Od 1 października 1846 r. stacja na linii Jankowa Żagańska - Głogów, od 1900 roku wyposażona w drugi tor - być może w tym czasie powstało przejście podziemne pod torami (zlikwidowane). W 1911 r. otwarto połączenie do Zielonej Góry, od tego czasu stacja węzłowa. Po 1945 roku wznowiono połączenia na linii Żagań - Głogów - nie uruchomiono Kolejki Szprotawskiej. W 1963 roku oddano do użytku nowy dworzec kolejowy (poprzedni został zniszczony w 1945 roku). W 2000 roku ograniczono liczbę połączeń osobowych, by ostatecznie zawiesić je w 2002 roku. Od tego czasu stacja upada. Od grudnia 2006 roku uruchomiono połączenia osobowe na odcinku Żagań - Niegosławice - kursowały do listopada 2010 r. Stacja posiada 3 tory główne, z których dwa znajdują się przy dwukrawędziowym peronie wyspowym, połączonym przejściem w poziomie szyn z budynkiem dworca. Na stacji istnieją także tory boczne, z których cztery (4, 8, 10 i 14) służą do prowadzenia czynności ładunkowych, natomiast tor nr 4b prowadzi do niewielkiego garażu. Po stronie nieparzystej znajduje się natomiast tor boczny nr 7. W głowicy rozjazdowej od strony Niegosławic odgałęzia się ponadto tor na nieużywaną bocznice. Ruch pociągów na stacji prowadzony jest przez nastawnie Sz i Sz1, które posiadają urządzenia mechaniczne scentralizowane z sygnalizacją świetlną. Nastawnia Sz1 obsługuje ponadto rogatki na przejeździe (moose - różne źródła).