MENU
Pierwszy z dwóch wagonów motorowych dostarczonych na Kolejkę Izerską przez zakłady WUMAG z Zgorzelcu po testach małego motoraka w 1934/35 roku. Widoczny w stanie fabrycznym pojazd z 1935 r. otrzymał oznaczenie Isergebirgsbahn 10. W odróżnieniu od małego motoraka do VT 10 można było doczepić dodatkowy wagon, elastycznie reagując na zmiany frekwencji. Niemal identyczny wagon (oznaczony jako 1031 TI) został w tym samym roku dostarczony na Kolejkę Bolesławiecką.

Dodał: moose (administrator)° - Data: 2012-02-26 23:57:38 - Odsłon: 2128
Rok 1935

Artykuł o Kolejce Izerskiej:

Kilometraż stacji (st.), przystanków (po.) i ładowni (poł.) liczony od stacji Mirsk. Pogrubioną czcionką zaznaczono stację węzłową, kursywą obiekty nieczynne/nieistniejące:
- , Mirsk, st., km 0,000
- , Mroczkowice, po., km 3,328
- , Krobica, poł., km 5,260
- , Świeradów Zdrój, st., km 7,701
- , Świeradów Nadleśnictwo, ład., km 10,500

  • /foto/438/438727m.jpg
    1909
  • /foto/3879/3879086m.jpg
    1909
  • /foto/448/448486m.jpg
    1920
  • /foto/4866/4866281m.jpg
    1923
  • /foto/5890/5890263m.jpg
    1924
  • /foto/438/438914m.jpg
    1934
  • /foto/438/438193m.jpg
    1935
  • /foto/438/438314m.jpg
    1939
  • /foto/4827/4827111m.jpg
    2014

"Eisenbahnen in Schlesien. Ostdeutsche Eisenbahngeschichte. Band 4 Siegfried Bufe , Bufe-Fachbuch-Verlag , Egglham 1993

Poprzednie: pl. Powstańców Śląskich Strona Główna Następne: Kościół Bożego Ciała