MENU
Okolicznościowa ulotka z okazji 25 lecia Kolejki Izerskiej, która to rocznica przypadała w dniu 31.10.1934 r. Pomimo bardzo trudnej sytuacji finansowej Spółki - po kryzysie przełomu lat 20/30 i rosnącej konkurencji indywidualnej motoryzacji Spółka Kolejki Izerskiej potrafiła utrzymać potoki podróżnych utrzymując własny tabor, jak również "wpuszczając" na linię pociągi specjalne kolei państwowych DRG. Z jednej strony spółka umożliwiała kursowanie wagonów bezpośrednich z Berlina do Świeradowa, odłączanych na stacji w Gryfowie. Z drugiej strony sposobem na nieregularne potoki podróżnych miało być wprowadzenie do ruchu małych wagonów silnikowych. Pozyskanie w 1934 r. do testów z zakładów WUMAG w Zgorzelcu małego wagonu było precedensem na prywatnych liniach i uruchomiło zamówienia na kolejne wersje rozwojowe ówczesnych szynobusów. Do wybuchu wojny zakłady w Zgorzelcu wyprodukowały na potrzeby prywatnych operatorów ponad 30 wagonów silnikowych.

Dodał: moose (administrator)° - Data: 2012-02-26 23:06:58 - Odsłon: 3077
31 października 1934

Artykuł o Kolejce Izerskiej:

Kilometraż stacji (st.), przystanków (po.) i ładowni (poł.) liczony od stacji Mirsk. Pogrubioną czcionką zaznaczono stację węzłową, kursywą obiekty nieczynne/nieistniejące:
- , Mirsk, st., km 0,000
- , Mroczkowice, po., km 3,328
- , Krobica, poł., km 5,260
- , Świeradów Zdrój, st., km 7,701
- , Świeradów Nadleśnictwo, ład., km 10,500

  • /foto/438/438727m.jpg
    1909
  • /foto/3879/3879086m.jpg
    1909
  • /foto/448/448486m.jpg
    1920
  • /foto/4866/4866281m.jpg
    1923
  • /foto/5890/5890263m.jpg
    1924
  • /foto/438/438193m.jpg
    1935
  • /foto/438/438937m.jpg
    1935
  • /foto/438/438314m.jpg
    1939
  • /foto/4827/4827111m.jpg
    2014

"Eisenbahnen in Schlesien. Ostdeutsche Eisenbahngeschichte. Band 4 Siegfried Bufe , Bufe-Fachbuch-Verlag , Egglham 1993

Poprzednie: Most Rędziński (AOW) Strona Główna Następne: Most Rędziński (AOW)