Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
0,000
Przystanek kolejowy Mirsk (d. stacja)
13
3,328
Przystanek kolejowy Mroczkowice (nieczynny)
7
5,260
Przystanek kolejowy Krobica (nieczynny)
14
5,303 km
Wiadukt drogowy (Orłowice - DW358 / LK336)
2
5,678 km
Most kolejowy (rz. Kwisa / Orłowice)
13
7,701
Stacja kolejowa Świeradów Zdrój (nieczynna)
41
10,500
Ładownia kolejowa (d. przystanek) Świeradów Nadleśnictwo
8
 
 
 
 
  ID: 562518

Linia kolejowa nr 336 Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo
Kolejka Izerska

Friedeberg-Flinsberger Kleinbahn-AG / Isergebirgsbahn AG



Budowa
1909-10
Status
W budowie
Likwidacja
1998
 
Artykuł o Kolejce Izerskiej:

Pod koniec września 2012 roku pojawiła się informacja o możliwej fizycznej likwidacji niektórych linii kolejowych przez PKP PLK. Wśród nich znalazła się ta linia na odcinku Gryfów - Mirsk (LK 317) i dalej do Świeradowa-Zdroju. Planom rozbiórki linii sprzeciwiło się Stowarzyszenie Kolej Karkonoska, którego prezes skierował do marszałka województwa dolnośląskiego list otwarty w sprawie likwidacji tej linii, ...
Artykuł o Kolejce Izerskiej:

Pod koniec września 2012 roku pojawiła się informacja o możliwej fizycznej likwidacji niektórych linii kolejowych przez PKP PLK. Wśród nich znalazła się ta linia na odcinku Gryfów - Mirsk (LK 317) i dalej do Świeradowa-Zdroju. Planom rozbiórki linii sprzeciwiło się Stowarzyszenie Kolej Karkonoska, którego prezes skierował do marszałka województwa dolnośląskiego list otwarty w sprawie likwidacji tej linii, uznając za niemożliwą jej reaktywację w wypadku fizycznej likwidacji omawianej linii kolejowej. W odpowiedzi na pismo 13 maja 2013 Stowarzyszenie uzyskało odpowiedź, w której wicemarszałek województwa dolnośląskiego Jerzy Łużniak zapewnił poparcie dla koncepcji reaktywacji linii i informuje, że zgodnie z ustawą o komercjalizacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego PKP gmina może nieodpłatnie przejąć linię kolejową, czyli w tym przypadku nie musi płacić za wartość torów znajdujących się na tej linii. W tym czasie jednak miasto Świeradów-Zdrój rozpoczęło demontaż torów na dawnej stacji. 12 stycznia 2018 roku Miasto Świeradów-Zdrój ogłosiło przetarg na adaptację budynku byłego dworca kolejowego wraz z otoczeniem na centrum muzealno-kulturalne, lecz ze względu na to, iż kwoty zaproponowane przez firmy obiegające się o wykonanie prac przeważały budżet przewidziany na prace, 15 lutego 2018 roku ogłoszono powtórzone postępowanie, w którym 13 marca 2018 roku wybrano wykonawcę robót. Umowę na wykonanie robót podpisano 23 marca 2018 roku. Prace przy rewitalizacji zabudowy stacji obejęły roboty rozbiórkowe, montaż konstrukcji i nowego pokrycia dachów, roboty murarskie, prace renowacyjne i zagospodarowanie terenu. W budynku dawnego dworca otwarto Miejskie Centrum Kultury, Aktywności i Promocji Gminy "Stacja Kultury".

Rozpoczęty proces rewitalizacyjny skutkował ogłoszeniem we wrześniu 2019 r. przez UMWD przetargu na wykonanie studiów wykonalności dla uruchomienia pociągów między stacjami Gryfów Śląski i Świeradów-Zdrój z opcją dojazdu do Jindřichovic pod Smrkem. W 2020 r. Ministerstwo Infrastruktury zgodziło się przekazać linię województwu dolnośląskiemu (na odcinku od km -0,172 do 7,890). Pod koniec maja 2021 roku rozpoczął się pierwszy etap prac rewitalizacyjnych, polegający na uprzątnięciu samosiejek i pozostałości infrastruktury pod kolejne etapy prac oraz na szczegółowym przeglądzie wraz z zaleceniami remontowymi obiektów inżynieryjnych. Prawdopodobnie pod koniec 2022 r., po zakończeniu odbudowy linii 317, zostanie ogłoszony przetarg na prac budowlanych na linii 336.
(moose)

Kilometraż stacji (st.), przystanków (po.) i ładowni (poł.) liczony od stacji Mirsk. Pogrubioną czcionką zaznaczono stację węzłową, kursywą obiekty nieczynne/nieistniejące:
- , Mirsk, po., km 0,000
- , Mroczkowice, po., km 3,328
- , Krobica, poł., km 5,260
- , Świeradów Zdrój, st., km 7,701
- , Świeradów Nadleśnictwo, ład., km 10,500
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1909
    komentarze: 1
    Czterowidok z okresu przed oddaniem do użytku Kolejki Izerskiej ...
  • Data: 1909
    komentarze: 0
    Akcja spółki Kolejki Mirsko-Świeradowskiej (Friedeberg-Flinsberger ...
  • Data: 1923
    komentarze: 0
    Akcje o nominale 1000 RM - wyemitoane przez spółkę akcyjną obsługującą ...
  • Data: 1924
    komentarze: 0
    Akcja (700RM) zwaloryzowana do 400RM spółki akcyjnej kolejki Mirsk ...
  • Data: 1930-1935
    komentarze: 3
    Orłowice i za Kwisą (pozioma oś pocztówki) Krobica. Niemiecka ...
  • Data: 1934-10-31
    komentarze: 0
    Okolicznościowa ulotka z okazji 25 lecia Kolejki Izerskiej, która ...
  • Data: 1934-11
    komentarze: 0
    Listopad 1934 r. - Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) ...
  • Data: 1934-11
    komentarze: 0
    Listopad 1934 r. - Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) ...
  • Data: 1935-01
    komentarze: 0
    Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) po testach od marca ...
  • Data: 1935-01
    komentarze: 0
    Spółka Kolejki Izerskiej (Isergebirgsbahn AG) po testach od 1934 ...
  • Data: 1935
    komentarze: 3
    Wjazd, czy zjazd ze Świeradowa - trudno orzec. Widoczny wagon ...
  • Data: 1935
    komentarze: 1
    Pierwszy z dwóch wagonów motorowych dostarczonych na Kolejkę Izerską ...
  • Data: 1939
    komentarze: 0
    Drugi z wagonów motorowych dostarczonych na Kolejkę Izerską przez ...
  • Data: 2014-06
    komentarze: 3
    Miejsce w którym jeszcze do 2013 roku istniały tory wyjazdowe ...

Linia kolejowa nr 336 Mirsk - Świeradów Nadleśnictwo
Kolejka Izerska
na innych fotografiach
  • 2013
  • 1930 - 1935
  • 1930 - 1935