MENU
Napis na skrzyni węglowej porowozu z poprzedniej fotografii.

Dodał: KrzysztofKudowa° - Data: 2021-05-31 20:32:29 - Odsłon: 327
27 kwietnia 2021

Data: 2021:04:27 10:26:05   ISO: 200   Ogniskowa: 18 mm   Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D5100   Przysłona: f/7.1   Ekspozycja: 10/2000 s  


  • /foto/9651/9651401m.jpg
    2000 - 2005
  • /foto/10194/10194907m.jpg
    2002
  • /foto/9347/9347022m.jpg
    2021
  • /foto/9347/9347028m.jpg
    2021
  • /foto/9347/9347040m.jpg
    2021
  • /foto/9347/9347043m.jpg
    2021
  • /foto/9347/9347087m.jpg
    2021
  • /foto/9347/9347215m.jpg
    2021
  • /foto/9347/9347699m.jpg
    2021
  • /foto/9347/9347709m.jpg
    2021
  • /foto/10019/10019056m.jpg
    2022

KrzysztofKudowa°

Poprzednie: Bieruń Strona Główna Następne: Przystanek kolejowy Stary Węgliniec


KrzysztofKudowa | 2021-05-31 20:34:00
Nie wiem ile zużywał węgla taki parowóz ale pięć to wegla ?? pewnie gdzieś nie dojechał jak zaoszczędził ??
MacGyver_74 | 2021-05-31 21:13:29
Znalazłem informację, że na trasie Szczecin - Poznań zużycie węgla wahało się (zależnie od warunków atmosferycznych, masy składu, kaloryczności węgla itp.) od 4,5 do 6 ton. Dużo zależało też od doświadczenia obsady i sposobu obsługi i prowadzenia składu. Nie sposób więc ustalić normę i w takiej sytuacji łatwo "zaoszczędzić" te pięć ton. Wystarczyło, że w kwietniu zrobiło się cieplej i nie trzeba było ogrzewać wagonów. :)
KrzysztofKudowa | 2021-05-31 21:41:54 | edytowany: 2021-05-31 22:04:55
Mój ojciec był kolejarzem od ... odkąd pamietam :-) i zawsze przywoził na rowerze, jak wracał z nastawni mały worek węgla. Twoje obliczenia oznaczają, że przez dwa tygodnie mój tato przynosił po pół worka węgla :-) :-) Czasy już były inne bo to lata 70-siąte. Już wiem skąd miał węgiel...... z oszczędności :-) :-) :-)