Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
 
2014 - 2015 Remont Bramy Przeciwpowodziowej
11
 
Domy nr 1 -1a
Dawne budynki bramy przeciwpowodziowej
20
 
 
 
 
  ID: 512671

Brama przeciwpowodziowa

Flutschleusen Brücke



Budowa
1902-1905
 
Brama przeciwpowodziowa to śluza wodna – wrota przeciwpowodziowe – zlokalizowana we Wrocławiu na rzece Odra. Jej zadaniem jest zabezpieczenie kanału Miejskiego przed wodami wezbraniowymi i powodziowymi. Śluza została wybudowana w ramach inwestycji z zakresu hydrotechniki prowadzonej we Wrocławiu, w ramach przebudowy drogi wodnej na rzece Odra prowadzącej do i przez miasto, ale z pominięciem centrum miasta i Śródmiejskiego Węzła Wodnego. Inwestycja ta była przeprowadzona w latach 1892-1897 i polegała ...
Brama przeciwpowodziowa to śluza wodna – wrota przeciwpowodziowe – zlokalizowana we Wrocławiu na rzece Odra. Jej zadaniem jest zabezpieczenie kanału Miejskiego przed wodami wezbraniowymi i powodziowymi. Śluza została wybudowana w ramach inwestycji z zakresu hydrotechniki prowadzonej we Wrocławiu, w ramach przebudowy drogi wodnej na rzece Odra prowadzącej do i przez miasto, ale z pominięciem centrum miasta i Śródmiejskiego Węzła Wodnego. Inwestycja ta była przeprowadzona w latach 1892-1897 i polegała na budowie nowego szlaku żeglugowego, głównie pod kątem możliwości przewozu drogą wodną materiałów masowych, szczególności węgla z Górnego Śląska. W ramach nowego systemu wodnego wybudowano między innymi w początkowym biegu Kanału Miejskiego, śluzę odcinającą wody wezbraniowe, i kierującą przepływ tych wód do Starej Odry. Odpowiednie wrota przeciwpowodziowe wybudowano również w głowie dolnej Śluzy Miejskiej, na końcu kanału Miejskiego. W ten sposób zabezpieczono kanał zarówno na początku jego biegu jak i u jego ujścia, tak aby mógł stanowić bezpieczne miejsce cumowania jednostek pływających także podczas wysokich stanów wody oraz w okresie zimowym. Zamknięcie śluzy stanowi zasuwa. Przyczółki śluzy stanowią również podstawę dla mostu Burzowego, stanowiący konstrukcję nośną dla zasuwy. Jest ona zawieszona jest na dwóch wózkach, których koła poruszają się po szynach ułożonych na moście. Brama chowa się we wnęce przyczółku. Krótkie szyny poprzeczne umożliwiają za pomocą dodatkowego napędu, wesprzeć bramę w jednym lub drugim kierunku w zależności od kierunku naporu wody, źródło: - FM
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1895-1898
    komentarze: 2
    Brama Przeciwpowodziowa. Widok od górnej wody. Nr inwentaryz. ...
  • Data: 1902
    komentarze: 0
    Plan Bramy Przeciwpowodziowej i Jazu Psie Pole. Opisani właściciele ...
  • Data: 1959-1964
    komentarze: 6
    Wrocławska syrenka w upalny dzień. Stan obecny tutaj:http://dolny-slask.org.pl/5182518,foto.html
  • Data: 1970-1972
    komentarze: 0
    Przejście nad bramą.
  • Data: 1972-05
    komentarze: 0
    Brama Przeciwpowodziowa w obiektywie amatorskiej kamery , maj ...
  • Data: 1972-05
    komentarze: 0
    Brama Przeciwpowodziowa widziana z pokładu statku wycieczkowego ...