MENU
PORÓWNANIA (1)
Gmach Śląskiego Muzeum Sztuki, tramwaj jedzie ul. Muzealną. Ciekawostką jest tabliczka z nr 22 na przodzie tramwaju i nr 15 na dachu pojazdu...

Dodał: maras° - Data: 2011-11-21 15:42:27 - Odsłon: 5871
Lata 1905-1910


Śląskie Muzeum Sztuk Pięknych we Wrocławiu przy pl. Muzealnym we Wrocławiu - nieistniejące muzeum funkcjonujące w latach 1880 - 1945 r. Projekt: Otto Rathey

Pierwsze plany budowy muzeum powstał w połowie XIX wieku. W 1869 r. powołano komitet budowy muzeum, zaś oficjalne otwarcie nastąpiło 1880 r. w obecności cesarza Wilhelma I. 26 października 1901 r. przed wejście głównym odsłonięto pomnik cesarza Fryderyka III.

Zbiory muzeum obejmowały m.in. dzieła sztuki sakralnej i malarstwa niemieckiego (A.Achenbacha, Lucasa Cranacha Starszego i A. von Menzela) oraz malarstwa zachodnioeuropejskiego (np. Sandro Botticelli) a także kopie rzeźb antycznych. Od 1911 r. również dzieła np. Picassa i Van Gogha. Większość zbiorów uległa zniszczeniu w skutek działań wojennych. Niewielka część znajduje się obecnie w Muzeum Narodowy we Wrocławiu, zaś zbiory biblioteczne w Instytucie Herdera w Marburgu. Najcenniejsze eksponaty z kolekcji wrocławskiej przeniesiono w 1946 r. do Muzeum Narodowego w Warszawie.

W czasie Festung Breslau budynek został zbombardowany i spłonął. Ruiny rozebrano w 1964 r. Obecnie w tym miejscu znajduje się szkoła podstawowa .

Za:

