MENU
Obraz przedstawiający kryty most w Lądku. Autorem jest student wydziału Architektury Krajobrazu.

Dodał: Zbigniew Waluś° - Data: 2011-10-05 20:25:11 - Odsłon: 3575
04 kwietnia 2011


Most żelbetowy zaprojektował niemiecki architekt Felix Henry (ten od wieży na Śnieżniku). Obiekt został wybudowany prawdopodobnie pod koniec pierwszej dekady XX w. przez firmę Lolat-Eisenbeton . W książce o żelbetowych mostach
niemiecki autor publikacji pisze o krytym moście w Lądku. Łączył dawne sanatorium Herrmann z sanatorium Landeck. Ich właścicielem był dr Paul Herrmann do 1930 r. (do śmierci). Po 1949 r. obiekt należał do domu wczasowego "Wrzos". Pełnił funkcje magazynu-graciarni, był nieczynny. Po 1997 r. obiekt został odnowiony. Po 2000 r. most należy do rezydencji Victoria. Pierwotnie miał tu powstać stalowy most, ale projekt zarzucono, bo hałas wytworzony przy nitowaniu konstrukcji byłby nieznośny dla gości. Z. Waluś

  • /foto/7002/7002157m.jpg
    1908 - 1909
  • /foto/9131/9131409m.jpg
    1911
  • /foto/412/412186m.jpg
    1912 - 1914
  • /foto/6639/6639660m.jpg
    1912 - 1920
  • /foto/197/197989m.jpg
    1912 - 1930
  • /foto/7662/7662627m.jpg
    1913
  • /foto/6962/6962670m.jpg
    1914 - 1915
  • /foto/321/321279m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/6640/6640716m.jpg
    1916
  • /foto/3462/3462934m.jpg
    1922
  • /foto/387/387013m.jpg
    1926 - 1928
  • /foto/5081/5081450m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/8686/8686583m.jpg
    1960 - 1965
  • /foto/43/43181m.jpg
    1998
  • /foto/9295/9295274m.jpg
    1998
  • /foto/156/156507m.jpg
    2005
  • /foto/156/156508m.jpg
    2005
  • /foto/156/156509m.jpg
    2005
  • /foto/156/156510m.jpg
    2005
  • /foto/43/43054m.jpg
    2005
  • /foto/51/51159m.jpg
    2005
  • /foto/51/51242m.jpg
    2005
  • /foto/220/220048m.jpg
    2008
  • /foto/264/264013m.jpg
    2009
  • /foto/304/304174m.jpg
    2009
  • /foto/330/330685m.jpg
    2010
  • /foto/330/330687m.jpg
    2010
  • /foto/330/330689m.jpg
    2010
  • /foto/356/356129m.jpg
    2010
  • /foto/378/378274m.jpg
    2011
  • /foto/375/375512m.jpg
    2011
  • /foto/380/380148m.jpg
    2011
  • /foto/380/380669m.jpg
    2011
  • /foto/3509/3509486m.jpg
    2011
  • /foto/3511/3511290m.jpg
    2011
  • /foto/426/426473m.jpg
    2011
  • /foto/3341/3341518m.jpg
    2012
  • /foto/4627/4627155m.jpg
    2013
  • /foto/5831/5831214m.jpg
    2015
  • /foto/6892/6892059m.jpg
    2016
  • /foto/6895/6895030m.jpg
    2016
  • /foto/6371/6371929m.jpg
    2016
  • /foto/6479/6479898m.jpg
    2017
  • /foto/6848/6848731m.jpg
    2017
  • /foto/6850/6850564m.jpg
    2017
  • /foto/6921/6921532m.jpg
    2017
  • /foto/6921/6921533m.jpg
    2017
  • /foto/6921/6921534m.jpg
    2017
  • /foto/7438/7438929m.jpg
    2018
  • /foto/10524/10524371m.jpg
    2022
  • /foto/10524/10524372m.jpg
    2022
  • /foto/10437/10437793m.jpg
    2022

Zbigniew Waluś°

Poprzednie: ul. Armii Krajowej Strona Główna Następne: 2011 - Przebudowa torowiska Piłsudskiego/Kołłątaja