Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść



Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

Rigo.
Petroniusz (admin)
Rigo.
Rigo.
Petroniusz (admin)
Petroniusz (admin)
Petroniusz (admin)
moose (administrator)
StaSta
maras - Administrator
Zbigniew Franczukowski (bynio)
Zbigniew Franczukowski (bynio)
t.ziemlicki@wp.pl
maras - Administrator
maras - Administrator
maras - Administrator
Zbigniew Franczukowski (bynio)
maras - Administrator
maras - Administrator
TW40
Zbigniew Franczukowski (bynio)

Ostatnio wyszukiwane hasła


Lista ostatnio skomentowanych zdjęć.
Kliknij na komentarz, aby na niego odpowiedzieć
1  . . .  4 5 6 7 8 9 10 11 12

Paulus, °

StaSta (2020-10-28 19:51:16) Założyłem obiekt.



StaSta°

Mmaciek - Administrator (2018-01-09 16:48:21) Hmmm, wszystko wskazuje na to, że budynek już ukończony, zatem przerabiam obiekt.

StaSta (2020-10-28 19:29:46) Ukończony i zasiedlony od dawna.



Przemek (NR)°

apocalipsis (2020-10-24 16:21:37) Świetne zdjęcie, ale lokalizacja nie pasuje z kilku powodów; najważniejszy: część środkowa jest za wąska i na dodatek pod wskazanym adresem jest "zlicowana" z resztą budynku. Na powyższej fotce jest wypuszczona przed budynek. Poza tym, płaskorzeźba w owalu jest inna.

Przemek (NR) (2020-10-27 13:51:35) Przeniosłem na razie do niezidentyfikowanych bo coś nie kojarzę podobnego domu w okolicach Nowej Rudy.

apocalipsis (2020-10-27 19:32:20) Podobnych (słowo klucz) jest co najmniej kilka w okolicy.

Przemek (NR) (2020-10-27 19:33:39) a który na przykład ?

apocalipsis (2020-10-28 15:51:52) A na przykład:

Przemek (NR) (2020-10-28 19:23:43) Podobny, tylko wydaje mi się że tam na Łącznej 5 jest mniejsza odległość między bramą a oknami (inna wielkość okien)



twajda°

jozin (2009-04-09 19:01:48) Na pierwszym planie po, prawej budynek Ul. Karkonoska 9

górski (2020-10-28 18:35:13) Najwcześniej schyłek lat 30': stoi skocznia (lata 30'), po prawej widać obecną Szkolną 2 (początek lat 30'), na tle hotelu "Terrasen Wang" stoi willa (ul.Na Śnieżkę 3b) z końca lat 30' .



Neo[EZN]°

ToMeK (2004-01-29 18:12:08) Dobrze, że została uwieczniona, bo podzieli los kamienic z ul.Puławskiego :( Zostanie tylko to cudo, widoczne w prawej krawędzi zdięcia.

Gość: Foxx (2004-04-13 12:02:07) A skad ta informacja ?

Gość: bonczek (2004-03-15 23:32:06) to cos nie tak bo z mojej pamięci z początku lat 70 tych była jeszcze jedna wąska kamienica bliżej wyszyńskiego-wieczorka - pamiętam miała wielka brame ...tylkoona sie ostala wtedy. pewnosci jednak nie mam

Gość: jamajka (2004-05-29 19:50:21) Ta kamienica należy do sióstr,rzeczywiscie może być zburzona?

tadpole (2020-10-28 18:07:47) Mieszkaly tam w latach 70 studentki, a przynajmniej jedna.

Gość: jakub.s (2004-05-29 22:11:24) Zastanawiam sie czy bedzie burzona juz w tym roku. Bo z jednej strony remont Wyszynskiego (wraz z przbudowa) ma byc kontynuowany juz w tym roku, a z drugiej.. tylko do ul. Sienkiewicza wiec moze tej kamieniczki jeszcze w tym roku nie siegnie;)

Alojzyna (2004-05-29 22:16:14) Jak pomyślę o dzieciach, które w przedszkolu u sióstr codziennie spędzają po 8 godzin, przy jednym z najruchliwszych skrzyżowań w mieście, to chyba nie mam nic prxzeciw jej wyburzeniu. Jakoś jej nie lubię.

Gość: tadeusz (2004-08-02 20:24:16) Czy ktos z Was ma zdjecie budynku na przeciwko tzn. nr. 31. Z gory dziekuje? Caly czas po wojnie nalezal on do Niemcow (nie wiem jak to wytlumaczyc) tzn. do rodziny Putkammer(jesli tak sie to nazwisko pisze).

tadpole (2016-12-05 20:05:25) Poprawka: nalezal do Austriakow i stad nie zostal odebrany wlascicielom. Co do ich nazwiska, to nie jestem pewny na 100%.

Kavikvs (2017-12-18 00:29:16) Nie wiem dlaczego nr 48- 50. Numer 48 stał po drugiej stronie skrzyżowania i nie miał nic wspólnego z tym budynkiem. Za to nr 52, który stał na posesji obok był lustrzanym odbiciem numeru 50 i prawdopodobnie też należał do St. Josef- Stift ponieważ wszystkie przeróbki oficyn robiono podobnie.

Mmaciek - Administrator (2017-12-18 01:03:51) Na tym zdjęciu nie widać przypadkiem czwórki na bramie?

