MENU
Plac Solny. Rysunek i litografia Robert Geissler.

Dodał: maras - Administrator° - Data: 2012-01-11 19:23:27 - Odsłon: 6974
Lata 1866-1875

Oficjalną nazwę Blücherplatz plac otrzymał w dniu 26 sierpnia 1827 roku wraz z odsłonięciem pomnika bohatera bitwy nad Kaczawą Gebharda von Blüchera (1742-1819)

  • /foto/383/383380m.jpg
    1730 - 1736
  • /foto/335/335569m.jpg
    1736
  • /foto/9899/9899731m.jpg
    1736
  • /foto/9479/9479782m.jpg
    1740 - 1750
  • /foto/8/8317m.jpg
    1826
  • /foto/9916/9916452m.jpg
    1827 - 1837
  • /foto/390/390186m.jpg
    1830 - 1848
  • /foto/326/326699m.jpg
    1840 - 1850
  • /foto/360/360907m.jpg
    1840 - 1850
  • /foto/383/383637m.jpg
    1840 - 1850
  • /foto/5382/5382263m.jpg
    1845
  • /foto/5509/5509463m.jpg
    1860 - 1865
  • /foto/6488/6488715m.jpg
    1866
  • /foto/9254/9254802m.jpg
    1870
  • /foto/5384/5384992m.jpg
    1870 - 1879
  • /foto/5497/5497068m.jpg
    1890
  • /foto/5851/5851749m.jpg
    1890
  • /foto/7054/7054479m.jpg
    1890
  • /foto/66/66912m.jpg
    1893
  • /foto/7717/7717250m.jpg
    1894 - 1898
  • /foto/5979/5979113m.jpg
    1895 - 1899
  • /foto/8558/8558520m.jpg
    1895 - 1900
  • /foto/8817/8817304m.jpg
    1896
  • /foto/6891/6891145m.jpg
    1897
  • /foto/8862/8862667m.jpg
    1899 - 1901
  • /foto/8181/8181542m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/6676/6676773m.jpg
    1900 - 1903
  • /foto/4567/4567576m.jpg
    1903
  • /foto/6380/6380560m.jpg
    1904
  • /foto/6828/6828805m.jpg
    1904
  • /foto/8216/8216401m.jpg
    1904
  • /foto/7862/7862131m.jpg
    1905 - 1909
  • /foto/8828/8828673m.jpg
    1905 - 1909
  • /foto/4527/4527481m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/5393/5393533m.jpg
    1906
  • /foto/6101/6101788m.jpg
    1907
  • /foto/5507/5507290m.jpg
    1908
  • /foto/8214/8214863m.jpg
    1908
  • /foto/362/362990m.jpg
    1908 - 1914
  • /foto/4582/4582697m.jpg
    1910 - 1914
  • /foto/7847/7847000m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/7866/7866013m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/5602/5602694m.jpg
    1915
  • /foto/6446/6446720m.jpg
    1915
  • /foto/6673/6673800m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/3494/3494284m.jpg
    1916
  • /foto/4570/4570075m.jpg
    1916
  • /foto/5711/5711091m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/3559/3559861m.jpg
    1920 - 1940
  • /foto/5543/5543229m.jpg
    1925
  • /foto/305/305405m.jpg
    1928 - 1935
  • /foto/370/370314m.jpg
    1929
  • /foto/426/426502m.jpg
    1929
  • /foto/5576/5576928m.jpg
    1935
  • /foto/5818/5818698m.jpg
    1935
  • /foto/8640/8640330m.jpg
    1935
  • /foto/6498/6498980m.jpg
    1935 - 1938
  • /foto/9261/9261250m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/8182/8182547m.jpg
    1937 - 1938
  • /foto/3294/3294973m.jpg
    1938
  • /foto/6316/6316678m.jpg
    1938
  • /foto/8071/8071221m.jpg
    1938
  • /foto/9236/9236384m.jpg
    1938
  • /foto/9466/9466750m.jpg
    1938
  • /foto/6934/6934770m.jpg
    1940 - 1944
  • /foto/94/94463m.jpg
    1945
  • /foto/114/114374m.jpg
    1945
  • /foto/54/54347m.jpg
    1945 - 1946
  • /foto/9202/9202706m.jpg
    1945 - 1950
  • /foto/8913/8913919m.jpg
    1946
  • /foto/8913/8913941m.jpg
    1946
  • /foto/5388/5388174m.jpg
    1946 - 1947
  • /foto/89/89589m.jpg
    1947 - 1948
  • /foto/6495/6495391m.jpg
    1948
  • /foto/8536/8536736m.jpg
    1948
  • /foto/406/406695m.jpg
    1950 - 1952
  • /foto/25/25467m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/6619/6619090m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/9877/9877141m.jpg
    1950 - 1955
  • /foto/220/220884m.jpg
    1952 - 1956
  • /foto/5598/5598663m.jpg
