MENU
Linia kolejowa nr 274 odcinek Jaworzyna Śląska - Wałbrzych Główny 72,588. Posterunek odgałęźny (podg) Wałbrzych Thorez . W tle zabudowania po byłej kopalni Thorez, a obecnie Park Wielokulturowy "STARA KOPALNIA"

Dodał: rajaser° - Data: 2012-01-13 21:45:20 - Odsłon: 2134
03 kwietnia 2010


  • /foto/6972/6972853m.jpg
    1948 - 1953
  • /foto/6972/6972856m.jpg
    1948 - 1953
  • /foto/6972/6972858m.jpg
    1948 - 1953
  • /foto/7979/7979867m.jpg
    1948 - 1953
  • /foto/7979/7979869m.jpg
    1948 - 1953
  • /foto/9298/9298551m.jpg
    1983
  • /foto/4439/4439556m.jpg
    1995
  • /foto/47/47829m.jpg
    2004
  • /foto/5608/5608682m.jpg
    2004
  • /foto/433/433188m.jpg
    2010
  • /foto/3996/3996965m.jpg
    2013
  • /foto/5603/5603655m.jpg
    2015
  • /foto/6483/6483616m.jpg
    2017

rajaser°

Poprzednie: Kaplica św. Anny Strona Główna Następne: Detale zewnętrzne pałacu


mroczan | 2012-01-13 21:59:08
Ja bym proponował dopisać również do ul. A. Kochanka - niestrzeżony przejazd kolejowy, sygnalizowany pachołkami to jest właśnie ulica Antka Kochanka.
Ryszard Kumorek | 2012-01-14 16:15:02
Jeśli się nie mylę,to te betonowe bloki przy torach to pozostałości po przedwojennych słupach trakcyjnych?
janusz50938 | 2012-01-14 22:47:01
Pochodzące z 1915 roku słupy trakcyjne znajdują się w okolicy mostu kolejowego nad ulicą 1 Maja w Sobiecinie .
moose | 2012-01-14 23:27:56
Obecny wiadukt jest z 1926 roku. Przeniesienie ruchu pociągów z kamiennego na obecny, blachownicowy z murowanymi filarami musiało być skomplikowanym przedsięwzięciem. Aż dziw bierze, że nie mamy z tego wydarzenia żadnych zdjęć. Tu widać bramkę trakcyjną z pionierskiej elektryfikacji. Tutaj jest już nowy wiadukt. Ragnar, Janusz - przedatujcie swoje zdjęcia. Inwestycja powstała w ramach 13-letniego programu (1925-1938) robót publicznych na kolejach niemieckich (modernizacja i poprawa przepustowości). Budynek posterunku Thorez znajdował się na prawo od widocznego znaku STOP. W nasypie faktycznie to kikuty po masztach z różnych lat, ale nie ma tu reliktów przedwojennych. Na lewo od magistrali biegł również zelektryfikowany tor wyciągowy z kopalni - miał około 600-700 metrów długości. Jest on obecnie rozebrany, tak że tylko o nim przypominają poprzeczne pryzmy kamienia z międzytorza.
Ryszard Kumorek | 2012-01-15 10:05:29
Dzięki Panowie za wyjaśnienia-znów jestem o parę wiadomości mądrzejszy :-)
mroczan | 2012-01-15 11:11:14
Ten tor o którym wspomina moose służył do odbioru urobku z upadowej "Sobięcin". Pamiętam stalowy pomost taśmociągu nad ul.II Armii łączący upadową z tym torem.