Koło Borków (nie ma takiej miejscowości jak Nowy Dwór Górowski - nazwa kolejowa była rac zej nieudolną próbą zaadaptowania nazwy niemieckiej Neuvorwerk) na linii kolejowej powstała prywatna ładownia (tor główny i tor boczny ładunkowy). Po wojnie, wraz z uruchomieniem odcinka Krzelów - Bronikowice od lata 1948 r., pojawia się w rozkładzie jazdy przystanek, ale postojów jedynej kursującej wówczas pary pociągów na nim nie wyznaczono. Przystanek widnieje w rozkładach jazdy do zimy 1952/53. Niewykluczone, ...
Koło Borków (nie ma takiej miejscowości jak Nowy Dwór Górowski - nazwa kolejowa była rac zej nieudolną próbą zaadaptowania nazwy niemieckiej Neuvorwerk) na linii kolejowej powstała prywatna ładownia (tor główny i tor boczny ładunkowy). Po wojnie, wraz z uruchomieniem odcinka Krzelów - Bronikowice od lata 1948 r., pojawia się w rozkładzie jazdy przystanek, ale postojów jedynej kursującej wówczas pary pociągów na nim nie wyznaczono. Przystanek widnieje w rozkładach jazdy do zimy 1952/53. Niewykluczone, że była to tylko ładownia, na której planowano wyznaczyć postoje pociągów, ale skończyło się tylko na planach. Po dawno zlikwidowanej ładowni została tylko szersza przecinka w wysokim lesie. Nic więcej. (moose za atlaskolejowy.net)
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||||||