![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Parowóz zbudowany w 1942 r. w fabryce Henschel & Sohn w Kassel pod oznaczeniem kolei niemieckich 52 025. W 1945 r. przejęty na inwentarz PKP - pierwszy przydział MD Rybnik gdzie stacjonował do 1950 r. W latach 60. w Wolsztynie, Pile i Kostrzynie. W latach 70. Wrocław Gądów i Głogów. Od 1983 r. w Oleśnicy, a do 1989 r. Wrocław Brochów, gdzie został skreślony z inwentarza 05.03.1991 r. W 1997 roku parowóz został ustawiony jako pomnik techniki na stacji Wrocław Świebodzki:
"W dniu 22 grudnia 1997 ...
Parowóz zbudowany w 1942 r. w fabryce Henschel & Sohn w Kassel pod oznaczeniem kolei niemieckich 52 025. W 1945 r. przejęty na inwentarz PKP - pierwszy przydział MD Rybnik gdzie stacjonował do 1950 r. W latach 60. w Wolsztynie, Pile i Kostrzynie. W latach 70. Wrocław Gądów i Głogów. Od 1983 r. w Oleśnicy, a do 1989 r. Wrocław Brochów, gdzie został skreślony z inwentarza 05.03.1991 r. W 1997 roku parowóz został ustawiony jako pomnik techniki na stacji Wrocław Świebodzki:
Pokaż więcej
Pokaż mniej
"W dniu 22 grudnia 1997 roku na teren nieczynnego Dworca Świebodzkiego we Wrocławiu wjechał parowóz Ty2-22, oczywiście nie o własnych siłach. Maszyna ta została sprowadzona z lokomotywowni Wrocław Brochów przez firmę Kaz-Ma, która obecnie dysponuje dwoma wagonami typu 102A przebudowanymi na restaurację. Ideą sprowadzenia parowozu jest stworzenie mini skansenu, aby całkowicie nie zapomnieć o pierwotnym przeznaczeniu Dworca Świebodzkiego. Lokomotywa ta po zewnętrznej renowacji będzie eksponowana w charakterze pomnika techniki." R. Boduszek w "Świat Kolei" nr 2/1998 Do realizacji "skansenu" nie doszło, a parowóz stopniowo niszczał, ograbiany z elementów metalowych ![]() ![]() (moose - różne źródła) |
|||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
||
|
||
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
||
---|---|---|---|