MENU
Wjazd, czy zjazd ze Świeradowa - trudno orzec. Widoczny wagon silnikowy (dziś nazwalibyśmy go szynobusem, motorakiem) produkcji WUMAG Görlitz, trafił na Kolejkę Izerską w październiku 1934 roku na 25-lecie linii. Pojazd okazał się za słaby i jego mankamentem był brak zamontowanego sprzęgu, co uniemożliwiało kombinowanie składów w zależności od frekwencji podróżnych. Na początku 1935 na lnię trafił wreszcie mocniejszy wagon z WUMAGu, oznaczony jaki VT10 pozostał już na linii. Natomiast pierwszy wagon motorowy trafił na podgórską Kolejkę Bolesławiecką: , gdzie już pozostał.

Dodał: moose (administrator)° - Data: 2012-02-23 00:36:47 - Odsłon: 2433
Rok 1935

Artykuł o Kolejce Izerskiej:

Kilometraż stacji (st.), przystanków (po.) i ładowni (poł.) liczony od stacji Mirsk. Pogrubioną czcionką zaznaczono stację węzłową, kursywą obiekty nieczynne/nieistniejące:
- , Mirsk, st., km 0,000
- , Mroczkowice, po., km 3,328
- , Krobica, poł., km 5,260
- , Świeradów Zdrój, st., km 7,701
- , Świeradów Nadleśnictwo, ład., km 10,500

  • /foto/438/438727m.jpg
    1909
  • /foto/3879/3879086m.jpg
    1909
  • /foto/448/448486m.jpg
    1920
  • /foto/4866/4866281m.jpg
    1923
  • /foto/5890/5890263m.jpg
    1924
  • /foto/438/438914m.jpg
    1934
  • /foto/438/438937m.jpg
    1935
  • /foto/438/438314m.jpg
    1939
  • /foto/4827/4827111m.jpg
    2014

Zbiory prywatne - moose

Poprzednie: Linia kolejowa nr 323 Nowa Wieś Grodziska - Bolesławiec Wsch.
Kolejka Bolesławiecka
Strona Główna Następne: Restauracja Spiż


moose (administrator) | 2012-02-23 22:24:32
Ciekawostką wartą nadmienienia jest to, że identyczny wagon (ten konkretnie, lub inny z Kolejki Zgorzeleckiej) przetrwał zawieruchę wojenną i znajduje się dziś w skansenie w Skierniewicach:
ragnar - Administrator | 2012-09-15 13:05:54
w kiepskim stanie jest.
moose (administrator) | 2013-05-19 22:49:31
- tu link do opisu.