MENU
 Zobacz to zdjęcie w artykule (1) 
Pomnik Cesarza Wilhelma I. Ze znanej serii z Biblioteki Kongresu. [Zdjęcie na stronie od 2005 roku - dodał Andrzej K..... oraz w 2007 Ewa J. - tu jedynie w lepszej rozdzielczości]

Dodał: Virzzz° - Data: 2011-01-03 17:59:05 - Odsłon: 9095
Lata 1896-1900


Autor Christian Behrens. Pomnik został zrzucony z cokołu w dniu 21 października 1945 podczas uroczystości na którą zaproszono z Krakowa Bolesława Drobnera.
b/h/2010

  • /foto/1/001653m.jpg
    1896
  • /foto/21/21243m.jpg
    1896
  • /foto/50/50114m.jpg
    1896
  • /foto/105/105527m.jpg
    1896
  • /foto/248/248296m.jpg
    1896
  • /foto/255/255371m.jpg
    1896
  • /foto/259/259413m.jpg
    1896
  • /foto/260/260776m.jpg
    1896
  • /foto/271/271792m.jpg
    1896
  • /foto/425/425147m.jpg
    1896
  • /foto/3671/3671615m.jpg
    1896
  • /foto/3747/3747424m.jpg
    1896
  • /foto/5622/5622871m.jpg
    1896
  • /foto/5928/5928305m.jpg
    1896
  • /foto/9027/9027864m.jpg
    1896
  • /foto/9758/9758757m.jpg
    1896
  • /foto/9875/9875437m.jpg
    1896
  • /foto/3747/3747426m.jpg
    1896
  • /foto/5844/5844493m.jpg
    1896
  • /foto/421/421098m.jpg
    1896 - 1898
  • /foto/223/223361m.jpg
    1896 - 1899
  • /foto/6911/6911747m.jpg
    1896 - 1899
  • /foto/8821/8821069m.jpg
    1896 - 1899
  • /foto/176/176573m.jpg
    1896 - 1900
  • /foto/176/176574m.jpg
    1896 - 1900
  • /foto/383/383401m.jpg
    1896 - 1900
  • /foto/5093/5093703m.jpg
    1896 - 1901
  • /foto/5280/5280190m.jpg
    1896 - 1901
  • /foto/380/380936m.jpg
    1896 - 1902
  • /foto/279/279942m.jpg
    1896 - 1904
  • /foto/39/39001m.jpg
    1897
  • /foto/5523/5523126m.jpg
    1897
  • /foto/5979/5979654m.jpg
    1897
  • /foto/7375/7375663m.jpg
    1897
  • /foto/7759/7759714m.jpg
    1897
  • /foto/8171/8171648m.jpg
    1897
  • /foto/3374/3374409m.jpg
    1897 - 1900
  • /foto/8344/8344819m.jpg
    1897 - 1900
  • /foto/7415/7415750m.jpg
    1897 - 1901
  • /foto/7794/7794720m.jpg
    1897 - 1903
  • /foto/3226/3226142m.jpg
    1897 - 1905
  • /foto/7129/7129726m.jpg
    1897 - 1905
  • /foto/7241/7241574m.jpg
    1897 - 1905
  • /foto/1/001279m.jpg
    1898
  • /foto/57/57590m.jpg
    1898
  • /foto/98/98995m.jpg
    1898
  • /foto/325/325241m.jpg
    1898
  • /foto/396/396463m.jpg
    1898
  • /foto/438/438173m.jpg
    1898
  • /foto/4959/4959214m.jpg
    1898
  • /foto/6803/6803216m.jpg
    1898
  • /foto/9201/9201074m.jpg
    1898
  • /foto/9643/9643065m.jpg
    1898
  • /foto/10546/10546266m.jpg
    1898
  • /foto/6421/6421987m.jpg
    1898 - 1900
  • /foto/7125/7125639m.jpg
    1898 - 1902
  • /foto/9254/9254785m.jpg
    1898 - 1902
  • /foto/6193/6193346m.jpg
    1898 - 1905
  • /foto/7274/7274401m.jpg
    1898 - 1905
  • /foto/7351/7351547m.jpg
    1898 - 1905
  • /foto/182/182177m.jpg
    1899
  • /foto/187/187595m.jpg
    1899
  • /foto/257/257283m.jpg
    1899
  • /foto/325/325238m.jpg
    1899
  • /foto/3562/3562986m.jpg
    1899
  • /foto/4040/4040860m.jpg
    1899
  • /foto/4958/4958349m.jpg
    1899
  • /foto/8843/8843487m.jpg
    1899 - 1901
  • /foto/7489/7489094m.jpg
    1899 - 1905
  • /foto/453/453960m.jpg
    1900
  • /foto/5718/5718339m.jpg
    1900
  • /foto/7365/7365343m.jpg
    1900
  • /foto/8954/8954661m.jpg
    1900
  • /foto/8978/8978357m.jpg
    1900
