Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść



Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

Parsley
Parsley
maras - Administrator
morgot
Petroniusz (admin)
McAron
dariuszfaranciszek
StaSta
StaSta
Władysław Sikora
Władysław Sikora
Tomasz Lewicki
maras - Administrator
maras - Administrator
Tomasz Lewicki
MacGyver_74
maras - Administrator
maras - Administrator
MacGyver_74
Zbigniew Franczukowski (bynio)
MacGyver_74

Ostatnio wyszukiwane hasła


Lista ostatnio skomentowanych zdjęć.
Kliknij na komentarz, aby na niego odpowiedzieć
1 2 3 4 5 6 7 8 9

info@tomekzuk.com°

maras - Administrator (2020-02-29 10:27:13) Datowanie należy zawęzić do 1901 r. skoro usuwana pocztówka ma taką datę przy korespondencji.

info@tomekzuk.com (2020-02-29 10:29:48) A to 1 czy 7?

maras - Administrator (2020-02-29 10:39:43) 1901, zresztą na tej pocztówce ostatnia cyfra mogłaby również uchodzić za jedynkę :)) A tak poważnie, jest to pocztówka zapewne z przełomu XIX i XX w. i datowanie McArona wydaje się najbardziej pasujące.

info@tomekzuk.com (2020-02-29 10:50:30) Zobacz jedynkę przy 10/9 i na końcu oraz u McArona w roku 1907. Ale ty tu rządzisz :)

maras - Administrator (2020-02-29 11:41:38) To może być niuans grafologiczny, że inaczej piszemy jakąś literę czy cyfrę w łączeniu z inną a inaczej samą. Pocztówka jest według mnie, wydana w okresie o którym wspomniałem, przemawia za tym forma edycji i czcionka. Po ujednoliceniu kart pocztowych w 1905 r. (zmiana z tzw. długiego adresu na krótki) zmieniała się również edycja i forma, dlatego dla "opatrzonego" łatwiej jest ocenić przybliżone datowanie. A propos podajesz w źródle Facebook..., mam nadzieję, że nikt nie będzie miał pretensji, że używamy bez zgody jego skanów...



FM°

TheShopen (2020-02-16 00:34:19) Miło słyszeć. Ten domek prowadzili moi rodzice, wiele wspomnień z tym miejscem ;]

maras - Administrator (2020-02-16 00:35:43) Masz może jakieś fotografie tego domku z tamtego okresu?

TheShopen (2020-02-24 18:19:54) Niestety. Ja byłem za młody a rodzice zapracowani. Ale z pewnością przy okazji przeczesywania zdjęć w domu będę szukał zdjęć z tym domkiem. Jedną ciekawostką jest fakt, że lata temu zanim, ktoś pomyślał by zrobić w tym miejscu "kawiarenkę" w tylnej części swój dom miały kozy.

maras - Administrator (2020-02-24 21:48:17) O widzisz, już fajna informacja :))

TheShopen (2020-02-29 11:39:11) Małe sprostowanie i uzupełnienie z historią. Za tym domkiem widocznym na zdjęciu jest jego druga część, niższa, a w zasadzie pierwsza, ponieważ domek widoczny na zdjęciu był dobudowany później na potrzeby zagospodarowania na kawiarenkę. Co się tyczy wspomnianych przeze mnie kóz to pamięć mnie nieco zawiodła (a znam tę historię tylko ze opowieści rodziców), była tylko jedna koza, ale jaka! Jej właścicielką była moja Ciocia, wieloletnia opiekunka Zamku w Wojnowicach z ramienia Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Iwona Oborska. Przed laty ciocia zażyczyła sobie kozę, więc mąż jej kupił (ciocia była oryginalna, przyznaję ;) ). Koza zamieszkała w części tego domku, którego nie widać na zdjęciu. Niestety jeszcze nie wiem jak się ona nazywała ale była to najniegrzeczniejsza koza w całej wsi jak nie dalej. Oczywiście jak tylko ujrzała czyjś zad to z radością dźgała rogami, nieraz zrywała się z liny i przez pół dnia pustoszyła wieś robić najróżniejsze szkody i psoty jak to koza lubi. Oczywiście na terenie zamku też potrafiła zrobić nie jedną szkodę toteż potem za kare wylądowała nieco dalej, w okolice dawnej stajni/szopy przy potocznie zwanym Domku Ogrodnika. Historia usłyszana od mojej Mamy. Niestety od Cioci nic się nie dowiem ponieważ zmarła kilka lat temu. Jak się czegoś ciekawego dowiem to dopiszę ;]



maras - Administrator°

info@tomekzuk.com (2020-02-29 11:39:07) Gasthof można przypisać do



maras - Administrator°

maras - Administrator (2020-02-29 11:11:56) @Margot, nie zmieniaj moich podpisów pod zdjęciem. Jeżeli masz uwagę to napisz to w komentarzu. Przywracam poprzedni opis.

morgot (2020-02-29 11:17:24) Ok, tylko pytanie czy coś w tej zmianie było nieprawdziwe?

