W drugiej połowie XIX wieku na opolskich torach działalność rozpoczął (obok Kolei Górnośląskiej) drugi przewoźnik – Kolej Prawego Brzegu Odry. Zapewniał on komunikację m.in. z Kluczborkiem i Fosowskim. Nie mogło być więc inaczej i także ten przewoźnik wybudował swój dworzec w Opolu. Budynek posiadał centralne ulokowane wejście, z dwoma niewielkimi wieżyczkami po bokach. Stacja w większości była piętrowa, jednak na jej tyłach znajdowały się rozległe parterowe budynki gospodarcze i magazyny. Dworzec ...
W drugiej połowie XIX wieku na opolskich torach działalność rozpoczął (obok Kolei Górnośląskiej) drugi przewoźnik – Kolej Prawego Brzegu Odry. Zapewniał on komunikację m.in. z Kluczborkiem i Fosowskim. Nie mogło być więc inaczej i także ten przewoźnik wybudował swój dworzec w Opolu. Budynek posiadał centralne ulokowane wejście, z dwoma niewielkimi wieżyczkami po bokach. Stacja w większości była piętrowa, jednak na jej tyłach znajdowały się rozległe parterowe budynki gospodarcze i magazyny. Dworzec Kolei Prawego Brzegu Odry znajdował się na wysokości skrzyżowaniu ul.Armii Krajowej z ul.1 Maja.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Oba budynki zostały rozebrane w tym samym czasie. Pod koniec XIX wieku zapadła decyzja o budowie jednego wspólnego dworca dla wszystkich przewoźników. Autor Grzegorz Bogdoł - |
|||||||||||||||||||||||||
Dworzec Kolei Prawego Brzegu Odry (nie istnieje) na innych fotografiach | ||