  • /foto/9893/9893108m.jpg
    1900
  • /foto/10091/10091984m.jpg
    1900 - 1901
  • /foto/206/206946m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/383/383616m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/410/410058m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/415/415403m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/3376/3376867m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/6578/6578111m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/7771/7771835m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/395/395532m.jpg
    1900 - 1903
  • /foto/6389/6389068m.jpg
    1900 - 1903
  • /foto/8575/8575629m.jpg
    1900 - 1903
  • /foto/9230/9230284m.jpg
    1900 - 1903
  • /foto/186/186159m.jpg
    1900 - 1904
  • /foto/4829/4829629m.jpg
    1900 - 1904
  • /foto/7120/7120542m.jpg
    1900 - 1904
  • /foto/9551/9551649m.jpg
    1900 - 1904
  • /foto/9933/9933904m.jpg
    1900 - 1904
  • /foto/117/117594m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/245/245087m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/341/341573m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/3498/3498507m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/3502/3502684m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/5635/5635914m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/6404/6404724m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/7423/7423836m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/7501/7501467m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/9237/9237619m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/105/105532m.jpg
    1900 - 1906
  • /foto/387/387136m.jpg
    1900 - 1907
  • /foto/9720/9720567m.jpg
    1900 - 1907
  • /foto/123/123873m.jpg
    1900 - 1908
  • /foto/10/10431m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/25/25343m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/246/246309m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/368/368012m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/4608/4608012m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/6841/6841451m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/358/358517m.jpg
    1900 - 1911
  • /foto/3407/3407040m.jpg
    1900 - 1911
  • /foto/42/42963m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/275/275969m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/298/298438m.jpg
    1900 - 1920
  • /foto/12/12281m.jpg
    1900 - 1930
  • /foto/32/32455m.jpg
    1900 - 1945
  • /foto/426/426690m.jpg
    1901
  • /foto/4304/4304900m.jpg
    1901
  • /foto/5130/5130743m.jpg
    1901
  • /foto/6796/6796325m.jpg
    1901
  • /foto/7312/7312893m.jpg
    1901
  • /foto/8090/8090976m.jpg
    1901
  • /foto/6361/6361843m.jpg
    1901
  • /foto/160/160610m.jpg
    1902
  • /foto/8230/8230612m.jpg
    1902
  • /foto/5113/5113425m.jpg
    1903
  • /foto/5295/5295958m.jpg
    1903
  • /foto/5778/5778276m.jpg
    1903
  • /foto/8322/8322580m.jpg
    1903
  • /foto/6578/6578334m.jpg
    1903
  • /foto/81/81514m.jpg
    1904
  • /foto/258/258690m.jpg
    1904
  • /foto/292/292687m.jpg
    1904
  • /foto/4907/4907476m.jpg
    1904
  • /foto/6227/6227918m.jpg
    1904
  • /foto/6425/6425544m.jpg
    1904
  • /foto/6294/6294121m.jpg
    1904 - 1905
  • /foto/97/97410m.jpg
    1905
  • /foto/298/298796m.jpg
    1905
