MENU
Fragment planu, przedstawiający komunikację samochodową, rowerową i kolejową na terenie obecnego Dolnego Śląska. Z lewej strony dołączyłem legendę planu. Zwykły plan okazuje się interesujący z jednego powodu: przedstawia planowany przebieg autostrady Wrocław-Wiedeń (niebieska przerywana linia). Szkoda, że nie udało się go zrealizować. Na stronie (wersja angielska: , wersja niemiecka: ) można przeczytać: W dniu 19 listopada 1938 roku przedstawiciele rządu Niemiec i Czechosłowacji podpisali porozumienie w sprawie budowy „niemieckiej” autostrady z Wrocławia, przez czeskie terytorium, do Wiednia. Skrzyżowanie z planowaną czeską autostradą przewidziano pod Brnem. Jedną z konsekwencji utworzenia przez niemiecką Rzeszę na terenie Czech, Moraw i Śląska Czeskiego w dniu 16 marca 1939 Protektoratu Czech i Moraw, była decyzja aby włączyć czeskie autostrady do niemieckiej sieci autostrad. Oznacza to przede wszystkim zaostrzenie parametrów technicznych tych dróg. Proponowana prędkość na autostradzie zwiększa się ze 120km/h do 160km/h, szerokość autostrady zwiększa się z pierwotnych 21m do: 28,5m na odcinku Chodov (koło Pragi) – Lensedly oraz w okolicy Brna, a na pozostałych odcinkach do 22m. W dniu 11 kwietnia 1939 roku rozpoczęła się budowa autostrady Wrocław – Wiedeń na długości 83,5km, z czego 76km na terenie Protektoratu. Budowa innych sekcji tej autostrady nie jest w przyszłych latach planowana.

Dodał: Petroniusz (admin)° - Data: 2011-02-02 23:07:28 - Odsłon: 8877
Lata 1939-1940

  • /foto/193/193357m.jpg
    1201 - 1238
  • /foto/4422/4422211m.jpg
    1401 - 1490
  • /foto/4007/4007139m.jpg
    1561
  • /foto/4238/4238345m.jpg
    1561
  • /foto/5783/5783907m.jpg
    1561
  • /foto/3774/3774406m.jpg
    1595
  • /foto/438/438941m.jpg
    1604
  • /foto/378/378198m.jpg
    1643 - 1650
  • /foto/408/408803m.jpg
    1645
  • /foto/312/312417m.jpg
    1649
  • /foto/3444/3444852m.jpg
    1650
  • /foto/3859/3859198m.jpg
    1658
  • /foto/6668/6668115m.jpg
    1662
  • /foto/443/443908m.jpg
    1680
  • /foto/378/378218m.jpg
    1704
  • /foto/375/375256m.jpg
    1740 - 1775
  • /foto/4119/4119665m.jpg
    1746
  • /foto/5501/5501135m.jpg
    1746
  • /foto/328/328160m.jpg
    1749
  • /foto/332/332294m.jpg
    1751
  • /foto/404/404782m.jpg
    1751
  • /foto/7927/7927847m.jpg
    1756
  • /foto/7592/7592967m.jpg
    1758
  • /foto/394/394042m.jpg
    1760
  • /foto/5099/5099281m.jpg
    1760
  • /foto/447/447902m.jpg
    1800 - 1900
  • /foto/3570/3570839m.jpg
    1830
  • /foto/6293/6293307m.jpg
    1847
  • /foto/4740/4740137m.jpg
    1860
  • /foto/447/447903m.jpg
    1865
  • /foto/97/97167m.jpg
    1877 - 1880
  • /foto/94/94664m.jpg
    1880
  • /foto/97/97166m.jpg
    1885 - 1945
  • /foto/4212/4212413m.jpg
    1891
  • /foto/361/361404m.jpg
    1896
  • /foto/431/431768m.jpg
    1897 - 1898
  • /foto/432/432346m.jpg
    1897 - 1898
  • /foto/70/70211m.jpg
    1900 - 1901
  • /foto/198/198197m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/6703/6703043m.jpg
    1900 - 1914
  • /foto/4493/4493934m.jpg
    1900 - 1915
  • /foto/314/314069m.jpg
    1903
  • /foto/373/373454m.jpg
    1903
  • /foto/6602/6602789m.jpg
    1906
  • /foto/4268/4268426m.jpg
    1909 - 1914
  • /foto/5011/5011887m.jpg
    1910
  • /foto/307/307498m.jpg
    1910 - 1914
  • /foto/320/320589m.jpg
    1913
  • /foto/392/392290m.jpg
    1913
  • /foto/373/373455m.jpg
    1917
  • /foto/412/412192m.jpg
    1920
  • /foto/4875/4875090m.jpg
    1920 - 1927
  • /foto/6304/6304062m.jpg
    1920 - 1935
  • /foto/94/94666m.jpg
    1921
  • /foto/5824/5824570m.jpg
    1924
  • /foto/5831/5831944m.jpg
    1925
  • /foto/5831/5831972m.jpg
    1925
  • /foto/4264/4264495m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/3824/3824138m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/3425/3425371m.jpg
    1926
  • /foto/27/27211m.jpg
    1930
  • /foto/434/434151m.jpg
    1930
  • /foto/6292/6292823m.jpg
    1930
  • /foto/7634/7634043m.jpg
    1930 - 1932
  • /foto/5014/5014231m.jpg
    1930 - 1938
  • /foto/4251/4251172m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/197/197911m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/373/373456m.jpg
    1931
  • /foto/4053/4053011m.jpg
    1932
  • /foto/312/312014m.jpg
    1933
  • /foto/313/313426m.jpg
    1933 - 1939
  • /foto/310/310215m.jpg
    1934
  • /foto/55/55008m.jpg
    1935
  • /foto/379/379871m.jpg
    1935
  • /foto/4804/4804771m.jpg
    1935
  • /foto/5125/5125085m.jpg
    1935
  • /foto/387/387936m.jpg
    1936
  • /foto/448/448180m.jpg
    1936
  • /foto/196/196871m.jpg
    1937
  • /foto/6688/6688401m.jpg
    1937
  • /foto/8/8942m.jpg
    1938
  • /foto/3477/3477051m.jpg
    1938
  • /foto/3691/3691252m.jpg
    1938
  • /foto/6974/6974545m.jpg
    1940
  • /foto/6975/6975233m.jpg
    1940
  • /foto/203/203907m.jpg
    1943
  • /foto/380/380007m.jpg
    1944
  • /foto/6484/6484059m.jpg
    1944
  • /foto/5562/5562540m.jpg
    1945
  • /foto/7060/7060027m.jpg
    1946
  • /foto/441/441888m.jpg
    1949
  • /foto/197/197286m.jpg
    1949 - 1953
  • /foto/6924/6924057m.jpg
    1957
  • /foto/6924/6924173m.jpg
    1957
  • /foto/419/419567m.jpg
    1965
  • /foto/4392/4392870m.jpg
    1967
  • /foto/441/441513m.jpg
    1968
  • /foto/327/327708m.jpg
    1971
  • /foto/3538/3538458m.jpg
    2011
  • /foto/3683/3683736m.jpg
    2012
  • /foto/6028/6028383m.jpg
    2015