  • /foto/211/211815m.jpg
    1873
  • /foto/274/274325m.jpg
    1873
  • /foto/4008/4008962m.jpg
    1874
  • /foto/5031/5031546m.jpg
    1879
  • /foto/6/006539m.jpg
    1880
  • /foto/0/000192m.jpg
    1880 - 1900
  • /foto/2/002941m.jpg
    1880 - 1900
  • /foto/312/312065m.jpg
    1882
  • /foto/4585/4585514m.jpg
    1882
  • /foto/327/327575m.jpg
    1883
  • /foto/8216/8216734m.jpg
    1885
  • /foto/10041/10041567m.jpg
    1885 - 1889
  • /foto/9672/9672844m.jpg
    1886
  • /foto/168/168685m.jpg
    1890
  • /foto/3583/3583667m.jpg
    1890
  • /foto/5034/5034797m.jpg
    1890
  • /foto/5851/5851801m.jpg
    1890
  • /foto/8618/8618629m.jpg
    1890 - 1893
  • /foto/5887/5887414m.jpg
    1890 - 1895
  • /foto/68/68199m.jpg
    1890 - 1900
  • /foto/378/378696m.jpg
    1890 - 1901
  • /foto/268/268089m.jpg
    1890 - 1910
  • /foto/108/108936m.jpg
    1895
  • /foto/9839/9839816m.jpg
    1895 - 1898
  • /foto/3226/3226202m.jpg
    1895 - 1900
  • /foto/5035/5035061m.jpg
    1895 - 1900
  • /foto/6390/6390153m.jpg
    1895 - 1900
  • /foto/6705/6705379m.jpg
    1895 - 1900
  • /foto/9038/9038160m.jpg
    1895 - 1900
  • /foto/3643/3643160m.jpg
    1895 - 1901
  • /foto/290/290817m.jpg
    1896
  • /foto/5523/5523120m.jpg
    1897
  • /foto/42/42540m.jpg
    1898
  • /foto/201/201923m.jpg
    1898
  • /foto/5801/5801927m.jpg
    1898
  • /foto/7074/7074664m.jpg
    1898
  • /foto/8004/8004475m.jpg
    1898
  • /foto/8004/8004741m.jpg
    1898 - 1901
  • /foto/442/442634m.jpg
    1900
  • /foto/3827/3827881m.jpg
    1900
  • /foto/4115/4115555m.jpg
    1900
  • /foto/5446/5446244m.jpg
    1900
  • /foto/10516/10516712m.jpg
    1900
  • /foto/8645/8645600m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/388/388456m.jpg
    1900 - 1903
  • /foto/3377/3377826m.jpg
    1901
  • /foto/6728/6728914m.jpg
    1901
  • /foto/7312/7312893m.jpg
    1901
  • /foto/9550/9550835m.jpg
    1901
  • /foto/3354/3354284m.jpg
    1901 - 1902
  • /foto/9/9882m.jpg
    1901 - 1903
  • /foto/428/428300m.jpg
    1901 - 1903
  • /foto/9551/9551672m.jpg
    1901 - 1904
  • /foto/206/206944m.jpg
    1901 - 1905
  • /foto/8003/8003976m.jpg
    1901 - 1905
  • /foto/143/143162m.jpg
    1901 - 1907
  • /foto/440/440523m.jpg
    1901 - 1907
  • /foto/3313/3313117m.jpg
    1901 - 1907
  • /foto/5620/5620763m.jpg
    1901 - 1907
  • /foto/140/140184m.jpg
    1901 - 1910
  • /foto/3718/3718127m.jpg
    1901 - 1910
  • /foto/189/189867m.jpg
    1901 - 1945
  • /foto/8/8839m.jpg
    1902
  • /foto/424/424318m.jpg
    1902
  • /foto/9409/9409516m.jpg
    1902
  • /foto/37/37004m.jpg
    1903
  • /foto/208/208269m.jpg
    1903
  • /foto/4271/4271632m.jpg
    1903
  • /foto/6378/6378529m.jpg
    1904
  • /foto/7166/7166823m.jpg
    1904
  • /foto/47/47538m.jpg
    1905
  • /foto/444/444586m.jpg
    1905
  • /foto/9925/9925602m.jpg
    1905
  • /foto/361/361781m.jpg
    1905 - 1906
  • /foto/394/394690m.jpg
    1905 - 1906
  • /foto/3686/3686377m.jpg
    1905 - 1906
  • /foto/4199/4199229m.jpg
    1905 - 1906
  • /foto/8004/8004463m.jpg
    1905 - 1907
  • /foto/0/000190m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/40/40000m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/3698/3698339m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/3792/3792771m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/5098/5098247m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/6023/6023932m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/8235/8235096m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/337/337780m.jpg
    1905 - 1914
  • /foto/406/406427m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/3693/3693938m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/7582/7582490m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/5244/5244539m.jpg
    1906
  • /foto/6839/6839718m.jpg
    1906
  • /foto/9162/9162638m.jpg
    1906
  • /foto/9742/9742826m.jpg
    1906
  • /foto/10189/10189787m.jpg
    1906
  • /foto/249/249318m.jpg
    1907
  • /foto/7/007126m.jpg
    1907 - 1908
  • /foto/2/002942m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/340/340612m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/393/393928m.jpg
    1908
  • /foto/408/408569m.jpg
    1908
  • /foto/3236/3236738m.jpg
    1908
  • /foto/3960/3960338m.jpg
    1908
  • /foto/4667/4667804m.jpg
    1908
  • /foto/3390/3390637m.jpg
    1909
  • /foto/0/000193m.jpg
    1910
  • /foto/146/146439m.jpg
    1910
  • /foto/3967/3967393m.jpg
    1910
  • /foto/4037/4037750m.jpg
    1910
  • /foto/9042/9042064m.jpg
    1910
  • /foto/7038/7038661m.jpg
    1910 - 1912
  • /foto/2/002699m.jpg
    1910 - 1914
  • /foto/3377/3377936m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/4109/4109825m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/6695/6695629m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/7879/7879289m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/9874/9874249m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/5046/5046740m.jpg
    1910 - 1916
  • /foto/0/000188m.jpg
    1910 - 1917
  • /foto/28/28249m.jpg
    1910 - 1917
  • /foto/7496/7496589m.jpg
    1910 - 1917
  • /foto/11/11219m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/3239/3239949m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/437/437430m.jpg
    1911
  • /foto/3507/3507619m.jpg
    1911
  • /foto/414/414496m.jpg
    1912
  • /foto/8260/8260021m.jpg
    1912
  • /foto/426/426741m.jpg
    1913
  • /foto/4441/4441626m.jpg
    1913
  • /foto/6372/6372527m.jpg
    1914
  • /foto/9379/9379804m.jpg
    1914
  • /foto/4693/4693938m.jpg
    1915
  • /foto/7999/7999246m.jpg
    1915 - 1917
  • /foto/67/67459m.jpg
    1915 - 1918
  • /foto/444/444976m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/3848/3848010m.jpg
    1915 - 1924
  • /foto/271/271231m.jpg
    1915 - 1930
  • /foto/4709/4709778m.jpg
    1918
  • /foto/5676/5676810m.jpg
    1919
  • /foto/359/359961m.jpg
    1920 - 1924
  • /foto/8766/8766176m.jpg
    1920 - 1928
  • /foto/7/7975m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/5609/5609585m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/9/9602m.jpg
    1920 - 1940
  • /foto/27/27068m.jpg
    1920 - 1940
  • /foto/3458/3458906m.jpg
    1925
  • /foto/383/383995m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/10/10398m.jpg
    1925 - 1940
  • /foto/438/438061m.jpg
    1926 - 1928
  • /foto/32/32385m.jpg
    1928
  • /foto/10391/10391183m.jpg
    1930 - 1933
  • /foto/5657/5657086m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/32/32474m.jpg
    1937
  • /foto/191/191773m.jpg
    1937
  • /foto/7977/7977827m.jpg
    1937
  • /foto/184/184019m.jpg
    1937
  • /foto/3676/3676588m.jpg
    1940 - 1944
  • /foto/239/239596m.jpg
    1942 - 1943
  • /foto/10825/10825368m.jpg
    1944
  • /foto/7027/7027222m.jpg
    1945
  • /foto/32/32514m.jpg
    1946
  • /foto/9993/9993361m.jpg
    1946 - 1947
  • /foto/47/47559m.jpg
    1947
  • /foto/9994/9994100m.jpg
    1947 - 1949
  • /foto/9994/9994352m.jpg
    1947 - 1949
  • /foto/10868/10868273m.jpg
    1948 - 1949
  • /foto/32/32358m.jpg
    1949
  • /foto/47/47557m.jpg
    1949 - 1950
  • /foto/191/191862m.jpg
    1949 - 1950
  • /foto/191/191863m.jpg
    1949 - 1950
  • /foto/374/374303m.jpg
    1950 - 1960
  • /foto/63/63161m.jpg
    1952
  • /foto/7609/7609178m.jpg
    1952 - 1960
  • /foto/4912/4912362m.jpg
    1953 - 1955
  • /foto/8/8013m.jpg
    1955 - 1960
  • /foto/11/11732m.jpg
    1955 - 1960
  • /foto/4066/4066778m.jpg
    1957
  • /foto/8/8159m.jpg
    1957 - 1960
  • /foto/7108/7108640m.jpg
    1958
  • /foto/179/179648m.jpg
    1960
  • /foto/0/000194m.jpg
    1960 - 1966
  • /foto/3325/3325655m.jpg
    1963
  • /foto/179/179651m.jpg
    1964
  • /foto/6072/6072097m.jpg
    1964
  • /foto/9661/9661226m.jpg
    1964
  • /foto/10706/10706526m.jpg
    1965
  • /foto/28/28250m.jpg
    2004
  • /foto/5223/5223822m.jpg
    2015

