Zespół trakcyjny na prąd zmienny (osprzęt Siemens-Schuckert) dla berlińskiej kolei podmiejskiej. Zespół składający się z dwóch wagonów silnikowych ET1001 i ET1002 (skrajnych - tu jeszcze pojazdy tak świeże, że ich nr inwentarzowy jest napisany kredą!) i czterech doczep został sfotografowany podczas testów na stacji w Szczawnie Zdroju 1 października 1920 roku. Maszynom tak się na Dolnym Śląsku spodobało, że zostały tu już do 1945 roku, ale prawdziwy powód jest taki, że podczas testów zmieniła się władza na niemieckich kolejach, która dla Berlina wybrała inny system zasilania i nagle okazało się, że te maszyny nie będą już w Berlinie potrzebne. Po przemianowaniu na ET 507 i 508 Breslau służyły na linii Szczawienko-Mezimesti w różnych zestawieniach już do końca wojny. Od 1940 roku są znane pod oznaczeniem ET 88 01 i 02 (razem 4 wagony silnikowe, łącznie z później dostarczonymi nr 03 i 04). Zdjęcie z archiwum Siemensa w wolnej dystrybucji (dzięki uprzejmości Thomasa Kunze)
Wygląda na to że podobnym składem jechałem przed szeździesiątym rokiem z Brochowa do Wrocławia . Mama demonstrowała mi jak się otwiera i zamyka okno pociągając za pas w oknie . Stopnie byłe na całej długości wagonu konduktor mógłby po nich chodzić i sprawdzać bilety w pszczególnych przedziałkach .