Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść




Dom nr 126, ul. Warszawska, Sanniki
Paulus,: Dziękuję
Zdjęcia lotnicze Pieńska, Pieńsk
MacGyver_74: :)
ul. Nad Nysą, Łęknica
Hellrid: Obecnie ulica nazywa się: Nad Nysą (dekomunizacja).
Zdjęcia lotnicze, Przemków
MacGyver_74: No to zachodnie powiaty dolnośląskiego :)
Rzeka Drawa w Drawsku Pomorskim, Drawsko Pomorskie
MacGyver_74: Ulica 11 pułku Piechoty. W tym miejscu jest już inny most, a budynek nie istnieje, ale mamy jego obiekt :)

Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

TW40
Wolwro
Wolwro
Wolwro
Wolwro
Sendu
Sendu
Mmaciek
Mmaciek
Sendu
Wolwro
t.ziemlicki@wp.pl
t.ziemlicki@wp.pl
Sendu
Sendu
Sendu
Sendu
prysman
Sendu
Sendu
Paulus,

Ostatnio wyszukiwane hasła


Wyników: 9  


komentarze 1
Zdjęcie wykonane świeżo po otwarciu wówczas nowej, niespełna 3 km linii kolejowej ze stacji węzłowej Głuchołazy do części uzdrowiskowej - Głuchołazy Zdrój (Ziegenhals Bad). Budowa linii kolejowych w uzdrowiskach była od samego początku kontrowersyjna z uwagi na hałas i zanieczyszczenia jakie niosła ze sobą kolej. Złe doświadczenia ze Starym Zdrojem k. Wałbrzycha, uzdrowiskiem unicestwionym przez oddziaływanie kopalń, których rozwój implikowała bliskość kolei żelaznych, kolejne inwestycje doprowadzające kolej do śląskich uzdrowisk lokowano w oddaleniu od instalacji zdrojowych (Szczawno, Cieplice, Lądek, Kudowa, Duszniki, Polanica...). Doprowadzenie w Głuchołazach w 1914 kolei niemal pod same budynki zdrojowe przeczyło tej regule. Było to możliwe przez wprowadzenie innowacyjnego wówczas mieszanego napędu spalinowo-elektrycznego (!) pierwszych wagonów silnikowych, które na linii Nysa - Głuchołazy - Pokrzywna (granica) (52 km) pojawiły się wiosną 1910 r. Na zdjęciu widoczny jest właśnie pojazd pierwszej serii spalinowych wagonów silnikowych serii V.T. 2, jeden z dwóch (tu - VT 152, od 1913 roku oznaczony jako VT 1) przydzielonych do królewskiej dyrekcji kolei we Wrocławiu (KED Breslau), pod którą podjegały także koleje na Śląsku Opolskim. Wagony te, o bardzo specyficznej konstrukcji - z wysuniętą poza ścianę szczytową pudła ostoją mieszczącą osłonięty silnik spalinowy, miały długość 20,7 metra, ważyły ok. 46 ton i mogły przewieźć jednorazowo 80 podróżnych w III i IV klasie. Stanowisko maszynisty znajdowało się na obydwu końcach wagonu - umożliwiało to szybką zmianę kierunku jazdy bez konieczności zmiany czoła pojazdu, jak w klasycznej trakcji parowej. Z widocznym na zdjęciu wagonem silnikowym związany jest ciekawy epizod - w czerwcu 1922 roku został przekazany protokolarnie w Głogowie na ilostan Polskich Kolei Państwowych otrzymując oznaczenie (E)SCix 90 011. Przez blisko 10 lat wagon stał bezużytecznie w Krakowie. Dopiero w 1931 w Chorzowie przebudowano silnik benzolowy na austriacki silinik benzynowy, którego moc okazała się słaba, a pojazd osiągał prędkość maksymalną 60 km/h, co było w owych czasach już słabym wynikiem na tle badanych na Podhalu jednostek z silnikami wysokoprężnymi. Wagon kursował do 1937 roku na trasie z Krakowa do Wieliczki po czym został zezłomowany. Był to jednak najdłużej operujący w ruchu pasażerskim egzemplarz całej serii. Dwa wagony tej serii zostały w latach 20. przebudowane na wagony pogotowia sieciowego - w tym jeden operował na Dolnym Śląsku (moose - za oraz art. Michała Jerczyńskiego ŚK 3/1998, zdjęcie pochodzi z artykułu)
Polska / Województwo opolskie / Powiat nyski / Głuchołazy / ul. Henryka Brodatego / Przystanek kolejowy Głuchołazy Zdrój

Dodane: 2015-04-06 22:54:29, Przez: moose°, Odsłon: 1819, Ocena: 6.00 (11)

komentarze 1
Unikalne zdjęcie pokazujące wagon motorowy produkcji WUMAG/Görlitz dostarczony w 1939 r. dla Kolejki Kamieniec - Złoty Stok. Wagon został oznaczony "5". Tutaj w peronach stacji Złoty Stok. Fotografia ze zbioru E. Salwacha, zamieszczona w Świecie Kolei nr 10/2011 r.
Polska / Województwo dolnośląskie / Powiat ząbkowicki / Złoty Stok / ul. Kolejowa 1 / Stacja kolejowa Złoty Stok (dawna)

