MENU
Wiadukt na linii kolejowej nr 291 nad ulicą Wrocławską w Wałbrzychu. Wygląda to na remont ul. Wrocławskiej (ściąganie starej nawierzchni, która jest składowana przy jezdni). Pierwszy wjazd za wiaduktem po lewej prowadzi obecnie do Urzędu Pracy. Widoczny w tle szpaler drzew wyznacza przebieg ówczesnej ulicy Ogrodowej przy skrzyżowaniu z Wrocławską. Obecnie to skrzyżowanie jest rozbudowane. Widok obecny z podobnego kierunku: . Datowanie +/-

Dodał: Petroniusz° - Data: 2011-11-22 22:13:09 - Odsłon: 6124
Lata 1968-1970


Wiadukt z pojedynczym przęsłem stalowym, blachownicowym, spawanym dnem, wypełnionym kruszywem. Wiadukt przebudowany na początku lat 70. podczas remontu i poszerzenia po usunięciu trakcji tramwajowej na ul. Wrocławskiej - wcześniej prawdopodobnie pojedyncze przęsło stalowe, nitowane.

  • /foto/211/211710m.jpg
    1898 - 1902
  • /foto/7504/7504581m.jpg
    1898 - 1902
  • /foto/308/308605m.jpg
    1908 - 1911
  • /foto/9082/9082213m.jpg
    2008
  • /foto/308/308609m.jpg
    2009
  • /foto/9141/9141453m.jpg
    2009
  • /foto/423/423083m.jpg
    2011
  • /foto/3830/3830674m.jpg
    2013
  • /foto/3830/3830690m.jpg
    2013
  • /foto/3830/3830718m.jpg
    2013
  • /foto/5654/5654096m.jpg
    2015
  • /foto/5705/5705896m.jpg
    2015
  • /foto/5750/5750181m.jpg
    2015
  • /foto/5761/5761259m.jpg
    2015
  • /foto/6179/6179320m.jpg
    2015
  • /foto/6182/6182050m.jpg
    2016
  • /foto/6557/6557578m.jpg
    2017
  • /foto/6557/6557610m.jpg
    2017
  • /foto/7573/7573391m.jpg
    2018
  • /foto/9284/9284461m.jpg
    2021
  • /foto/9747/9747543m.jpg
    2022
  • /foto/9747/9747627m.jpg
    2022

TAURON Dystrybucja S.A. oddział w Wałbrzychu

Poprzednie: Wieża ratuszowa Strona Główna Następne: Budynek nr 38


ragnar | 2011-11-22 22:15:25
Dodaj do ulicy Wrocławskiej.
Petroniusz | 2011-11-22 22:28:50
Jasne... :)
Ryszard Kumorek | 2011-11-24 16:40:33
W latach 1972-1976 chodziłem do Technikum Mechanicznego na ul. Ogrodową ze Szczawienka na piechotę.Codziennie. Ul.Wrocławska była już poszerzona i zaasfaltowana,więc nie wiem,skąd takie datowanie.
Petroniusz | 2011-11-24 22:50:16
Napisałem w opisie zdjęcia, że datowanie +/-, ponieważ nie znam prawdziwej daty wykonania fotografii. Dlatego takie datowanie - "z kapelusza".
Petroniusz | 2011-11-24 22:58:51
Moim zdaniem widoczna droga jest już po lewej stronie poszerzona (widoczne lampy do dzisiaj stoją tak blisko ulicy). Prawa strona wygląda na stan przed poszerzeniem. Dopiero teraz zwróciłem uwagę, że drzewa, które obecnie rosną za ogrodzeniem po lewej (na tym zdjęciu jeszcze ich nie ma) są dzisiaj dosyć wysokie, co sugeruje, że zdjęcie może być dużo wcześniejsze niż 1972. Lata sześćdziesiąte?
Petroniusz | 2011-11-25 19:23:28
A jak chodziłeś do Technikum, to skrzyżowanie ul. Ogrodowej z Wrocławską wyglądało już tak jak obecnie (z wysepką) czy tak jak na zdjęciu powyżej?
mroczan | 2011-11-25 11:44:41
Wskazówką dotyczącą datowania może być również brak przewodów sieci trolejbusów.
Petroniusz | 2011-11-25 19:22:02
Dobra wskazówka. Czyli dolna granica to 1968, a nawet 1969.
Ryszard Kumorek | 2011-11-25 22:21:38
Gdy zacząłem chodzić do Technikum,skrzyżowanie ul. Ogrodowej z ul. Wrocławską wyglądało już tak, jak obecnie, tzn. z "wysepką".Jestem tego pewien. Tak jak napisałem poprzednio,wszystko wyglądało już tak samo wówczas jak i teraz..Jak sięgam pamięcią przy modernizacji ul. Wrocławskiej od 1967 r. kłopot sprawiały tylko dwa miejsca: most na Pełcznicy przy (wówczas) Dolnośląskich Zakładach Naprawczych i właśnie wiadukt j.w. Jeden i drugi obiekt wymagał poszerzenia i w tych miejscach był "poślizg" ze względu na "wąskie gardło".Uwazam,że zdjęcie przedstawia sytuację,którą można datować jako 1968-1970.
Petroniusz | 2011-11-25 22:57:13
Zmieniłem wg wskazówki. Dziękuję wszystkim za pomoc w ustaleniu prawidłowej daty fotografii. :)
Ryszard Kumorek | 2011-11-25 23:13:36
I jeszcze jedna rzecz. Jezdnia w tle za wiaduktem wyglada na poszerzoną i już wstępnie "przyasfaltowaną".Zostaje jednak"bajzel" pod wiaduktem,który zdaje się potwierdzać moją tezę,że przebudowa pod tym wiaduktem, to było to"budowlane wąskie gardło".Pomijając jednak wszystko,mnie zafascynowało na tej fotografii to,że w tym miejscu powierzchnia ulicy zmienia swój profil i z ułożenia kostki granitowej wypukłej w obie strony w stronę rynsztoków-jak to zwykle się przyjmuje, zmienia się w profil "wklęsło-dośrodkowy" .Dodatkowo oś jezdni wyznacza rząd równo ułożonych ,pojedynczych kostek. Takie dodatkowe conieco :-)