    1954
  • /foto/9079/9079721m.jpg
    1955 - 1958
  • /foto/9787/9787851m.jpg
    1955 - 1958
  • /foto/9766/9766322m.jpg
    1955 - 1960
  • /foto/7510/7510262m.jpg
    1959
  • /foto/3301/3301981m.jpg
    1962
  • /foto/4035/4035469m.jpg
    1962
  • /foto/1/001004m.jpg
    1962 - 1972
  • /foto/386/386639m.jpg
    1965
  • /foto/3854/3854427m.jpg
    1965
  • /foto/4057/4057243m.jpg
    1965
  • /foto/6777/6777707m.jpg
    1965
  • /foto/8913/8913933m.jpg
    1965
  • /foto/8913/8913938m.jpg
    1965
  • /foto/6284/6284817m.jpg
    1965 - 1967
  • /foto/6255/6255051m.jpg
    1965 - 1968
  • /foto/395/395138m.jpg
    1965 - 1969
  • /foto/7635/7635133m.jpg
    1965 - 1975
  • /foto/397/397548m.jpg
    1966
  • /foto/3536/3536034m.jpg
    1966
  • /foto/5992/5992962m.jpg
    1967
  • /foto/7449/7449752m.jpg
    1968
  • /foto/6225/6225221m.jpg
    1968 - 1970
  • /foto/425/425680m.jpg
    1969 - 1970
  • /foto/3236/3236524m.jpg
    1970
  • /foto/7415/7415658m.jpg
    1970 - 1972
  • /foto/409/409063m.jpg
    1971
  • /foto/0/000985m.jpg
    1973
  • /foto/4278/4278114m.jpg
    1973 - 1975
  • /foto/6929/6929921m.jpg
    1973 - 1980
  • /foto/408/408317m.jpg
    1974 - 1976
  • /foto/9780/9780490m.jpg
    1974 - 1979
  • /foto/4846/4846701m.jpg
    1975
  • /foto/9480/9480704m.jpg
    1975
  • /foto/9874/9874256m.jpg
    1975 - 1979
  • /foto/9874/9874275m.jpg
    1975 - 1979
  • /foto/6819/6819840m.jpg
    1975 - 1985
  • /foto/386/386640m.jpg
    1976
  • /foto/6619/6619096m.jpg
    1976
  • /foto/5497/5497146m.jpg
    1976 - 1978
  • /foto/7012/7012287m.jpg
    1977
  • /foto/19/19084m.jpg
    1977
  • /foto/6616/6616445m.jpg
    1978
  • /foto/264/264996m.jpg
    1980
  • /foto/7308/7308460m.jpg
    1980 - 1990
  • /foto/5434/5434520m.jpg
    1981
  • /foto/6293/6293681m.jpg
    1981
  • /foto/9680/9680953m.jpg
    1981
  • /foto/247/247298m.jpg
    1982
  • /foto/247/247870m.jpg
    1982
  • /foto/6178/6178559m.jpg
    1982
  • /foto/9780/9780477m.jpg
    1982
  • /foto/6594/6594819m.jpg
    1982
  • /foto/382/382469m.jpg
    1983
  • /foto/4164/4164732m.jpg
    1983
  • /foto/6595/6595567m.jpg
    1983
  • /foto/8116/8116958m.jpg
    1985 - 1987
  • /foto/4387/4387246m.jpg
    1986
  • /foto/5941/5941683m.jpg
    1986
  • /foto/8116/8116954m.jpg
    1986
  • /foto/5940/5940343m.jpg
    1987
  • /foto/7698/7698007m.jpg
    1987
  • /foto/9749/9749190m.jpg
    1987
  • /foto/6607/6607328m.jpg
    1987
  • /foto/5941/5941915m.jpg
    1989
  • /foto/6031/6031747m.jpg
    1989 - 1991
  • /foto/6838/6838312m.jpg
    1990 - 1995
  • /foto/9590/9590685m.jpg
    1991
  • /foto/6614/6614551m.jpg
    1991
  • /foto/257/257876m.jpg
    1992
  • /foto/9649/9649680m.jpg
    1994
  • /foto/7476/7476983m.jpg
    1995
  • /foto/7730/7730466m.jpg
    1996
  • /foto/7744/7744605m.jpg
    1996
  • /foto/7389/7389273m.jpg
    1997
  • /foto/9723/9723512m.jpg
    2004
  • /foto/9723/9723515m.jpg
    2004
  • /foto/9723/9723579m.jpg
    2004
  • /foto/19/19187m.jpg
    2004
  • /foto/99/99118m.jpg
    2006
  • /foto/6270/6270261m.jpg
    2008
  • /foto/301/301073m.jpg
    2009
  • /foto/444/444781m.jpg
    2012
  • /foto/3867/3867680m.jpg
    2013
  • /foto/4634/4634115m.jpg
    2014
  • /foto/5685/5685581m.jpg
    2015
  • /foto/5738/5738817m.jpg
    2015
  • /foto/5942/5942985m.jpg
    2015
  • /foto/5942/5942997m.jpg
    2015
  • /foto/5798/5798067m.jpg
    2015
  • /foto/7214/7214593m.jpg
    2018
  • /foto/9197/9197082m.jpg
    2019
  • /foto/8029/8029196m.jpg
    2019
  • /foto/8029/8029275m.jpg
    2019
  • /foto/8030/8030331m.jpg
    2019
  • /foto/8580/8580762m.jpg
    2020
  • /foto/9143/9143680m.jpg
    2021
  • /foto/9464/9464357m.jpg
    2021