  • /foto/302/302552m.jpg
    1905
  • /foto/6107/6107274m.jpg
    1905
  • /foto/8995/8995759m.jpg
    1905 - 1907
  • /foto/5635/5635763m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/7365/7365506m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/453/453817m.jpg
    1905 - 1909
  • /foto/4024/4024889m.jpg
    1905 - 1909
  • /foto/368/368006m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/6158/6158268m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/7075/7075102m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/7527/7527192m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/3/003653m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/6/006443m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/6755/6755042m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/7048/7048151m.jpg
    1905 - 1915
  • /foto/62/62060m.jpg
    1905 - 1920
  • /foto/8/8515m.jpg
    1905 - 1925
  • /foto/3282/3282345m.jpg
    1906
  • /foto/3497/3497456m.jpg
    1906
  • /foto/3725/3725982m.jpg
    1906
  • /foto/4097/4097436m.jpg
    1906
  • /foto/5198/5198664m.jpg
    1906
  • /foto/5767/5767554m.jpg
    1906
  • /foto/5889/5889374m.jpg
    1906
  • /foto/7776/7776851m.jpg
    1906
  • /foto/8982/8982364m.jpg
    1906
  • /foto/7118/7118381m.jpg
    1906 - 1915
  • /foto/13/13239m.jpg
    1907
  • /foto/309/309498m.jpg
    1907
  • /foto/368/368007m.jpg
    1907
  • /foto/4631/4631236m.jpg
    1907
  • /foto/7987/7987280m.jpg
    1907
  • /foto/8593/8593232m.jpg
    1907
  • /foto/9366/9366154m.jpg
    1907
  • /foto/419/419820m.jpg
    1908
  • /foto/8403/8403330m.jpg
    1908
  • /foto/3263/3263683m.jpg
    1909
  • /foto/7299/7299617m.jpg
    1909
  • /foto/245/245959m.jpg
    1910
  • /foto/5973/5973261m.jpg
    1910
  • /foto/7129/7129131m.jpg
    1910
  • /foto/7771/7771513m.jpg
    1910
  • /foto/9354/9354202m.jpg
    1910
  • /foto/7857/7857933m.jpg
    1910
  • /foto/9/9797m.jpg
    1910 - 1912
  • /foto/64/64773m.jpg
    1910 - 1912
  • /foto/11/11699m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/234/234950m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/309/309822m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/361/361270m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/361/361272m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/7153/7153565m.jpg
    1910 - 1916
  • /foto/8567/8567925m.jpg
    1910 - 1916
  • /foto/184/184426m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/378/378568m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/3920/3920530m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/4889/4889062m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/8649/8649949m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/10774/10774558m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/1/001657m.jpg
    1910 - 1930
  • /foto/273/273242m.jpg
    1910 - 1935
  • /foto/111/111059m.jpg
    1911
  • /foto/208/208257m.jpg
    1911
  • /foto/416/416127m.jpg
    1911
  • /foto/3694/3694619m.jpg
    1911
  • /foto/5407/5407868m.jpg
    1911
  • /foto/5940/5940086m.jpg
    1911
  • /foto/6835/6835856m.jpg
    1911
  • /foto/8730/8730862m.jpg
    1911
  • /foto/96/96170m.jpg
    1912
  • /foto/51/51240m.jpg
    1913
  • /foto/426/426694m.jpg
    1913
  • /foto/45/45290m.jpg
    1914
  • /foto/430/430866m.jpg