Dodane: 2012-03-24 23:01:13, Przez: moose°, Odsłon: 4189, Ocena: 6.00 (15)

komentarze 5
Ostatnie miesiące kursowania ostatniej (od 1963 r.) 4,6 km długości linii tramwajowej - nr 8 z Placu Grunwaldzkiego do Szczawna Zdroju. Widoczne wagony 5N nr 49 i 2N nr 44 na końcówce Plac Grunwaldzki obok dawnej elektrowni (dziś budynek OSiR), obok której znajdowała się zajezdnia tramwajowa. Zdjęcie ze zbioru Hansa Lehnharta z publikacji: H. Lehnhart i K. Gewahndt Die Entwicklung der Nahverkehrbetriebe in Polen Brackwede 1969, reprodukowane w Świat Kolei 2/1996.
Polska / Województwo dolnośląskie / Wałbrzych / Komunikacja miejska w Wałbrzychu / Wałbrzyskie tramwaje
Polska / Województwo dolnośląskie / Wałbrzych / Śródmieście / ul. Wysockiego Piotra
Polska / Województwo dolnośląskie / Wałbrzych / Śródmieście / ul. Wysockiego Piotra 11a / Hala Wałbrzyskich Mistrzów

Dodane: 2012-02-13 23:59:48, Przez: moose°, Odsłon: 15243, Ocena: 6.00 (19)

komentarze 1
Most Osobowicki 1957. Te potrójne tory to tory tramwajowe i tory kolejki wskt.
Polska / Województwo dolnośląskie / Wrocław / Mosty i kładki Wrocławia / Mosty Osobowickie
Polska / Województwo dolnośląskie / Wrocław / Nadodrze / pl. Staszica Stanisława / Kolej wąskotorowa (WKD) we Wrocławiu
Polska / Województwo dolnośląskie / Wrocław / Muchobór Mały / ul. Fabryczna 12 / Alstom Pojazdy Szynowe (d. PAFAWAG) / Produkty zakładów Linke-Hofmann / Pafawag PST / Tramwaje / Tramwaje Linke-Hofmann

Dodane: 2003-09-27 19:09:16, Przez: Neo[EZN]°, Odsłon: 8259, Ocena: 5.84 (13)

komentarze 6
Ulica Oławska. Skrzyżowanie z ul.Szewską, widok w kierunku Rynku. 1945. Narożny wykusz po prawej stronie należy do kamienicy widocznej na tym zdjęciu
Polska / Województwo dolnośląskie / Wrocław / Stare Miasto / ul. Oławska 87 / Kamienica Pod Złotą Koroną
Polska / Województwo dolnośląskie / Wrocław / Stare Miasto / ul. Oławska
Polska / Województwo dolnośląskie / Wrocław / Dawny Wrocław (Breslau) / Kolejka gruzowa we Wrocławiu
Polska / Województwo dolnośląskie / Wrocław / Stare Miasto / ul. Szewska 8 / Dom Pod Złotą Wagą (dawny)

Dodane: 2003-09-13 18:37:08, Przez: Neo[EZN]°, Odsłon: 12624, Ocena: 5.91 (23)

komentarze 0
Pl.Staszica. Dworzec Kolejki Wąskotorowej. Ok.1942.
Polska / Województwo dolnośląskie / Wrocław / Nadodrze / pl. Staszica Stanisława 4a / Klub Inteligencji Katolickiej
Stacja kolejowa Wrocław Wąskotorowy (dawna)

Dodane: 2003-08-27 11:37:10, Przez: Neo[EZN]°, Odsłon: 11151, Ocena: 5.65 (20)

komentarze 5
Wypadek na pl. Staszica
Polska / Linie kolejowe / Kolejki wąskotorowe, gospodarcze, folwarczne, przemysłowe, linowe, taśmociągi D / Kolejki wąskotorowe itp. (woj. dolnośląskie) WKD / Wrocławska Kolej Dojazdowa (WKD) Wro / Kolej wąskotorowa Wrocław-Trzebnica-Prusice
(Wrocławska Kolej Dojazdowa)

Polska / Województwo dolnośląskie / Wrocław / Nadodrze / ul. Pomorska
Polska / Województwo dolnośląskie / Wrocław / Nadodrze / pl. Staszica Stanisława

Dodane: 2003-08-27 11:36:20, Przez: Neo[EZN]°, Odsłon: 17437, Ocena: 5.38 (25)

komentarze 12
Kolejka wąskotorowa na ul.Reymonta.
Polska / Linie kolejowe / Kolejki wąskotorowe, gospodarcze, folwarczne, przemysłowe, linowe, taśmociągi D / Kolejki wąskotorowe itp. (woj. dolnośląskie) WKD / Wrocławska Kolej Dojazdowa (WKD) Wro / Kolej wąskotorowa Wrocław-Trzebnica-Prusice
(Wrocławska Kolej Dojazdowa)

Polska / Województwo dolnośląskie / Wrocław / Kleczków / ul. Reymonta Władysława
Polska / Województwo dolnośląskie / Wrocław / Kleczków / ul. Reymonta Władysława / Wiadukt kolejowy (Wrocław - Reymonta)

Dodane: 2003-08-27 11:35:23, Przez: Neo[EZN]°, Odsłon: 17710, Ocena: 5.71 (38)

komentarze 23
Dworzec Kolejki Wąskotorowej na pl.Staszica. Widok w stronę pl. Staszica. Autor Carl Bellingrodt. Poprzednio dodał: Neo[EZN]° - Data: 2003-08-27 11:33:07 - Odsłon: 9683. O tyle się różni od pozostałych, że widać drugiego chłopca po prawej.
Polska / Województwo dolnośląskie / Wrocław / Nadodrze / pl. Staszica Stanisława 4a / Klub Inteligencji Katolickiej
Stacja kolejowa Wrocław Wąskotorowy (dawna)

Dodane: 2003-08-27 11:33:07, Przez: Neo[EZN]°, Odsłon: 13734, Ocena: 6.00 (19)