Wewnątrz typowe dla kościołów ewangelickich dwukondygnacyjne empory wsparte na 26 kolumnach. Mimo, iż nie najlepsze usytuowanie empor nieco zniekształca wnętrze, jest ono malownicze i bogate. Jest to monumentalna budowla dla ponad 4 tys. osób z czego ok. 2.750 na emporach, a mimo to zewsząd była dobra akustyka i wgląd na centralne miejsce w kościołach ewangelickich - ambonę. Polichromia z lat 1733÷1751: na sklepieniu pędzla A.F.Schefflera, na ścianach prawdopodobnie J.G.Hoffmanna.
Cenny, drewniany, pokryty polichromią ołtarz (Hielscher ~1727 r.) był wielokrotnie przerabiany w XIX i XX w. kiedy to stracił część pierwotnego wystroju (portrety władców). Generalna konserwacja w 1997 r. Obraz w ołtarzu przedstawia "Chrystusa na Górze Oliwnej" (Mengelberg 1859 r.). Nad ołtarzem wyjątkowo bogaty prospekt organowy (1727 r.) od 1729 w tym miejscu. Pierwotne organy pochodziły z wrocławskiej pracowni M.Roedera. W 1905 r. zostały powiększone i zmienione przez świdnicką firmę "Schlag & Söhne". XVIII wieczne, barokowe ołtarze boczne sa skromniejsze
Z oryginalnego wyposażenia zachowały się również: przepiękna ambona z piaskowca w kształcie stylizowanego pucharu z trzema figurami aniołow w podstawie (1717) ufundowana przez M.Bertolda, a ostatnio odrestaurowana z wielkim pietyzmem, olejne, barokowe obrazy z XVIII w. i dzwon z 1807 r.
Po przejęciu kościoła przez katolików wnętrze kościoła zostało mocno zmienione.
Cenny, drewniany, pokryty polichromią ołtarz (Hielscher ~1727 r.) był wielokrotnie przerabiany w XIX i XX w. kiedy to stracił część pierwotnego wystroju (portrety władców). Generalna konserwacja w 1997 r. Obraz w ołtarzu przedstawia "Chrystusa na Górze Oliwnej" (Mengelberg 1859 r.). Nad ołtarzem wyjątkowo bogaty prospekt organowy (1727 r.) od 1729 w tym miejscu. Pierwotne organy pochodziły z wrocławskiej pracowni M.Roedera. W 1905 r. zostały powiększone i zmienione przez świdnicką firmę "Schlag & Söhne". XVIII wieczne, barokowe ołtarze boczne sa skromniejsze
Z oryginalnego wyposażenia zachowały się również: przepiękna ambona z piaskowca w kształcie stylizowanego pucharu z trzema figurami aniołow w podstawie (1717) ufundowana przez M.Bertolda, a ostatnio odrestaurowana z wielkim pietyzmem, olejne, barokowe obrazy z XVIII w. i dzwon z 1807 r.
Po przejęciu kościoła przez katolików wnętrze kościoła zostało mocno zmienione.