MENU
Przystanek kolejowy Wrocław Szczepin - brakuje już tylko (zatrzymujących się) pociągów. Wieczorny widok od strony wschodniej.

Dodał: jawc - Administrator° - Data: 2021-10-11 01:06:05 - Odsłon: 105
09 października 2021

ISO: 0   Ogniskowa: 0 mm   Przysłona: f/0   Ekspozycja: 0/1000000 s  

"Zgodnie z zapowiedziami Inwestycji Wrocławskich i PKP PLK do końca 2019 r. przy wiadukcie nad ul. Długą, niedaleko hipermarketu Tesco i skrzyżowania z ulicą Gnieźnieńską, powstanie przystanek kolejowy Wrocław Szczepin. Przystanek Wrocław Szczepin się w pobliżu wiaduktu kolejowego nad ul. Długą, po jego wschodniej stronie (czyli po tej samej stronie ulicy Długiej, co Tesco). Przystanek będzie wyposażony w dwa perony o długości 200 metrów i wysokości 76 cm, co zapewni łatwy dostęp do pociągów osobom starszym i z ograniczoną sprawnością ruchową - informuje Bohdan Ząbek z PKP Polskich Linii Kolejowych. Kolejarze przebudują także około kilometra torów i sieci trakcyjnej. Perony znajdą się na nasypie, a dojście do nich zapewnią schody i dwie windy. Przystanek będzie oświetlony. Znajdą się na nim wiaty, a tablice o godzinach i kierunkach odjazdów pociągów."

W maju 2020 r. prace jeszcze trwały. Od połowy marca 2021 r. pociągi obok budowanego przystanku Wrocław Szczepin jeżdżą po dwóch torach. Prace, w miejscu, gdzie przejeżdża 150 pociągów w ciągu doby, były wyzwaniem. Lokalizacja peronów na wysokim nasypie wymagała wybudowania murów oporowych obok przyległych ulic Portowej i Gnieźnieńskiej. Wrocław Szczepin to nie tylko perony. Prace objęły modernizację dwóch torów. Ustawiono nowe konstrukcje i zamontowano sieć trakcyjną. Zainstalowano nowe urządzenia sterowania ruchem. Nowa żelbetowa konstrukcja wiaduktu umożliwia przejazd ciężkich składów towarowych o nacisku 22 1kN/oś. Przebudowywany jest też wiadukt kolejowy nad ul. Długą. Nowy, trzykrotnie szerszy obiekt pozwoli na usprawnienie miejskiej komunikacji. Przestrzeń pod wiaduktem umożliwia poprowadzenie czterech pasów jezdni, dwóch chodników i ścieżek rowerowych. Wybudowana została linia tramwajowa na Popowice. Wartość inwestycji wynosi blisko 46,0 mln zł, w tym ponad 34,8 mln zł stanowi dofinansowanie unijne. Oddanie przystanku z pierwotnego termu końca 2019 r. przesunęło się na czerwiec 2021 r. Budowę przystanku realizował Budimex SA.

Jest październik 2021 r., a pociągi dalej nie zatrzymują się na przystanku Szczepin, więc najprawdopodobniej termin jego uruchomienia przesunie się na czas wprowadzenia zimowej zmiany rozkładu jazdy w grudniu br.

(moose, akt.)