    1914
  • /foto/402/402892m.jpg
    1915
  • /foto/435/435771m.jpg
    1915
  • /foto/7177/7177020m.jpg
    1915
  • /foto/438/438597m.jpg
    1915
  • /foto/6294/6294421m.jpg
    1915
  • /foto/6167/6167202m.jpg
    1915
  • /foto/6294/6294438m.jpg
    1915
  • /foto/5598/5598326m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/96/96169m.jpg
    1916
  • /foto/265/265118m.jpg
    1916
  • /foto/4436/4436445m.jpg
    1916
  • /foto/4532/4532105m.jpg
    1916
  • /foto/6747/6747642m.jpg
    1916
  • /foto/258/258024m.jpg
    1917
  • /foto/3540/3540850m.jpg
    1917
  • /foto/3760/3760301m.jpg
    1917
  • /foto/25/25692m.jpg
    1917 - 1918
  • /foto/419/419136m.jpg
    1918
  • /foto/7333/7333046m.jpg
    1918
  • /foto/1/001650m.jpg
    1920
  • /foto/9/9601m.jpg
    1920 - 1924
  • /foto/310/310103m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/5143/5143954m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/250/250333m.jpg
    1920 - 1940
  • /foto/310/310340m.jpg
    1920 - 1940
  • /foto/8813/8813849m.jpg
    1922
  • /foto/210/210818m.jpg
    1925 - 1927
  • /foto/8333/8333543m.jpg
    1925 - 1928
  • /foto/6196/6196368m.jpg
    1925 - 1930
  • /foto/389/389587m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/7231/7231524m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/7074/7074503m.jpg
    1928 - 1930
  • /foto/3515/3515869m.jpg
    1929
  • /foto/173/173295m.jpg
    1930
  • /foto/181/181931m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/406/406399m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/429/429769m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/5436/5436949m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/6900/6900269m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/6247/6247190m.jpg
    1930 - 1936
  • /foto/28/28745m.jpg
    1930 - 1938
  • /foto/3/003370m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/28/28748m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/207/207701m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/343/343375m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/4661/4661451m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/9561/9561620m.jpg
    1931 - 1932
  • /foto/3229/3229885m.jpg
    1932 - 1939
  • /foto/6858/6858064m.jpg
    1933
  • /foto/4112/4112257m.jpg
    1933 - 1940
  • /foto/61/61362m.jpg
    1933 - 1943
  • /foto/278/278746m.jpg
    1935
  • /foto/4/004689m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/176/176225m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/3576/3576014m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/10774/10774560m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/275/275684m.jpg
    1935 - 1942
  • /foto/3680/3680615m.jpg
    1935 - 1942
  • /foto/3794/3794667m.jpg
    1935 - 1944
  • /foto/143/143533m.jpg
    1937
  • /foto/5317/5317257m.jpg
    1937
  • /foto/6598/6598823m.jpg
    1937
  • /foto/9807/9807311m.jpg
    1937
  • /foto/10385/10385556m.jpg
    1937
  • /foto/10385/10385559m.jpg
    1937
  • /foto/193/193068m.jpg
    1937
  • /foto/391/391282m.jpg
    1937 - 1938
  • /foto/8/8894m.jpg
    1938
  • /foto/116/116480m.jpg
    1938
  • /foto/312/312347m.jpg
    1938
  • /foto/378/378910m.jpg
    1938
  • /foto/395/395521m.jpg
    1938
  • /foto/442/442152m.jpg
    1938
