MENU
Przystanek kolejowy Słupia - peron dla pasażerów jadących w kierunku Kluczborka. Przystanek przecina ul. Dworcowa w Słupi pod Kępnem - obecnie strażnica przejazdowa jest zautomatyzowana a przystanek (dawna stacja) bezobsługowy. Za widocznymi za peronem zaroślami znajdowała się cegielnia Albertów, dla której głównie zbudowanu tu stację. W oddali widoczny wiadukt na budowanej jeszcze drodze ekspresowej S11.

Dodał: moose° - Data: 2021-03-13 13:49:39 - Odsłon: 514
21 lutego 2021

Data: 2021:02:21 16:01:08   ISO: 160   Ogniskowa: 66.03 mm   Aparat: SONY DSC-HX60   Przysłona: f/6.3   Ekspozycja: 1/250 s  


Stacja kolejowa Słupia powstała w miejscu istniejącego wcześniej posterunku odstępowego, w związku z rozwojem i rozbudową cegielni Albertów i folwarku Albertów. Cegielnia nie miała własnej bocznicy, ale miała tor ładunkowy na stacji. Ładownia funkcjonowała do końca lat 60. i w latach 80. Budynek stacyjny został przebudowany gruntownie (być może został też wyburzony pierwotny budynek w konstrukcji szkieletowej) najprawdopodobniej podczas elektryfikacji linii w 1973 r.Ruch na stacji obsługiwała nastawnia Sp w budynku dworca i nastawnia wykonawcza Sp1. Stację Słupia zamknięto w styczniu 2015 r. w związku z przebudową linii. W ciągu pół roku od zamknięcia obiekty budynku stacyjnego i nastawni wraz ze stacją przekaźnikową były zdewastowane i nadawały się tylko do rozbiórki. Podczas przebudowy zlikwidowano urządzenia srk i tor boczny, ładunkowy. Obecnie status posterunku to automatyczna strażnica przejazdowa nr 35 i przystanek osobowy. (moose, głównie za atlaskolejowy.net)

  • /foto/9211/9211486m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/9211/9211354m.jpg
    2021
  • /foto/9211/9211355m.jpg
    2021

moose°

Poprzednie: Ciasna Strona Główna Następne: Przystanek kolejowy Słupia (d. stacja)