Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
  ID: 512383

Tunel kolejowy pod Brzezinką
Zawał i naprawa tunelu 1909-1910



Budowa
1866
Status
Nie istnieje
Likwidacja
1938
 
W 1909 r. szkody górnicze w tunelu były tak wielkie, że konieczne były prace naprawcze. Początkowo pociągi jeździły jeszcze jednym torem, położonym w środku normalnie dwutorowego tunelu, tak że możliwy był ruch kolejowy w tunelu z jednoczesnymi pracami zabezpieczającymi. Dalsze obsunięcia skały zmusiły dyrekcję kolei do zamknięcia tunelu. Pociągi używały w tym czasie objazdu przez Szczawno-Zdrój.
Podjęto decyzję skrócenia tunelu od strony Podgórza o 50 m. Prace te rozpoczęto wiosną 1909 r., w trakcie ...
W 1909 r. szkody górnicze w tunelu były tak wielkie, że konieczne były prace naprawcze. Początkowo pociągi jeździły jeszcze jednym torem, położonym w środku normalnie dwutorowego tunelu, tak że możliwy był ruch kolejowy w tunelu z jednoczesnymi pracami zabezpieczającymi. Dalsze obsunięcia skały zmusiły dyrekcję kolei do zamknięcia tunelu. Pociągi używały w tym czasie objazdu przez Szczawno-Zdrój.
Podjęto decyzję skrócenia tunelu od strony Podgórza o 50 m. Prace te rozpoczęto wiosną 1909 r., w trakcie których doszło do obsunięcia skały i zawalenia wschodniego wejścia do tunelu. Od strony Kuźnic (zachodniej) szkody nie były tak wielkie, konieczne były jednak prace zabezpieczające. Prace prowadziła firma Grün & Bilfinger z Mannheimu, zatrudniono przy nich około 200 Włochów z południowego Tyrolu. Uroczyste otwarcie skróconego tunelu odbyło się 1.12.1910 r.
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1866-1879
    komentarze: 14
    Wyjątkowa fotografia przedstawiająca wylot nieistniejącego tunelu ...
  • Data: 1908-1909
    komentarze: 0
    Szczelina powstała wskutek pęknięcia górotworu w pobliżu tunelu.
  • Data: 1909
    komentarze: 0
    Po zamknięciu w kwietniu 1909 roku tunelu pod Brzezinką z powodu ...
  • Data: 1909
    komentarze: 0
    Sztolnia kopalni Friedrich Stollberg, jej przebieg przyczynił ...
  • Data: 1909
    komentarze: 26
    Portal zachodni (kuźnicki) początek prac które miały na celu ochronę ...
  • Data: 1909
    komentarze: 0
    Zawalony wschodni portal tunelu na zboczu Brzezinki.
  • Data: 1909
    komentarze: 4
    Zachodni (kuźnicki) portal tunelu kolejowego pod górą Brzezinka. ...
  • Data: 1909
    komentarze: 0
    Na początku 1909 r. przez szkody górnicze w tunelu pod Brzezinką ...
  • Data: 1909-03
    komentarze: 0
    Wiosna 1909 r. - początek prac nad skróceniem tunelu pod Brzezinką ...
  • Data: 1909-04
    komentarze: 0
    Obsunięcie skały we wnętrzu tunelu.
  • Data: 1909-2022
    komentarze: 1
    Zdjęcie porównawcze ,które moim zdaniem potwierdza fakt,że po ...
  • Data: 1910
    komentarze: 1
    Prace przy portalu kuźnickim (zachodnim).
  • Data: 1910
    komentarze: 0
    Odnowiony portal kuźnicki.
  • Data: 1910-11
    komentarze: 0
    Przesunięty o 50 m na zachód portal wschodni (od strony Podgórza) ...
  • Data: 1910-12-01
    komentarze: 5
    Grudzień 1910 roku. Jak widać zima była dosyć łagodna i możliwe ...
  • Data: 1920-1922
    komentarze: 0
    Niemiecki elektrowóz pruskiej konstrukcji EG551/552 (późniejsza ...
  • Data: 1932-1936
    komentarze: 1
    Dolnośląski kolos na szynach - elektrowóz serii E95 za chwile ...