Kavikvs (2017-12-18 01:49:34) Faktycznie, podwójna numeracja powojenna. Pewnie po to by "nadrobić" nieistniejące numery.



Zed – Administrator°

górski (2020-10-28 18:02:42) Apartamentowce przed frontem hotelu to już gruba przesada. Wiem, wiem że to przy ul.Kąpielowej, lecz wygląda bardziej niż koszmarnie.

Zed – Administrator (2020-10-28 18:07:20) To chyba jakaś rozbudowa, lub ktoś inny buduje tam kolejne hotelowce - koszmarnie to wygląda:)



Quol°

Kavikvs (2005-01-17 18:59:04) Sosnowa deska,import z Sosnowic;)

Quol (2005-01-17 19:00:07) Sosnowitz to Sosnowiec.

Kavikvs (2005-01-17 19:04:30) Sosnowice.

Jd. (2005-05-07 14:42:15) Nazwy Sosnowice używano w odniesieniu do Sosnowca, zwłaszcza przed I wojną światową.

Quol (2005-05-07 16:38:31) Właśnie! Sosnowice, jak Sosnowice, ale zachwycił mnie ten Wrocław, na desce z Breslau i to XIX-wiecznej!

Kavikvs (2005-05-07 16:49:39) Sosnowiec.

teresa, teresa kozlowski (2005-05-07 19:04:39) Cos mi to nie wyglada na XIX wiek.

LUKA (2006-01-20 23:30:00) Ja tu bym raczej obstawiał jakiś 1945 - 1946...

Quol (2006-01-21 11:47:32) Pod podłogą XIX wiecznej kamienicy?

LUKA (2006-02-04 18:11:39) Bo ja wiem, w sumie dałoby się to jakoś wytłumaczyć. Czcionka jak dla mnie mało dziewiętnastowieczna :)

Quol (2006-02-04 21:21:50) Na pewno nie 1945-46, bo chyba tylko desperat napisałby wtedy Breslau.

piast (2006-02-05 01:35:29) Sosnowiec był przed wojną w Polsce.

LUKA (2006-02-07 02:39:19) Słusznie.

Jur51 (2006-02-05 09:26:02) Sosnowiec był w Polsce tak jak i Sosnowice w gmninie Brzeżnia woj Małopolskie. Wygląda to na naklejkę jaką nalepia się na skrzynie z frachtem , miejsce wysyłki i adres odbiorcy. Może mamy przykład kardynalnego błędu czeskiego w dwu ostatnich literach a dostawa ładunku odbyła się międz1920 a 1939 lub czyjś żart ?

bartosz (2006-02-05 19:55:19) Ja tam problemu nie widzę Wrocław funkcjonował w Polsce przed wojną jako Wrocław.

Paulus, (2015-08-14 20:42:39) A ja tak. Moja babcia jeździła przed wojną do Breslau. Nie znała nazwy Wrocław.

tadpole (2020-10-28 18:03:54) Napisy sa w dwoch jezykach: ten na gorze wydaje sie nosic (zamazana) polska nazwe dla Breslau. Handel miedzynarodowy.

Stan (2015-08-15 07:26:40) W "Kalendarzu wszechświatowym" wydanym w 1912 r. w Mikołowie: , wielokrotnie został wpisany "Wrocław" (także "rejencyi Wrocławskiej"). Można się zdziwić, ale już wtedy znane było "Kłodzko (Glatz)", "Nysa (Neisse)" itd. , ciekawa pozycja. Dodam jeszcze, że przy ustalaniu nazw po 1945 r. nazwę "Sosnowice" nadano dla wsi "Wolmsdorf" w powiecie ząbkowickim. Taka też nazwa jest na zachowanych świadectwach szkolnych. Jednak protesty osadników (przytaczano wtedy argument, że może się to mylić z Sosnowcem), doprowadziły do nadania urzędowej nazwy "Sosnowa".

Quol (2016-03-22 11:44:28) Sosnowa to nie ten trop. Szukamy miejscowości Sosnowitz zwanej podówczas Sosnowice.

Stan (2016-03-22 12:30:53) To jest tylko dowód zasadności protestów o których wspomniałem poprzednio. Widocznie często, także przed wojną, mylono pisownię Sosnowitz, czyli miasta Sosnowiec.

YouPiter (2016-03-22 12:27:24) Bezleśne Sosnowice ?

YouPiter (2016-03-22 12:50:57)

Stan (2016-03-22 18:44:40) Ostatnie zdanie w tym linku powraca do źródła: "Sosnowice to również dawna nazwa miasta Sosnowiec".



U.N.°

Festung (2006-02-11 23:47:55) Wyroby huty Józefina cały czas cieszą się powodzeniem w internetowych serwisach aukcyjnych. Można to łatwo sprawdzić, wrzuciwszy w wyszukiwarkę słowo Josephinenhütte.

B.Olczyk (2007-09-20 22:45:58) Nic dziwnego, widziałem kilka...

maras - Administrator (2020-10-28 16:36:39) Wymiana na lepszy skan.



twajda°

Seegreg (2019-06-17 09:59:27) Ten skośny otwór po prawej to jakaś wyrzutnia granatów?

Asik (2020-10-28 16:28:30) tak



rajaser°

Kolekcja-BieniasiewiczT. (2020-10-28 16:09:38) Zamieściłem skan z oryginału:


1  . . .  4 5 6 7 8 9 10 11 12