  • /foto/3505/3505719m.jpg
    1938
  • /foto/1/001654m.jpg
    1938 - 1944
  • /foto/395/395389m.jpg
    1938 - 1944
  • /foto/409/409254m.jpg
    1939
  • /foto/9699/9699912m.jpg
    1939 - 1940
  • /foto/309/309704m.jpg
    1940
  • /foto/4783/4783213m.jpg
    1940
  • /foto/9604/9604776m.jpg
    1940
  • /foto/10329/10329918m.jpg
    1940
  • /foto/5260/5260292m.jpg
    1940 - 1942
  • /foto/5850/5850565m.jpg
    1940 - 1943
  • /foto/0/000712m.jpg
    1940 - 1944
  • /foto/10/10930m.jpg
    1940 - 1944
  • /foto/26/26088m.jpg
    1940 - 1944
  • /foto/29/29022m.jpg
    1940 - 1944
  • /foto/63/63883m.jpg
    1940 - 1944
  • /foto/10754/10754939m.jpg
    1940 - 1944
  • /foto/5/005061m.jpg
    1940 - 1945
  • /foto/9680/9680107m.jpg
    1941
  • /foto/358/358977m.jpg
    1942
  • /foto/9447/9447258m.jpg
    1942
  • /foto/10258/10258716m.jpg
    1942
  • /foto/10258/10258721m.jpg
    1942
  • /foto/434/434110m.jpg
    1942 - 1944
  • /foto/3389/3389015m.jpg
    1943
  • /foto/0/000066m.jpg
    1945
  • /foto/1/001651m.jpg
    1945
  • /foto/1/001656m.jpg
    1945
  • /foto/144/144218m.jpg
    1945
  • /foto/4056/4056678m.jpg
    1945
  • /foto/10774/10774562m.jpg
    1945
  • /foto/296/296920m.jpg
    1945
  • /foto/69/69595m.jpg
    1945
  • /foto/4214/4214616m.jpg
    1945
  • /foto/310/310258m.jpg
    1945
  • /foto/233/233653m.jpg
    1945 - 1950
  • /foto/361/361530m.jpg
    1947
  • /foto/347/347404m.jpg
    1948
  • /foto/350/350039m.jpg
    1948
  • /foto/6298/6298927m.jpg
    1948
  • /foto/98/98622m.jpg
    2006
  • /foto/98/98624m.jpg
    2006

The Library of Congress United States of America

Poprzednie: ul. Świdnicka Strona Główna Następne: Kamienica nr 6-8


bartosz | 2005-01-25 00:20:13
Piękna Seria!!!
MT | 2005-01-25 00:22:57
Wersja mini -
wito | 2006-05-24 15:50:31
Wieża widokowa jest przesunięta w prawo, aby była na zdjęciu.
ToMeK | 2005-01-25 09:18:58
Przepiękne zdjęcia - wielkie dzięki Andrzeju za tę rozkosz dla naszych oczu i przyjemną palpitację serca :)
kudelin | 2005-01-25 11:17:26
Normalnie szok. Nieczesto mi sie to zdarza ale szczeka opadla mi do ziemi. Wychodzi na to ze w Ameryce sa fajniejsze zbiory niz u nas.
rysse | 2005-02-05 16:48:51
Cudne!!! Zauważyliście duchy :) - np. koło gościa z miotłą, albo cienie bez postaci? Te stare zdjęcia maja fantastyczną atmosferę!!!
Tygrysex | 2005-02-21 01:07:23
Zapewne temu, kto kolorowal to zdjecie odechcialo sie kolorowac falbanki, bo przeciez nie o to chodzilo :-D
Blue Lord | 2006-05-22 01:36:02
To zdjęcie rzeczywiście zapiera dech! Najpiękniejsze zdjęcie z epoki jakie dotychczas widziałem! Poza tym jest to mój ulubiony pomnik przedwojennego Wrocławia!
kudelin | 2006-08-13 09:54:16
NIedługo rozpocznie się budowa w tym miejscu pomnika Bolesława Chrobrego, teren już został ogrodzony, budowe poprzedzą prace wykopaliskowe więc może uda się zobaczyć czy coś zostało z tego pomnika. Wszystko fajnie tylko dlaczego miasto a w zasadzie sponsor funduje nam jakis skarlały posąg, władcy który średni miaj coś wspólnego z miastem. Pomnik ten nawet do pięt nie będzie dorastał swojemu poprzednikowi (planowana wielkość cokołu w rzucie ok. 6,8 m x 3,15 m) i będzie kolejnym po urządzeniu pseudodeptaka na Świdnickiej elementem, który z tej niegdyś naprawdę wielkomiejskiej ulicy zrobi prowincjonalną uliczkę.
