Stacja zbudowana dla potrzeb istniejącej w Osiecznicy kopalni piasków szklarskich i huty szkła Andreashütte. Do huty szkła została doprowadzona na północ od stacji bocznica. W miarę rozbudowy odkrywki kopalni doprowadzono do niej rozbudowaną bocznicę na południe od stacji - bocznica jest czynna (2013 r.) i znacznie rozbudowana (własny garaż lokomotywy, własna nastawnia ZS). Na stacji Osiecznica Kliczków znajduje się budynek dworca z magazynem zbudowany w stylu "heimatowskim" (architektura wiejskiego ...
Stacja zbudowana dla potrzeb istniejącej w Osiecznicy kopalni piasków szklarskich i huty szkła Andreashütte. Do huty szkła została doprowadzona na północ od stacji bocznica. W miarę rozbudowy odkrywki kopalni doprowadzono do niej rozbudowaną bocznicę na południe od stacji - bocznica jest czynna (2013 r.) i znacznie rozbudowana (własny garaż lokomotywy, własna nastawnia ZS). Na stacji Osiecznica Kliczków znajduje się budynek dworca z magazynem zbudowany w stylu "heimatowskim" (architektura wiejskiego dworu - pruski mur, bogata snycerka), powszechnym w pierwszych latach XXw. Ruchem na stacji kierowano z nastawni dysponującej w budynku dworca oraz z nastawni OK1 na południowej iglicy stacji. Jeszcze w 2005 r. czynna była kasa towarowa.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||
|
||
Stacja kolejowa Osiecznica-Kliczków na innych fotografiach | ||