Stacja kolejowa Słupia powstała w miejscu istniejącego wcześniej posterunku odstępowego, w związku z rozwojem i rozbudową cegielni Albertów i folwarku Albertów. Cegielnia nie miała własnej bocznicy, ale miała tor ładunkowy na stacji. Ładownia funkcjonowała do końca lat 60. i w latach 80. Budynek stacyjny został przebudowany gruntownie (być może został też wyburzony pierwotny budynek w konstrukcji szkieletowej) najprawdopodobniej podczas elektryfikacji linii w 1973 r.Ruch na stacji obsługiwała nastawnia Sp w budynku dworca i nastawnia wykonawcza Sp1. Stację Słupia zamknięto w styczniu 2015 r. w związku z przebudową linii. W ciągu pół roku od zamknięcia obiekty budynku stacyjnego i nastawni wraz ze stacją przekaźnikową były zdewastowane i nadawały się tylko do rozbiórki. Podczas przebudowy zlikwidowano urządzenia srk i tor boczny, ładunkowy. Obecnie status posterunku to automatyczna strażnica przejazdowa nr 35 i przystanek osobowy. (moose, głównie za atlaskolejowy.net)