Maras - zbiory prywatne

Poprzednie: Cmentarz (dawny) Strona Główna Następne: Cmentarz (dawny)


robik64 | 2011-11-21 17:00:56
Tabliczka nr 22 na przodzie tramwaju to jego numer inwentarzowy. W ten sposób ewidencjonowano tabor w czasie współczesnym fotografii, a także późniejszym, dopuki doputy nie umieszczono na czołownicy reflektora. W czasach współczesnych tej fotografii tramwaj posiadał światło pozycyjne(trochę podobne reflektora, jednak nie oświetlało ono przestrzeni przed pojazdem, więc nie można uznać je za reflektor) po prawej stronie dachu nad pomostem motorniczego. Podświetlana tabliczka z nr 15 po lewej stronie dachu to numer linii.
robik64 | 2011-11-21 17:03:24
Tramwaj to Linke Hoffman typu Berolina (typoszereg zabytkowego Jasia i Małgosi)
maras | 2011-11-21 19:08:12
Super!!
Popski | 2019-09-25 13:46:01
Zastanawiam się nad dolnym datowaniem tego zdjęcia. Jest ich tu kilka wersji. Dodane przeze mnie ma rewers stosowany po 1905 r. Jakby to ujednolicić?
maras | 2019-09-25 14:17:10
Hmm, zróbmy 1905-1910 dla wszystkich i ok.
Popski | 2019-09-25 14:32:23
Dobra.