Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść



Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

Popski
T.Rex
maras - Administrator
maras - Administrator
t.ziemlicki@wp.pl
kris_2
kris_2
Alistair
t.ziemlicki@wp.pl
kris_2
kris_2
kris_2
kris_2
kris_2
kris_2
kris_2
kris_2
kris_2
maras - Administrator
kris_2
kris_2

Ostatnio wyszukiwane hasła


Lista ostatnio skomentowanych zdjęć.
Kliknij na komentarz, aby na niego odpowiedzieć
1 2 3 4 5 6 7 8 9

SyG°

SyG (2019-01-20 23:19:55) Pierwszy z lewej fabryczny komin i budynek fabryczny w kształcie litery "L", przyległy do ulic Wiejskiej i Ostroszowickiej, to tzw. mydlarnia, należąca wówczas do fabryki F. Suckert'a (dawna wykończalnia przy ul Ostroszowickiej 11 , po II WŚ wyposażenie wywieziono do ZSRR. a budynek wyburzono po 1980 r. w jego miejscu powstał podobnej wielkości obiekt, jednak inwestor splajtował, a niewykończony budynek, do dziś czeka na lepsze czasy.



pako45°

TW40 (2019-01-20 22:46:01) Podmiana na lepsze z aukcji.



Emilian Szwaja°

MacGyver_74 (2019-01-12 17:59:20) Nastawniczy po prawej to chyba .

Emilian Szwaja (2019-01-13 00:02:38) brak mi słów...wow!

Emilian Szwaja (2019-01-13 00:04:30) wobec tego mój dziadek (siedzący) i ten pan się znali, jestem ciekaw czy coś jest więcej wiadomo na temat tego pana

MacGyver_74 (2019-01-13 00:09:25) O to musisz zapytać Ryszarda. Z opisu jego zdjęcia wynika, że zna autora tamtego zdjęcia. :)

Ryszard Kumorek (2019-01-13 16:52:39) Autora zdjęcia, o którym mowa oczywiście znałem, bo był to mój wujek, brat mamy. Jego był negatyw, który odziedziczyłem. Można się stąd domyślić, że wujek niestety nie żyje. Nic więc się nie dowiemy. Zdjęcie, które zamieściłem było jednym z dwóch, które na negatywie były pomieszczone jeden za drugim. Następne było to: . Dzięki temu właśnie ostatniemu zdjęciu wywnioskowałem, że to jest nastawnia w Szczawienku, ale prawdę powiedziawszy wcale tak nie musi być. Zawsze mnie zastanawiało, skąd wujek się wziął w nastawni, gdzie raczej nie wpuszczało się osób niezatrudnionych. Tym bardziej w tych latach i w takim klimacie politycznym. Moja teoria, którą wysnułem brzmi następująco. Podczas rodzinnych spacerów wielokrotnie przechodziło się koło tej nastawni, koło której można było przejść przez tory na drugą stronę. W tym dniu służbę na nastawni miał pan, którego ktoś z naszej rodziny musiał znać, nie wiem: sąsiad, znajomy, kolega. Był gorący dzień sierpniowy, może to była niedziela?, panu na nastawni się na służbie nieco nudziło, zaprosił wujka do środka, by szybko i nielegalnie zrobić zdjęcie. Potem odbitkę zrobił panu, jako pamiątkę z pracy, negatyw został. Czy tak było? Nie wiem. I jeszcze co do tego pana. Jego podobieństwo do tego drugiego z fotografii Emiliana jest nieco dyskusyjne. Inna fryzura, inne rysy twarzy. Ten ze Szczawienka ma nieco srogi, twardy wyraz twarzy, ten ze zdjęcia Emiliana jest bardziej "serdeczny". Takie mam wrażenie. To chyba wszystko.

Ryszard Kumorek (2019-01-13 16:58:29) Aha! I jeszcze jedno. Te nastawnie, to chyba są dwie różne. Wajchy są wszędzie takie same, ale popatrzcie na sufit. W jednej jest deskowanie, a w drugiej wygląda na tynkowany strop.

MacGyver_74 (2019-01-13 22:42:26) Podopisywałem do nastawni. :)

SP32 (2019-01-14 03:07:13) To nie jest nastawania WS, popatrzcie na układ okien. Za Panami na zdjęciu są chyba drzwi, a tylna ściana ma załamania. To prawdopodobnie nastawnia w budynku stacyjnym, ale gdzie?

MacGyver_74 (2019-01-14 08:26:28) Założyłem, że to ta sama stacja co w linku z pierwszego komentarza. Nastawniczych raczej nie przenoszono pomiędzy stacjami. No chyba, że wszystkie trzy zdjęcia z serii nie są że Szczawienka. Jak będę przy komputerze to zgłębię temat. :)

SP32 (2019-01-14 10:39:10) Nie pasuje ani Szczawienko (plan budynku nastawni, okna) ani Miasto (stacja miała urządzenia suwakowe więc nie było ław nastawczych), pasuje natomiast podg Thorez z uwagi na uskok ściany budynku oraz małą ilość drążków i bloków.

MacGyver_74 (2019-01-17 21:29:40) Z wałbrzyskich nastawni pozostaje jedynie WF1 . Jeżeli to nie ta to wróci do NN :(

moose (administrator) (2019-01-17 23:08:08) No i to chyba prawidłowy trop. Brawo. A co do przenoszenia obsady nastawni pomiędzy stacjami to jest była i jest to normalna praktyka, przynajmniej w Wałbrzychu.

Emilian Szwaja (2019-01-20 22:38:46) Próbowałem wydobyć cokolwiek z wiszącej planszy, ale nic z tego



hannibal°

tadpole (2019-01-20 21:59:40) Podloga ?



heck°

Lekok (2019-01-20 18:28:51) A ta rozeta to gdzie jest?

heck (2019-01-20 21:29:32) A na ścianie :-)

Petroniusz (admin) (2019-01-20 21:32:10) A przypisuj takie zdjęcia dodatkowo do obiektu . :) To powyżej już dopisałem.

heck (2019-01-20 21:41:30) A...masz rację Petroniuszu :-)



Babinicz°

Petroniusz (admin) (2019-01-20 21:22:07) Stawiam na Muzeum Rybołówstwa Morskiego. Współczesny widok z podobnego kierunku: .

Babinicz (2019-01-20 21:31:23) Bardzo dziękuje za podpowiedz :))



hannibal°

arkadoo - Administrator (2019-01-20 21:31:18) Jak sytuacja w pałacu obecnie? Trwają prace?



mietok - Administrator°

mietok - Administrator (2013-11-12 19:39:08) Pierwsza i jedyna pocztówka / zdjęcie w miejscowości.

maras - Administrator (2013-11-12 19:44:23) Super robota!!

mietok - Administrator (2013-11-12 19:46:12) Gdyby nie to, że to pierwsza i jedyna kartka w miejscowości to bym tyle nie poświęcił czasu aby doprowadzić ją do takiego stanu :)

Marcin Pawłowiec (2019-01-20 21:19:27) Świetna robota dzięki.. Ten dom jeszcze stoi i jest zamieszany :) gdzie znalazłeś ta pocztówkę? Muszę przeszukać strych



Alistair°

t.ziemlicki@wp.pl (2019-01-20 18:11:48) To jezioro Wielgie. Kartkę przeniosłem, pozostaje tylko zmienić opis

Alistair (2019-01-20 21:16:50) Ok, błąd poprawiłem.



dasio1974°

Wiertalok (2019-01-20 20:51:41) prędzej odbudowa, plebania spaliła się w 2017roku


1 2 3 4 5 6 7 8 9