MENU
TLK 36103 "SUDETY" z Jeleniej Góry do Krakowa w nowej odsłonie taborowej oczekuje w pierwszej w roku 2022 godziny odjazdu. Spalinowy Zespół Trakcyjny (na zdjęciu SN84-003 "Żuczek") zastąpił awaryjnego Nurka z dwoma wagonami.

Dodał: emgie77° - Data: 2022-01-02 17:24:13 - Odsłon: 184
01 stycznia 2022

Pierwszymi środkami transportu na linii BSFE było sześć parowozów z tendrem, brytyjskich z fabryki Sharp Roberts & Comp. w Manchesterze zakupionych za łączną sumę 10.610 funtów szterlingów. W czerwcu 1843 r. zakupiono w Filadelfii w zakładach inżyniera Williama Norrisa siódmą lokomotywę bez tendra za kwotę 1.225 funtów szterlingów. W pierwszym roku pasażerów miało wozić 10 dwuosiowych, otwartych wagonów, zamówionych w Berlinie w zakładach Zoller u. Pflug, na łączną ilość 300 miejsc. Na początku 1844 r. rozważano zakup eleganckich wagonów krytych pierwszej i drugiej klasy wzorując się na wagonach z linii Lipsk-Altenburg. W w I kw. 1844 roku spółka miała już 7 maszyn i 49 wagonów osobowych oraz 36 towarowych.

  • /foto/3209/3209658m.jpg
    1902 - 1945
  • /foto/9631/9631552m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/8155/8155040m.jpg
    1928
  • /foto/6416/6416119m.jpg
    1929
  • /foto/4220/4220112m.jpg
    1977
  • /foto/6068/6068653m.jpg
    2016
  • /foto/8401/8401360m.jpg
    2020
  • /foto/8534/8534886m.jpg
    2020
  • /foto/9047/9047043m.jpg
    2020
  • /foto/9303/9303518m.jpg
    2021
  • /foto/9814/9814015m.jpg
    2021

emgie77°

Poprzednie: Perony i torowiska stacji Kłodzko Główne Strona Główna Następne: Park Stanisława Tołpy (Nowowiejski)