje)

Dodane: 2011-01-10 22:43:08, Przez: moose°, Odsłon: 5314, Ocena: 6.00 (24)

komentarze 1
Wjazd na stację Mikułowa od strony Lubania. Charakterystyczne, zdwojone betonowe słupy trakcji elektrycznej zachowały się w największej ilości właśnie na dawnej stacji w Mikułowej. Elektryfikację odcinka Lubań - Zgorzelec przeprowadziła w latach 1921-23 spółka Siemens i to właśnie z archiwum tej firmy (Siemens Corporate Archives) pochodzi zdjęcie.
Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat zgorzelecki / Mikułowa / Przystanek kolejowy / Ładownia Mikułowa (d. stacja)

Dodane: 2009-11-06 00:26:05, Przez: moose°, Odsłon: 3414, Ocena: 6.00 (10)

komentarze 2
Most na Bobrze pomiędzy Sędzisławiem, a Marciszowem. Widoczne jeszcze niezmodernizowane przęsło południowe. Zdjęcie wykonano w trakcie prac elektryfikacyjnych prowadzonych w 1919 roku przez firmę Siemens. W oddali widoczny jest zarys wieży wodnej parowozowni na stacji w Marciszowie. Źródło zdjęcia: Siemens Corporate Archives, Siemens AG, München/Berlin.
Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat kamiennogórski / Marciszów / Rzeka Bóbr w Marciszowie / Most kolejowy (rz. Bóbr / Marciszów-Dobrociesz)

Dodane: 2009-04-13 00:06:33, Przez: moose°, Odsłon: 1774, Ocena: 6.00 (14)