MENU
Wylot tunelu pod Grodźcem od strony Kulina. Przy torach widoczna tarcza ostrzegawcza i prowadnice pędni - co potwierdza fakt, że przystanek w Kulinie był jednocześnie posterunkiem ruchu mającym na celu poprawienie przepustowości na trasie. Widoczna kładka nad torami zachowała się po przebudowie: . Jak to wszystko zarosło przez 100 lat widać właśnie na tym zdjęciu.

Dodał: moose° - Data: 2011-01-23 19:42:49 - Odsłon: 3489
Lata 1905-1910


Tunel kolejowy o długości 577 m w km 26,172 + 26,749 linii, pomiędzy stacjami Duszniki i Kulin Kłodzki, przebity przez stok góry Grodziec, a dokładniej przez rozróg góry Grodczyn (803 m npm. w masywie Grodźca). Tunel jest jednokomorowy, poprowadzony po łuku o promieniu 403 m. W tunelu znajduje się 11 wnęk ewakuacyjnych. Ściany tunelu wyłożono łamanym kamieniem, który pobierano z masywu Skalnika w Górach Stołowych. Przy pracach kamieniarskich zatrudniono fachowców z Włoch, którzy także budowali wiadukt w Lewinie. W tunelu znajduje się najwyższy punkt wysokościowy linii uzdrowiskowej - 634,7 m npm, zatem tunel ma charakter dwuspadkowy (podobnie jak tunel pod Przełęczą Kowarską) - moose, różne źródła.

  • /foto/354/354395m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/365/365751m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/8102/8102599m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/6797/6797500m.jpg
    1906
  • /foto/197/197588m.jpg
    1910 - 1945
  • /foto/10844/10844400m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/130/130533m.jpg
    2006
  • /foto/197/197611m.jpg
    2007
  • /foto/227/227173m.jpg
    2008
  • /foto/227/227174m.jpg
    2008
  • /foto/313/313488m.jpg
    2008
  • /foto/344/344656m.jpg
    2008
  • /foto/3929/3929576m.jpg
    2008
  • /foto/3929/3929314m.jpg
    2013
  • /foto/4235/4235769m.jpg
    2013
  • /foto/4235/4235770m.jpg
    2013
  • /foto/5172/5172329m.jpg
    2014
  • /foto/7916/7916702m.jpg
    2019
  • /foto/7916/7916703m.jpg
    2019
  • /foto/7916/7916709m.jpg
    2019

Zbiory prywatne - moose

Poprzednie: Widok z cegielni Strona Główna Następne: 2011 - 2012 Budowa hotelu Campanile i Premiere Classe