  • /foto/8666/8666947m.jpg
    2020
  • /foto/8666/8666950m.jpg
    2020
  • /foto/8666/8666952m.jpg
    2020
  • /foto/8666/8666953m.jpg
    2020
  • /foto/8666/8666954m.jpg
    2020
  • /foto/8666/8666956m.jpg
    2020
  • /foto/8691/8691987m.jpg
    2020
  • /foto/8726/8726355m.jpg
    2020
  • /foto/8726/8726358m.jpg
    2020
  • /foto/8726/8726360m.jpg
    2020
  • /foto/8726/8726361m.jpg
    2020
  • /foto/8727/8727216m.jpg
    2020
  • /foto/8730/8730497m.jpg
    2020
  • /foto/8730/8730498m.jpg
    2020
  • /foto/8730/8730499m.jpg
    2020
  • /foto/8740/8740082m.jpg
    2020
  • /foto/8740/8740083m.jpg
    2020
  • /foto/8756/8756556m.jpg
    2020
  • /foto/8791/8791257m.jpg
    2020
  • /foto/8791/8791269m.jpg
    2020
  • /foto/8791/8791271m.jpg
    2020
  • /foto/8791/8791272m.jpg
    2020
  • /foto/8791/8791273m.jpg
    2020
  • /foto/8791/8791274m.jpg
    2020
  • /foto/8791/8791279m.jpg
    2020
  • /foto/8791/8791281m.jpg
    2020
  • /foto/8791/8791390m.jpg
    2020
  • /foto/8833/8833684m.jpg
    2020
  • /foto/8833/8833685m.jpg
    2020
  • /foto/8833/8833686m.jpg
    2020
  • /foto/8833/8833687m.jpg
    2020
  • /foto/8833/8833688m.jpg
    2020
  • /foto/8833/8833689m.jpg
    2020
  • /foto/8833/8833690m.jpg
    2020
  • /foto/8882/8882206m.jpg
    2020
  • /foto/8886/8886763m.jpg
    2020
  • /foto/8886/8886771m.jpg
    2020
  • /foto/8886/8886773m.jpg
    2020
  • /foto/8886/8886775m.jpg
    2020
  • /foto/8886/8886776m.jpg
    2020
  • /foto/8886/8886777m.jpg
    2020
  • /foto/8886/8886781m.jpg
    2020
  • /foto/8902/8902055m.jpg
    2020
  • /foto/8902/8902057m.jpg
    2020
  • /foto/8902/8902768m.jpg
    2020
  • /foto/8896/8896190m.jpg
    2020
  • /foto/8908/8908243m.jpg
    2020
  • /foto/8908/8908244m.jpg
    2020
  • /foto/8908/8908245m.jpg
    2020
  • /foto/8908/8908248m.jpg
    2020
  • /foto/8908/8908249m.jpg
    2020
  • /foto/8909/8909679m.jpg
    2020
  • /foto/8909/8909680m.jpg
    2020
  • /foto/8937/8937596m.jpg
    2020
  • /foto/8937/8937599m.jpg
    2020
  • /foto/8937/8937607m.jpg
    2020
  • /foto/8937/8937610m.jpg
    2020
  • /foto/8977/8977881m.jpg
    2020
  • /foto/8977/8977884m.jpg
    2020
  • /foto/8977/8977885m.jpg
    2020
  • /foto/8991/8991344m.jpg
    2020
  • /foto/8991/8991347m.jpg
    2020
  • /foto/8991/8991349m.jpg
    2020
  • /foto/9007/9007466m.jpg
    2020
  • /foto/9007/9007471m.jpg
    2020
  • /foto/9007/9007473m.jpg
    2020
  • /foto/9024/9024262m.jpg
    2020
  • /foto/9024/9024263m.jpg
    2020
  • /foto/9024/9024265m.jpg
    2020
  • /foto/9024/9024267m.jpg
    2020
  • /foto/9024/9024271m.jpg
    2020
  • /foto/9041/9041643m.jpg
    2020
  • /foto/9041/9041523m.jpg
    2020
  • /foto/9041/9041524m.jpg
    2020
  • /foto/9041/9041525m.jpg
    2020
  • /foto/9041/9041552m.jpg
    2020
  • /foto/9041/9041553m.jpg
    2020
  • /foto/9041/9041554m.jpg
    2020
  • /foto/9041/9041584m.jpg
    2020
  • /foto/9041/9041599m.jpg
    2020
  • /foto/9041/9041648m.jpg
    2020
  • /foto/9041/9041649m.jpg
    2020
  • /foto/9041/9041651m.jpg
    2020
  • /foto/9097/9097399m.jpg
    2020
  • /foto/9097/9097400m.jpg
    2020
  • /foto/9097/9097407m.jpg
    2020
  • /foto/9097/9097409m.jpg
    2020
  • /foto/9097/9097417m.jpg
    2020
  • /foto/9191/9191069m.jpg
    2021
  • /foto/9195/9195370m.jpg
    2021
  • /foto/9195/9195371m.jpg
    2021
  • /foto/9310/9310567m.jpg
    2021
  • /foto/9310/9310568m.jpg
    2021
  • /foto/9310/9310569m.jpg
    2021
  • /foto/9310/9310570m.jpg
    2021
  • /foto/9319/9319691m.jpg
    2021
  • /foto/9421/9421953m.jpg
    2021
  • /foto/9421/9421954m.jpg
    2021
  • /foto/9487/9487872m.jpg
    2021
  • /foto/9522/9522951m.jpg
    2021
  • /foto/9522/9522956m.jpg
    2021

jawc - Administrator°

Poprzednie: 2018-2021 Budowa przystanku kolejowego Wrocław Szczepin Strona Główna Następne: 2018-2021 Budowa przystanku kolejowego Wrocław Szczepin


moose (administrator) | 2021-10-11 08:59:10
"Zgodnie z zapowiedziami Inwestycji Wrocławskich i PKP PLK do końca 2019 r. przy wiadukcie nad ul. Długą, niedaleko hipermarketu Tesco i skrzyżowania z ulicą Gnieźnieńską, powstanie przystanek kolejowy Wrocław Szczepin"
Lekok | 2021-10-16 23:47:45
Chyba mamy już 2021 rok? a przystanek nie działa.