maras - Administrator (2020-02-29 11:25:47) To nie ma nic do rzeczy. Podpis pod zdjęciem traktuje jako autorski, to po pierwsze. Po drugie, zmieniając czyjś podpis bez zgody czynnego użytkownika powodujesz, że nie jest to już podpis osoby, która dodała dany skan. W każdym bądź razie ja tak to widzę. Oczywiście są wyjątki, a dotyczą to użytkowników, którzy nie działają od długiego czasu i jeżeli w podpisach ich zdjęć są błędy lub potrzeba je uzupełnić to robią to uprawnieni użytkownicy ze stosownym komentarze i o tym należy pamiętać.

morgot (2020-02-29 11:35:04) Punkt drugi do mnie przemawia. W takim razie proszę o uzupełnienie opisu. Ulica Opolska od nr 22 do 38.



McAron°

maras - Administrator (2020-02-29 10:44:38) To z tym "głogowskim dzieckiem" coś ne bardzo, to musi być jakiś idiom, bo takie tłumaczenie jest bez sensu.

McAron (2020-02-29 10:48:39) Jakieś sugestie?

McAron (2020-02-29 10:51:55) Do kobiet mówiło się kiedyś "dziecinko"?

maras - Administrator (2020-02-29 11:32:35) Możliwe, ale lepiej nie starać się tłumaczyć jak nie ma się pewności :)



Zbigniew Franczukowski (bynio)°

Wolwro (2020-02-29 11:12:16) Prawdopodobnie ul. Parkowa 1. Obecnie stoi w tym miejscu budynek nr 1a-1b. Następny budynek zachował się, ale wygląda tu inaczej niż dzisiaj, dlatego napisałem "prawdopodobnie".



rysse°

info@tomekzuk.com (2020-02-29 10:50:52) Dobry opis sosny jest w opisie obiektu

Petroniusz (admin) (2020-02-29 11:10:27) Błąd w linku. Usuń nadmiarową literkę "el" na końcu adresu (jest htmll a ma być html) i będzie OK.

info@tomekzuk.com (2020-02-29 11:02:34) Lepsza jakość:



Tony°

fOOd (2020-02-03 13:16:47) Identyfikacja tej kamienicy powinna być stosunkowo prosta - niewiele jest wszak ulic o tak wysokiej numeracji. Pełen optymizmu zasiadłem do map tylko po to, by... wykluczyć właściwie wszystkie możliwości. Czy po wojnie zmieniano numerację wzdłuż ulic?

Kavikvs (2020-02-03 13:44:42) Robiono to często przed i po wojnie,

Tony (2020-02-08 00:13:49) Bardzo podobna: .

fOOd (2020-02-08 01:20:03) A jednak to nie ta :/ Mam coraz wieksze watpliwosci, czy to Wroclaw. Problem w tym numerze. Nawet jesli numeracje pozniej zmieniano to jasne jest, ze ta ulica musiala byc bardzo dluga. To bardzo skraca liste mozliwych dopasowan.

Tony (2020-02-08 02:14:21) Może ul. Kamienna albo Augustastrasse? Moim zdaniem to Wrocław, podobieństwo kamienic jest duże. Na szybie sklepiku widzę napis "Engelhardt Malzbier", to wrocławskiego browaru: .

fOOd (2020-02-08 09:01:41) Bruk i chodniki rowniez sa wroclawskie w sumie. Identyczne latarnie staly np. na Sudeckiej.

maras - Administrator (2020-02-08 11:02:22) Teza o Augusta Strasse jest możliwa jeżeli przyjąć numer 151... Byłby to odcinek obecnej ul. Petrusewicza. W latach 20. XX w. jeszcze nie było tam zabudowy, ale na mapach z lat 30. widoczne są już zarysy budynków. Brakuje nam fotografii tej części Augusta Strasse i stąd trudności w identyfikacji... Kamienna raczej odpada, takich kamienic nie było przy nr 151...

Hanf75 (2020-02-29 10:28:12) W każdym razie według AB 37, 42 w kamienicy przy Augustastr. 151 znajdował się sklep z artykułami spożywczymi Wilhelma Linke.

maras - Administrator (2020-02-29 10:31:59) Sklep jest (co prawda nie widać nazwiska właściciela), zatem można chyba pokusić się o obiekt, bo jest to wysoce prawdopodobne, że to dobre trafienie :)

fOOd (2020-02-29 10:36:18) Warto by dopisac to zdjecie do wspomnianej ulicy i jednoczesnie pozostawic w niezidentyfikowanych. Nie mozemy wszak zweryfikowac do konca tej lokalizacji.



Władysław Sikora°

Zdzisław K. (2020-02-29 10:31:36) W Kołobrzegu przy ulicy Sikorskiego znajduje się Pomnik Zaślubiny z morzem.



Petroniusz (admin)°

Petroniusz (admin) (2020-02-29 10:30:41) Co było w budynku po lewej?


1 2 3 4 5 6 7 8 9