Łęka Opatowska to niewielka stacja pośrednią, umiejsjowiona na północno-zachodnim krańcu wsi. Stacja posiada 4 tory główne, z których trzy znajdują się przy peronach: jednokrawędziowym przy torze nr 1 oraz dwukrawędziowym na międzytorzu torów 2 i 4, połączonych przejściem w poziomie szyn. Stacja posiada pełne przejścia rozjazdowe, jednak z uwagi na bliskość łuku od strony Kluczborka w torze nr 2 zastosowano rozjazd krzyżowy podwójny.
W latach 2014-2015 na stacji i przyległych szlakach przeprowadzono rewitalizację linii kolejowej, skupioną głównie na wymianie nawierzchni toru nr 2. W stacji przebudowano również peron nr 1, który został przesunięty w kierunku na zachód. Dokonano również wymiany systemu sterowania ruchem kolejowym z urządzeń mechanicznych na przekaźnikowe, które zabudowano w nastawni "Łk" od strony Kluczborka. Nastawnia ta obsługuje również rogatki na 2 przejazdach kolejowych. W ramach rewitalizacji zlikwidowano również tor boczny nr 3.
W okresie międzywojennym była to stacja końcowa, graniczna polskich kolei na granicy z Niemcami. Istniejący dworzec (opuszczony) pochodzi z okresu budowy linii tj. z 1875 r. Obok niego stoi budynek celny zbudowany ok. 1922 r.
Ze stacji w Łęce odchodziła przed wojną na pd-zach kolejka wąskotorowa do majątku w Laskach, o długości ok. 6,5 km, przechodząca przez Kuźnicę Słupską.(moose)