Bieniów to mocno podupadła stacja węzłowa, na której przed wojną dwutorowa magistrala Berlin - Wrocław krzyżowała się z linią lokalną Zielona Góra - Żary. Obecnie jest miejscem spotkania czterech jednotorowych szlaków z Żagania, Nowogrodu Bobrzańskiego, Żar i Lubska. Ostatni z nich funkcjonuje obecnie jako linia z obsługą ładowni, a dalej za stacją linia jest rozkradziona i nieprzejezdna. Obecnie to właśnie linia Żary - Zielona Góra pełni ważniejszą funkcję i jest używana zarówno w ruchu pasażerskim, jak i towarowym. Szlak do Żagania funkcjonuje tylko w ruchu towarowym. Stacja posiada 4 tory główne, wszystkie posiadają krawędź peronową. Za peronami w kierunku Żagania rozciąga się mała część towarowa z torami ładunkowymi, które obecnie są częściowo rozebrane. Ruchem na stacji steruje się z dwóch nastawni: "Bn" (dawna wykonawcza Bn2) i "Bn1", które posiadają urządzenia mechaniczne scentralizoane z sygnalizacją kształtową (jedynie tarcze ostrzegawcze są świetlne). Z nastawni obsługuje się także rogatki na dwóch przejazdach kolejowych. Pierwotnie nastawnia wykonawcza znajdowała się w budynku dworca. Na stacji znajduje się ciekawa wieża ciśnień, niska, murowana, zbudowana na planie kwadratu, pochodzi z czasów budowy pierwszej linii w 1875 r. Więcej informacji o kolei w Bieniowie:
(moose - różne źródla - głównie semaforek,org.pl Adrian Karwat)