Biblioteka pod Atlantami , Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna , Wałbrzych

Poprzednie: Wałbrzyskie Tramwaje Strona Główna Następne: Tąpadła


Petroniusz (admin) | 2011-02-02 23:29:02
Przy okazji przypisania tego planu do autostrady A4 doszedłem do ciekawego odkrycia: autostrada (nie licząc trzech przypisanych obiektów) została założona w naszym portalu jako ulica Autostrada we wrocławskiej dzielnicy Klecina. Ufff, trudno to znaleźć. Obiekt (ulica) wymaga małego sprzątania. Będę wdzięczny za uwagi i propozycje.
moose (administrator) | 2011-02-03 00:00:21
Błąd pierwotny to dodanie Autostrady z poziomu NOWEJ ULICY, tym bardziej przypisanej do Kleciny. Okej, jest najbliżej, ja to rozumiem, ale już mamy AOW, która niby powinna być jakimś subobiektem głównej Autobany. Ulica Autostrada powinna być dodana właściwie do głównego Wrocławia. Jak zobaczycie na dole, pod dzielnicami Wrocławia - tam jest mały śmietnik z nieprzypisanymi ulicami - to się powinno uprzątnąć przez przypisanie do dzielnic, a jedynym obiektem ULICĄ powinna tu być właśnie Autostrada. To powinien być punkt zaczepienia. Niestety obiekt z poziomu Wrocławia będzie obsługiwał trasę na całym D.Śl. W "ulicy Autostrada" powinny powstać subobiekty z infrastrukturą. Sortować możemy wpisaniem odpowiedniego kilometra w miejscu gdzie zazwyczaj wpisuje się nr budynku - ja tak robię w liniach kolejowych. Subobiekty autostrady mogą mieć wiele powiązań - najlepiej oprócz autostrady miały także powiązanie z miejscowościami na terenie których się znajdują. Wtedy to będzie kolejny punkt zaczepienia i łatwiej będzie dotrzeć do autostrady. Zasadniczo nie jest to skomplikowane, należałoby jednak najpierw ustalić kilometraż poszczególnych obiektów inżynieryjnych na trasie (pomocny może być geoportal - jest tam narzędzie do mierzenia odległości na mapach), żeby od razu zrobić to dobrze. Oczywiście każdy subobiekt powinien mieć znacznik google, żeby przesuwając się na mapie wzdłuż Autobahny napotykać kolejne obiekty. Uf.
PP | 2011-02-03 09:36:44
Ta konsekwencja początkowego ograniczenia do terenu Wrocławia, wówczas wpisano Autostradę jako ulicę.
Petroniusz (admin) | 2016-03-06 00:31:12
Podmiana na większe.