Abra Trask:
Przed remontem budynku widniała tam tabliczka od strony ulicy, upamiętniająca budynek jako siedzibę urzędu repatriacyjnego. Ktoś może to potwierdzić?
Abra Trask:
Mimo wszystko żal patrzeć. Starszy pan tam mieszkający mówił mi, że jeszcze w latach 50-tych piękna altana tam stała. Ja pamiętam piękne resztki bramy oraz potężną lipę. Wszystko rozkradli lub zrównali z ziemią, łącznie z drzewem. Tego już nie da się usprawiedliwić potrzebą mieszkalnictwa
Autor:maras°,
Data dodania: 2022-02-03 12:02:22,
Aktualizacja: 2022-02-03 12:04:26,
Odsłon: 766
Początki zakładów
Niepozorne zamówienie na 1000 taczek i 1000 platform kolejowych jakie otrzymał w 1841 roku wrocławski stelmach Gottfried Linke było początkiem jednego z największych zakładów produkcyjnych Wrocławia. Początek wielkiemu zakładowi dał rozwój linii kolejowych na DŚ. Wtedy to produkcję pierwszych wagonów kolejowych rozpoczął stelmach Gottfried Linke - autor pierwszej węglarki kursującej na trasie Wrocław - Leśnica /1844/. W tym samym okresie w Breslau powstała fabryka wagonów /1844/ właścicielem której był Ernst Hoffmann do której z czasem przyłączył się ze swoją firmą brat Ernsta, Johann Gottlieb Hoffmann. Obaj z czasem stali się wspólnikami Linkego dając początek do dziś prosperującej fabryce wagonów i lokomotyw. Po 1912 po połączeniu dwóch firm: Gottfried Linkes Soehne Wagonfabrik Breslau oraz Hofmann Gebr. & CO Wagenfabrik AG https://polska-org.pl/509201,Wroclaw,Centrum_Logistyki_Poczty_Polskiej_dawne.html powstała Linke-Hofmann-Werke AG. b/h/ b/h/. [vz]