Spotkania wrocławskie Tadeusz Mikulski , Wydawnictwo Literackie , Kraków 1954

Poprzednie: Ratusz Miejski z Siedmioma Domami Strona Główna Następne: ul. Druciana


Adamt | 2022-06-11 17:33:29
Tutaj datowanie jest przesuniete na lata 1866-1893 a jest to ta sama grafika Warto przenieść też do / Południowa strona pl. Solnego Brzezowski w opisie kamienicy nr 14 wspomina że jej przebudowa w takiej formie jak widać na zdjęciu miała miejsce około 1900 roku Jako że to grafika Geisslera to jest to najpóźniej 1893. Datowanie ok. 1893 było by chyba najlepsze
maras - Administrator | 2022-06-11 20:25:39 | edytowany: 2022-06-11 20:31:45
Ok. poprawiłem datowanie, jednak rok śmierci (1893) raczej w moim odczuciu odpada. Wydaje się, że max datowanie to kilka lat przed tą datą :)
Adamt | 2022-06-11 20:30:47
też tak sądzę Sprawdzając twórczość Geisslera to on juz na 10 lat przed śmiercią nic nie tworzył. Nie znalazłem jeszcze źródeł na inne datowanie niż to co błędnie podaje Brzezowski
maras - Administrator | 2022-06-11 20:33:09
Czyli spokojnie będzie można obniżyć datowanie do 1883 r. Myślę tu o wszystkich jego pracach.
Adamt | 2022-06-23 23:18:59 | edytowany: 2022-06-25 11:53:57
Zaopatrzyłem się w biografię Eckhard Jager "Robert Geissler (1819-1893) Ein Zeichner von 2000 Veduten. Biographie und Oeuvrekatalog" wydany w 2021 roku. Wszystkie grafiki dotyczące Wrocławia (30 grafik) Geissler wydał w 1870 roku pod tytułem "Album von Breslau. Erinnerungs-Blaetter gezeichnet und lithographirt von Robert Geissler" To przesuwa to zdjęcie jaki wszystkie inne w kategorii Robert Geissler do konkretnej daty publikacji 1870 choć możliwe, że same rysunki powstały wcześniej
maras - Administrator | 2022-06-23 23:32:28
Ale ten musiał powstać po 1872 r.
Adamt | 2022-06-24 17:48:37 | edytowany: 2022-06-24 17:55:45
W katologowym albumie z ca. 1870 ta litografia również jest wymieniona wśród 30 innych co faktycznie wydaje sie dziwne skoro koszary wzniesiono wg EW w 1872 Gdzieś jest błąd
Adamt | 2022-06-25 11:52:24 | edytowany: 2022-06-25 11:53:06
W Ikonografii Wrocławia jest "Robert Geissler Album z widokami 1872-1875" i ten zakres chyba jest akceptowalny W niemieckim albumie jest ca. 1870 co można od biedy uznać z zbieżne
maras - Administrator | 2022-06-25 12:22:17
Myślę, że górne datowanie może być na 1875 r. dla wszystkich grafik, co będzie jakąś granicą.