kate16 | 2007-09-22 20:15:20
Na pewno Chrobry jest dla Wrocławia bardziej zasłużony niż Wilhelm.
teresa, teresa kozlowski | 2007-09-23 05:18:16
Chyba z polskiego punktu widzenia.
kate16 | 2007-09-25 09:53:30
Nie tylko polskiego .
grzesiek | 2007-09-24 11:39:27
Ze punktu widzenia Historii Europy, a nawet Świata, Teresie. Wilhelm, zdeklarowany militarysta pruski, nie miał czasu zajmować się prowincjonalnym Breslau, bo musiał mordować powstańców styczniowych. Między innymi.
teresa, teresa kozlowski | 2007-09-25 02:05:36
Za to Chrobry zajal sie Wroclawiem... "Mordowac powstancow "?
kate16 | 2007-09-25 09:51:50
To dzięki Chrobremu Wrocław jest znaczącym miastem to Chrobry ulokował biskupstwo i ufundował pierwszą katedrę.
silesius | 2008-01-01 08:17:20
Kate, ulokowanie biskupstwa to ważny fakt w historii miasta. Chrobry był również wielkim władcą. Moim zdaniem jednak fakt stawiania mu pomnika w mieście spotkań, tolerancji, pojednania jest niechlubnym aktem prowokacji, próbą zakłamania historii zupełnie jak z lat PRL-u, gdy chciano przekonać, że Wrocław jest "odwiecznie polskim miastem". Sądze, że Chrobremu należą się pomniki, ale bardziej w Krakowie, Poznaniu, może w Gnieznie. Związki Chrobrego ze śląską ziemią są liche. Jeśli taki pomnik miałby już być, to wcześniej powinny powstać pomniki Henryka Brodatego, jego żony Jadwigi (o jednym wiem, ale to mało do zasług), Henryka Pobożnego, Henryka IV Probusa, których zasługi dla TEJ ziemi były większe, a związki tych postaci z TĄ ziemią są nie do zakwestionowania. Lokalizacja pomników powinna być również dostosowana do zasług tych postaci dla miasta i Śląska. A odnośnie pomnika cesarza to szkoda, że został zniszczony był artystycznie o kilka kategorii lepszy od postawionego w jego miejscu pomnika. Zniszczenie tego i innych wrocławskich przedwojennych pomników to świadectwo barbarzyństwa. Razem z pomnikami cesarzy zniszczono np. pomniki polonofila von Holteia i innych zaasłużonych dla miasta i tej ziemi postaci.
Tadeusz S. | 2010-09-15 13:21:39
Szkoda, że ówczesny Prezydent Wrocławia B. Drobner nie wpadł na pomysł ścięcia głowy Wilhelmowi i przyspawania głowy Chrobrego, bądź któregoś z Henryków. Podejrzewam jednak, że za ten pomysł zostałby on sam skrócony o głowę. Chyba, że na miejsce Wilhelma zaproponowałby samego wodza Stalina i nie na koniu, bo on na koniu prawdopodobnie nigdy nie jeździł.
bonczek/hydroforgroup/ | 2010-09-15 19:12:36
Drobner jeśli dobrze kojarzę nie był już z wtedy prezydentem miasta. Opuścił Wrocław w czerwcu 1945 zaś zaproszenie na uroczyste zburzenie pomnika otrzymał 21 X 1945 będąc już w Krakowie. Nie zmienia to jednak faktu, że opuszczając Wrocław prosił by ów pomnik kiedyś zburzyć. Pod pomnik na wiec przybył w towarzystwie ...górali pomagających odbudować miasto.
wito | 2010-09-15 14:01:52
Niestety nasza inteligencja, która może zadecydowałaby inaczej,w większości została zmieciona z powierzchni Ziemi przez Jedyną Słuszną i przez naród panów. A co mogliśmy zrobić, jak dyrektywy przychodziły z Moskwy ?