Budowa budynku dworca kolejowego została ukończony w 1883 r. Pobudowany został w stylu charakterystycznym dla kolei galicyjskich. Po roku czasu wraz z otwarciem ruchu kolejowego zaczął służyć podróżnym. W niezmienionej formie przetrwał do pocz. lat '70, kiedy to wyburzono dwie narożne przybudówki od strony torowiska. W 1972 r. rozpoczęła się przebudowa wnętrza dworca, która trwała do lata 1974 r. W jej wyniku zmieniono zupełnie architekturę wnętrza. W latach '80 w północnej połaci dachu zbudowano dużą mansardę, tym samym zagospodarowując poddasze. Z pocz. lat '90 budynek powoli pustoszeje, lokale wewnątrz budynku są sporadycznie wynajmowane przez prywatne firmy. Symbolicznym przypieczętowaniem jest likwidacja kasy biletowej i poczekalni dla podróżnych w pierwszej dekadzie XXI w. Obecnie budynek jest wykorzystywany tylko w części i tylko w pomieszczeniach na parterze.