MENU
Plac manewrowy przed dawną lokomotywownia. W tym miejscu była kiedyś obrotnica.

Dodał: Sylwek° - Data: 2010-11-26 16:33:33 - Odsłon: 1058
23 października 2010


Warsztaty rozbudowano w 1920 r. W 1926 kolejka nabyła stolarnię od tartaku Griffiga - stolarnię adaptowano w 1954/55 r. na motowozownię. W warsztatach prowadzono naprawy średnie i rewizyjne parowozów i wagonów osobowych, a także wszelkie naprawy bieżące taboru. Znajdowała się też tutaj myjka do wagonów (gorącą wodę pod ciśnieniem zapewniał kocioł stacjonarny). W skład kompeksu parowozowni wchodziły dwie hale taborowe - jednostanowiskowa z podręcznym warsztatem dla lokomotyw i dwustanowiskowa dla wagonów, dostępne przez obrotnicę. Wagonownię, gdzie była spawalnia elektryczna i podręczny warsztas ślusarski. W 1983 r. halę wyburzono pozostawiając na jej miejscu stanowiska podnośników do wywiązywania zestawów kołowych. Po 1954 r. naprawy średnie parowozów wykonywały warsztat KD w Krośniewicach, a naprawy główne ZNTK Opole (wagony) i Nowy Sącz (moose)

  • /foto/8469/8469249m.jpg
    1975
  • /foto/4865/4865540m.jpg
    1980 - 1985
  • /foto/4977/4977199m.jpg
    1980 - 1985
  • /foto/4979/4979312m.jpg
    1980 - 1985
  • /foto/4979/4979356m.jpg
    1980 - 1985
  • /foto/4979/4979473m.jpg
    1980 - 1985
  • /foto/4872/4872623m.jpg
    1985 - 1990
  • /foto/4872/4872628m.jpg
    1985 - 1990
  • /foto/4977/4977065m.jpg
    1991
  • /foto/4977/4977066m.jpg
    1991
  • /foto/5835/5835086m.jpg
    1992
  • /foto/358/358210m.jpg
    2010
  • /foto/358/358211m.jpg
    2010
  • /foto/358/358214m.jpg
    2010

Sylwek°

Poprzednie: Lokomotywownia i wagonownia (dawna) Strona Główna Następne: Lokomotywownia i wagonownia (dawna)